Skip to content

באר שבע: חייל הרוג ו – 12 פצועים בפיגוע ירי בתחנה המרכזית

מחבל חמוש באקדח פרץ לתוך מתחם התחנה. תגובה מהירה של השוטרים מנעה ממנו לבצע הרג של רבים.המחבל נלכד לאחר שנורה ונפצע. עקב טעות בזיהוי נורה למוות אזרח זר (אריתראי) שנהרג לאחר שנחשד שהוא מחבל. 12 פצועים, רובם מירי הגיעו לסורוקה (אירוע מתפתח)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חייל נורה למוות ושנים עשר בני אדם נפגעו הערב (ראשון) בפיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע. שניים מתוכם נפגעו באורח קשה שנים במצב בינוני ושנים במצב קל עד בינוני. אחד מהמחבלים חוסל והשני נוטרל ונלכד כשהוא חי, אך מצבו לא ברור, נכון לשעה זו מתברר כי הוא אזרח אריתראי שאיננו קשור לאירוע. ארבעה מהפצועים הם שוטרים שנפגעו תוך קרב עם המחבלים. מאבטח התחנה המרכזית הסתער על אחד המחבלים וירה בו, אלא שהסתבר החשד כי המחבל כביכול הנו אזרח אריתראי שאן לו כל קשר לפיגוע. במהלך חקירת פרטי האירוע עלה חשש כי מעבר למחבל שנוטרל נפגע האריתראי שהמאבטח חשד כי הוא מחבל ונורה למוות.

(חדשות לפני כולם)
(חדשות לפני כולם)

(חדשות לפני כולם)
(חדשות לפני כולם)

מפרטים ראשונים עולה כי הערב בסמוך לשעה 19:44 פרצו מפגע בודד לתחנה המרכזית כשהוא חמוש באקדח. הוא יורה בחייל ופגע בו וכשהחייל התמוטט חטף את נשקו דרכו והחל לירות לכל עבר. שוטרי תחנת באר שבע שחתרו למגע עם המחבל הצליחו לירות בו ולנטרלו.הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עוד עלה כי המחבל הצליח לחדור כשהוא חמוש באקדח לתחנה המרכזית ללא בעיה, ככל הנראה מבלי שנבדק.
בשלב זה המשטרה סגרה את התחנה המרכזית ופינתה את האזרחים מתוכה. המשטרה החלה בסריקות בתחנה ובאזורה עד שכונה א בבאר שבע. אזרחים דיווחו כי רכב שכל הנראה סייע בידי המחבלים להגיע לתחנה, נצפה כשהוא נמלט. לדברי האזרחים השניים הגיעו ברכב כשהם חמושים ברובה אוטומטי, אקדח וסכין. הרכב שהסיע אותם ככל הנראה נמלט כשבו שני אנשים. משטרת באר שבע הציבה מחסומים במבואות העיר ובודקת גם נושא זה. ממשטרת באר שבע נמסר כי צוותים מהתחנה הוזעקו לתחנה במרכזית בבאר שבע בעקבות פגוע הירי. מחשש שיש מפגעים נוספים המשטרה נמצאת במקום וגם מאבטחת את האזור.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע קרא לקהל שלא להתפרע ולשמור על קור רוח.
ממשטרת מרחב באר שבע נמסר כי בסביבות השעה 19:30 התקבל אירוע במוקד משטרת המחוז הדרומי על אירוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע. כוחות רבים של משטרת באר שבע ומרחב נגב הוזנקו למקום.
מבירור ראשוני עולה כי 2 מחבלים נכנסו לתוך מתחם התחנה והחלו לפגוע בכל הנקרא לדרכם בירי ודקירות סכין. שוטרי תחנת באר שבע ששהו במקום הגיבו בנחישות תוך חתירה למגע וחיסלו את אחד המחבלים והשני נוטרל. כתוצאה מהירי והדקירות נפצעו 12 אזרחים ברמות פציעה שונות. כמו כן נפצעו 5 שוטרים במצב קל-בינוני. כוחות המשטרה הרבים שהגיעו למקום סגרו את הזירה תוך סריקות אחר פצועים וחשודים נוספים. עד כה זהות המחבלים טרם ידיעה. ממ"ר נגב תנ"צ אמנון אלקלעי הגיע למקום וביצע הערכת מצב לאור האירוע.
במועצה האזורית בני שמעון נמסר כי מאחר והנושא רלוונטי, "אם יתברר שהמחבלים הגיעו לב"ש דרך הפרצה בגדר מדובר בהמשך מחדל שאין לתארו וחשוב להזכיר זאת. אם זהו המקרה ואכן המחבלים הגיעו מדרום הר חברון ועברו בפרצות הרבות שבגדר הביטחון דמם של הנפגעים על ידי הממשלה. מעברם החופשי של פלשתינים דרך פרצות בגדר הביטחון מכיוון הר חברון ידוע זה זמן רב לכל הגורמים האחראיים והממונים על ביטחוננו. סיגל מורן, ראש מועצת בני שמעון התריעה שוב ושוב אולם עד רגע זה לא זכתה ולו להתייחסות משום גורם. על הציבור לדעת כי ביטחונם מופקר ביודעין. אנו כואבים את כאב המשפחות הנורא וקוראים לממשלה לשים סוף למחדל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן