Skip to content

נתניהו: "בעת הזאת, לנוכח מה שמתרחש, יש טעם לממשלה רחבה"

במסיבת עיתונאים שקיים יחד עם השרים יעלון וארדן ויחד עם הרמטכ"ל ומ"מ המפכ"ל, אמר עוד ראש הממשלה כי מסתמן שינוי מגמה מצד אבו מאזן, בנושא ההסתה נגד ישראל. "אנחנו צריכים לפעול יחד ולהפסיק את השקרים הפראיים האלה על הר הבית". על ההנחיה שנתן למנוע מאישים פוליטיים לעלות להר הבית, אמר נתניהו: "אנחנו לא צריכים עוד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בעת הזאת, לנוכח מה שמתרחש במזרח התיכון מקרוב ומרחוק, יש טעם לממשלה רחבה לחזית לאומית רחבה". כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שכינס ביחד עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ועם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט ומ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו.

"אני רוצה ממשלה רחבה ואחדות בעם". בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"אני רוצה ממשלה רחבה ואחדות בעם". בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה, שנשאל על צירופו האפשרי של יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני לקואליציה, ענה: "הרי ברור שהוויכוחים ביננו לפעמים הם ויכוחי סרק. אנחנו צריכים ללכד כוחות לנוכח גל הטרור העולה. תמיד חשבתי כך. ההחלטה אם להצטרף לממשלה היא בידי האנשים באופוזיציה. אני יודע מה אני רוצה. אני רוצה ממשלה רחבה ואחדות בעם".

כאשר נשאל על הביקורת שמותחים עליו שותפיו בימין, משום שהפסיק לבנות ביהודה ושומרון, ענה נתניהו כי אינו רוצה להסיט את המאמץ מהלחימה בטרור וכי אינו רוצה לפגוע בתמיכה הבינלאומית שישנה בצעדים הננקטים לבלימת הטרור. "כל אלה שמבקרים אותי על בנייה ביו"ש, הם לפעמים אותם אנשים שמספרים כמה בנינו ואיזה תנופת התיישבות יש ביו"ש תחת הנהגתי", אמר נתניהו. "אף אחד לא ילמד אותי מה זה התיישבות או נאמנות לארץ ישראל. יש לי מחויות ראשונה לביטחון אזרחי ישראל. השכל הישר מכתיב את זה".

בתשובה לשאלה אחרת אמר נתניהו כי מסתמן שינוי מגמה מצד אבו מאזן, בנושא ההסתה נגד ישראל. "הוא דיבר בנאומו באו"ם על היהודים שמטנפים את הר הבית ברגליהם", אמר נתניהו. "זה לווה בתעמולה דומה וגם באמירות רשמיות של הרשות הפלסטינית – וזה בהחלט הלהיט את השטח. עם זאת, בימים האחרונים ייתכן – כך אני מקווה – שיש מגמת שינוי אם אכן זה מה שמסתמן – זה דבר מבורך. אנחנו צריכים לפעול יחד ולהפסיק את השקרים הפראיים האלה על הר הבית. את זה אנחנו עושים בכוחותינו וכמובן שנשמח לשיתוף פעולה מצד הרשות הפלסטינית. אני מברך על כך, אני מצפה לראות את הדברים בימים הקרובים". לשאלה אם הוא מוכן לחדש את המשא ומתן עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר נתניהו כי הוא מוכן תמיד – אך בלא תנאים מוקדמים.

על ההנחיה שנתן למנוע מאישים פוליטיים – יהודים וערבים כאחד – לעלות בעת הזאת להר הבית, אמר נתניהו: "אנחנו לא צריכים עוד נפצים שיבעירו את השטח". הוא הבטיח, כפי שעשה גם השבוע: "אנחנו ננקוט צעדים תקיפים נגד התנועה האסלאמית בישראל ונגד מסיתים אחרים. אף אחד לא יינקה".

על אופיין של פעולות הטרור אמר נתניהו: "אנחנו בעיצומו של גל טרור של סכינים, בקבוקי תבערה, אבנים וגם ירי חי. הפעולות הללו ברובן אינן מאורגנות, אבל הן כולן תוצאה של הסתה פרועה ושקרית של החמאס, של הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור, ולא פחות מזה, והרבה פעמים עוד יותר מזה, של התנועה האסלאמית בישראל, שמבעירה את השטח בטענות שקריות על המדיניות שלנו בהר הבית ועל שינוי, כביכול, שאנחנו רוצים לחולל בסטטוס קוו. זה שקר מוחלט. אנחנו פועלים גם נגד המסיתים וגם נגד המפגעים.

"צה"ל, המשטרה והשב"כ פועלים בכל החזיתות – מארבים, מסתערבים, מעצרים, נוכחות על הצירים, אבטחת היישובים, כניסה מבצעית לתוך הערים הפלסטיניות, חדירה לעומק השכונות במזרח ירושלים, הריסת בתי מחבלים.

"אנחנו גם חידדנו את הוראות הפתיחה באש נגד זורקי האבנים ובקבוקי התבערה, ונטיל עליהם עונשי מינימום וקנסות נגד קטינים. אנחנו עצרנו לחקירה אנשים ששיתפו פעולה עם המרצחים ברחוב הגיא. אני דרשתי מהמערכת המשפטית לסגור את החנויות של הסוחרים ששיתפו פעולה עם המעשה המתועב הזה או עמדו מנגד".

שר הביטחון, משה יעלון, אמר במסיבת העיתונאים: "אין פנינו להסלמה, אך לא נסבול טרור נגדנו או חזרה למציאות של תחילת העשור הקודם. אין לנו כוונה לפגוע בסטטוס קוו בהר הבית. אני קורא לכל הצדדים, יהודים וערבים, שרים וח"כים – לחדול מהתלהמות, הפרחת סיסמאות שמלבות את האש וגורמות לעתים לגורמים קיצונים ואלימים לקחת את החוק לידיים". השר יעלון הדגיש כי לצה"ל יש חופש פעולה: "אני מחזק את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומדגיש – ידיהם אינם כבולות".

גם הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, הדגיש כי יש לצה"ל חופש פעולה מלא כדי להחזיר את הביטחון. "צה"ל נמצא במאבק ארוך שנים מול הטרור הפלסטיני. ידענו כבר התקפות טרור חמורות יותר ויכולנו להם", אמר הרמטכ"ל, "גם עכשיו אנחנו פועלים בצורה נחושה וממוקדת. אני משוכנע שנשיב את תחושת הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר: "אזרחי ישראל נמצאים כיום בחזית ויחד איתם שוטרי ישראל וכוחות החירום וההצלה. בכל מקום שאליו מגיע מחבל מגיעים מיד שוטרים או אזרחים טובים כדי להגן על אחיהם. השוטרים שלנו פועלים במקצועיות, חותרים למגע ומחסלים את המחבלים או עוצרים אותם".

ממלא מקום המפכ"ל אמר כי המשטרה קיבלה גיבוי מלא מהדרג המדיני ומהמערכת המשפטית וכי המשטרה מפעילה כוח "באופן ממוקד ומדויק". סאו הדגיש: "במדינה דמוקרטית יש מקום לחופש הביטוי, אך נדרשת אחריות אזרחית להביע את המחאה במסגרת ובגבולות החוק. מי שינסה ליטול את החוק לידיו ומי שיפר את הסדר – משטרת ישראל תפעל מולו בנחישות, אנו נשמור על הסדר ברחובות ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן