Skip to content

נתניהו ליועהמ"ש: פתח בחקירה נגד ח"כ חנין זועבי

הממשלה אישרה גם פה אחד את הצעת החוק שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע עונשי מינימום למאסר בכלא, למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים; ולהטיל קנסות על קטינים והוריהם. יגוייסו עוד פלוגות מילואים של משמר הגבול, מעבר ל-16 פלוגות המילואים שכבר גוייסו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי בחשד להסתה.

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת החוק שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע עונשי מינימום למאסר בכלא, למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים; ולהטיל קנסות על קטינים והוריהם. ראש הממשלה נתניהו ביקש בדיון חקיקת בזק ואמר כי הדבר נעשה כהוראת שעה, מתוך כוונה לבחון את מידת היישום, ובמקרה הצורך אף להחמיר את החוק.

חנין זועבי. דרישה לחקירה (צילום: נירה ידין)
חנין זועבי. דרישה לחקירה (צילום: נירה ידין)

ראש הממשלה, שדיבר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, אמר עוד כי יכנס היום דיון, כדי לקדם את הפעולות של הממשלה נגד התנועה האיסלאמית בישראל. "אינני מוכן שתהיה הסתה מבית. אנחנו נפעל בכל הכלים נגד המסיתים מכל כיוון שהוא", אמר נתניהו. בהקשר זה, ציטט ראש הממשלה דברי הסתה ואלימות שאמרה, לדבריו, חברת הכנסת חנין זועבי לביטאון הרשמי של החמאס. "על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצא כדי לעמוד מול מזימה ישראלית להתרת דמם של תושבי מזרח ירושלים. כיום יש פעילות של יחידים בלבד ונחוצה תמיכה עממית. אם יימשכו פיגועי היחידים ללא תמיכה עממית הם ידעכו תוך כמה ימים, ולכן יציאת אלפים מבני העם תהפוך את האירועים הללו לאינתיפאדה אמיתית".

נתניהו המשיך ואמר: "זוהי הסתה שקרית ופרועה וקריאה ברורה לאלימות. אינני מוכן לעבור לסדר היום מול דברים חמורים אלה. פניתי הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח מיד בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת זועבי".

את דבריו פתח נתניהו באמרו כי יגייס כוחות, ככל הנדרש: "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית ושיטתית בנושא הר הבית, הסתה שבאה מצד החמאס, הרשות הפלסטינית והתנועה האסלאמית בישראל. בסוף השבוע הוריתי לגייס 16 פלוגות מילואים של משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר. עדיף לגייס מראש כוח מאסיבי, לטפל בהתפתחויות אפשריות, מאשר לגייסו לאחר מעשה, ואנחנו נגייס עוד כוחות ככל שיידרש".

נתניהו שיבח את כוחות הביטחון, המשטרה, משמר הגבול, צה"ל והשב"כ על פעולתם ואת אזרחי ישראל "שמגלים ערנות, נחישות ויכולת עמידה מרשימה".

חנין זועבי. דרישה לחקירה (צילום: נירה ידין)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן