Skip to content

שלטונות תימן הורו ליהודים להתאסלם או לעזוב מייד את המדינה

סגן השר לענייני שיתוף פעולה אזורי חשף כי נפגש עם נציג הקהילה היהודית שעלה מתימן שמסר לו שנתנה אזהרה ליהודי תימן כי "יהודי שלא יתאסלם או יעזוב את תימן, דמו יותר ויהיה מותר להרגו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלטונות תימן הורו ליהדות תימן להתאסלם מייד או לעזוב את גבולות המדינה, מי שלא יעשה כן, דמו מותר ומותר היה להרגו". כל מסר היום (ראשון) סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא.

איוב קרא (צילום: פייסבוק)
איוב קרא (צילום: פייסבוק)

לדבריו "השלטון בתימן הוציא חוזר המחייב את הקהילה היהודית להתאסלם או לעזוב את גבולות המדינה. בחוזר נאמר עוד כי לא הממשלה וגם שום שגרירות לא תגן על היהודים אם לא יעשו כן ומותר יהיה להרוג אותם". קרא אמר כי דברים אלו שמע היום מאחד מראשי הקהילה היהודית בתימן איתו הוא נפגש. קרא הוסיף כי הנציג טען בפניו קרא "כי לקהילה טענות קשות על טיפולה של הסוכנות בהם ומבקש שרק סגן השר יטפל בהם". קרא אמר בתום הפגישה כי ישוחח עם ראש ההמשלה בנימין נתניהו בנושר זה בהקדם.
גורם במשרד החוץ מסר בתגובה כי "העניין שהעלה קרא, ידוע למשרד החוץ ומפאת הזהירות והחשש לחיי אדם, משרד החוץ מעדיף לטפל בסוגיה מתחת לזרקורי התקשורת". גורם רשמי אחר טען כי למשרד "לא ידוע על קביעה רשמית שכזו שקוראת ליהודים להתאסלם". "עם זאת" הוסיף הגורם, "אנו לא שוללים אפשרות שאחד מהגורמים הרבים שנלחמים בשטח תימן מנסה לכפות על שארית פליטת היהודים שנותרה בתימן המרה כפויה במסגרת מלחמת הדת שמתחוללת בתימן".

פליטת שארית יהדות תימן (צילום ארכיון: רשת חרדית כדורי נט.)
פליטת שארית יהדות תימן (צילום ארכיון: רשת חרדית כדורי נט.)

בתגובה לטענת משרד החוץ כי יש לפעול מחוץ לזרקורים בטיפול בפליטת יהדות תימן הגיב דובר ס. השר שלמה וייזר כי "סגן השר עו שה מאז נכנס לתפקידו מאמצים רבים להצלת הקהילות היהודיות במדינות ערב ובכל דרך אפשרית תוך נטילת סיכון אישי. וכי קרא מבצע את תפקידו בדיוק כפי שהמערכת דורשת ממנו".
בתימן חיים כיום קרוב ל-100 יהודים שמרוכזים במחוז עמראן, ברידא ובצנעא עיר הבירה. רובם חסרי עבודה ועל פי הידוע אין מי שיתמוך בהם. מקור אחר הסביר למגפון כי היהודים בתימן מפוחדים מאוד במיוחד כשהם שומעים את אמירות המורדים הח'ותים כי המוות הוא פיתרון יאה ליהודים במדינה. הג'וינט ומשרד החוץ הובילו עד כה מספר מבצעים להעלאת יהדות תימן ארצה אך חלק קטן מהאוכלוסייה היהודית התעקשה להישאר בתימן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן