Skip to content

השטחים: שני פיגועי דריסה, קצין צה"ל נפצע מדקירה – ידויי אבנים והפרות סדר

שני ישראלים נפצעו קל מפיגוע דריסה בצומת גוש עציון, בצומת אל-פאור הסמוכה לחברון נדרס למוות תושב קרית ארבע. מוקדם יותר נעצר בכיר חמאס מביתוניה בחשד להסתה. במהלך הלילה נעצרו 35 פלסטינים המבוקשים לחקירה ופעילות משטרת ש"י וצה"ל חשפה הלילה נשקים ותחמושת בבתי חשודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פיגוע דריסה– חייל צה"ל כבן 20 וגבר ישראלי כבן 30, נפצעו קל היום (שלישי) אחר הצהריים לאחר פלסטיני שנהג ב-רנו קנגו עם לוחית זהות ישראלית (צהובה) עלה עם רכבו על עמדת ההיסעים (טרמפים) ופגע בהם. הפלסטיני מבצע הפיגוע נורה ונהרג בידי חיילים שאבטחו את האזור. הפצועים הועברו לבת החולים הדסה עין כרם כשהם במצב קל ובהכרה.מפרטים ראשונים עולה כי המפגע הגיע מכיוון חברון לצומת גוש עציון ואז עלה על תחנת ההיסעים למרות עמודי הבטון שמאבטחים אותה. בכליו נמצאה סכין ולכן משערצ המשטרה כי בכוונתו הייתה לצאת מהרכב לאחר הפיגוע ולדקור את הנוכחים בתחנה.
מדובר צה"ל נמסר כי כוח מגדוד שמשון של חטיבת כפיר הבחין במחבל כשהוא יצא מהרכב עם סכין בידו. מג"ד גדוד שמשון שנכח במקום ירה בו ונטרל אותו.

המחבל למרגלות הרנו בה נהג (צילום: יוסי דהן )
המחבל למרגלות הרנו בה נהג (צילום: יוסי דהן )

פרמדיק מד"א דרור עיני שהגיע לזירת האירוע סיפר: "הגענו למקום והבחנו בהולך רגל כבן 30 שעמד בצומת ונפגע מהרכב הדורס. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעה קלה בגפיים. בנוסף לו ראינו צעיר כבן 20 בהכרה מלאה, מתהלך, שסבל גם הוא מחבלה קלה בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי במקום ופינינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם".

צילום: יוסי דהן
צילום: יוסי דהן

דריסה או פיגוע? – אזרח ישראלי כבן 50 תושב קריית ארבע נדרס בשעות הצהריים למוות על ידי משאית כשיצא מרכבו בצומת אל-פאור שמדרום לחברון. נהג המשאית הפוגעת נמלט מהמקום לכיוון העיירה דהריה, ולאחר כשעה, שבה נערכו חיפושים אחריו, הסגיר את עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים. להגנתו טען: "זו הייתה תאונת דרכים, לא התכוונתי לפגוע בישראלי". מפרטים ראשונים עולה כי הנהג שרכבו נפגע מידויי אבנים, עצר את רכבו ויצא לבדוק את הנזק שנגרם לו בשלב זה הגיחה משאית ודרסה אותו. הוא נפצע אנושות קיבל טיפול ראשונים מחובש צה"לי ולבסוף טיפול מציל חיים בידי פרמדיקים של מד"א שנאלצו לקבוע את מותו במקום.
פרמדיק מד"א אייל מור-יוסף, שטיפל בפצוע, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב כשלצדו שוכב גבר כבן 50 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הוא סבל מפציעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו".
בתקשורת וברשתות החברתיות הפלסטיניות פורסמו צילומי עוברי אורח ונהגים שחלפו במקום בעת האירוע. בצילומים נראה הגבר יוצא מרכבו עם אלה בידו ושניות לאחר מכן נדרס בידי המשאית. בכפר דורא הסמוך חילקו סוכריות לאות שמחה.

יצא עם אלה בידו מרכבו, רגע לפני הדריסה (צילום: עוברי אורח פלסטינים)
יצא עם אלה בידו מרכבו, רגע לפני הדריסה (צילום: עוברי אורח פלסטינים)
מחלקים סוכריות בדורא (צילום: תקשורת פלסטינית)
מחלקים סוכריות בדורא (צילום: תקשורת פלסטינית)

ראש מועצת קריית ארבע-חברון מלאכי לוינגר אמר בתגובה: "לבנו עם המשפחה. אבי המשפחה היה איש גומל חסד, תושב ותיק מאוד בעיר האבות. בית קריית ארבע-חברון עוטף את המשפחה ושותף בצערה בשעה הזו. הגמגום המתמשך שמתקיים בפועל על-ידי ממשלת ישראל מאפשר למחבלים להמשיך ולפעול. צריך לעבור מפסיביות ומגננה לקביעת עובדות, לבנות יישובים חדשים ביהודה ושומרון היום, לא מחר. שבענו מדיבורים, אנו דורשים מעשים"

קצין צה"ל נדקר,נפצע קל וירה במפגע

קצין צה"ל נדקר הבוקר ונפצע קל בידי רעול פנים בסמוך לכפר הפלסטיני בית עווא שמדרום לחברון. מפרטים ראשונים עולה כי במהלך הפרות סדר שאירוע בכניסה לכפר זוהה רעול הפנים כשהוא מתקרב לכוח צה"ל שפעל במקום. הוא צמצם את המרחק אל מפקד הפלוגה שהיה בראש הכוח ואז שלף סכין וניסה לדקור את קצין. המפגע נורה מייד ונהרג. המ"פ סירב להתפנות לקבלת טיפול רפואי בתאג"ד מאחר וטען כי הוא באמצע אירוע של טיפול בהפרות הסדר במקום. העימותים בין הצדדים פרצו באזור הכפר בשעות הבוקר ובמהלכם השתמשו כוחות הביטחון בגז מדמיע וברימוני הלם לפיזור ההפגנות. על פי דיווחי התקשורת הפלסטינית המפגע שנהרג הוא מחמד מסאלמה בן 24 תושב בית עווא.

הפרות הסדר בבית עווא (חדשות לפני כולם)
הפרות הסדר בבית עווא (חדשות לפני כולם)
צילום: דוברות הר חברון
צילום: דוברות הר חברון
צה"ל משתמש בגז מדמיע בבית עווא (חדשות לפני כולם)
צה"ל משתמש בגז מדמיע בבית עווא (חדשות לפני כולם)
מחמד מסאלמה, המפגע שחוסל (צילום תקשורת פלסטינית)
מחמד מסאלמה, המפגע שחוסל (צילום תקשורת פלסטינית)
הסכין של המפגע (חדשות לפני כולם)
הסכין של המפגע (חדשות לפני כולם)

חשוד בהסתה: נעצר בכיר בחמאס
חסן יוסוף (60), מבכירי מנהיגי החמאס בשטחים, נעצר הלילה (שני) בפעילות משולבת של צה"ל והשב"כ. יוסוף יליד רמאללה נעצר בביתו שבביתוניה 3 קילומטרים צפון מערב לרמאללה. בצה"ל מדגישים כי יוסוף מעורב בפעילות אינטנסיבית להסתה לטרור ונעצר ונכלא מספר פעמים בעבר ומהווה גורם מתסיס לאלימות ומאבק בישראל בקרב הציבור הפלסטיני. הוא נעצר בחשד להסתה לאחר שגורמים במערכת הביטחון, בכירי המערכת שקלו באם לעוצרו בעקבות דברים שאמר בשבועות האחרונים, המתפרשים כהסתה לאלימות. לאחר בחינת הדברים, הוחלט לבצע את מעצרו ולהביאו לחקירה.

חסן יוסוף בעת מעצרו בשנה שעברה (צילום: ארכיון דובר צהל)
חסן יוסוף בעת מעצרו בשנה שעברה (צילום: ארכיון דובר צהל)

המעצר עצמו מגיע על רקע גל הטרור ששוטף את המדינה ושורת הפיגועים האחרונים שביצעו צעירים פלסטינים. יוסוף נעצר בקיץ 2014 במהלך מבצע החיפושים הנרחב אחר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו – אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל זכרם לברכה. את מעצר המבוקש ביצעו כוחות מגדוד "הרעם" של חיל התותחנים וכוחות מהחטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי. לאחר מעצרו יוסוף הועבר לחקירה בידי השב"כ.

מעצרו של חסן יוסוף (צילום: דובר צה"ל)

יהודה, שומרון ובקעת הירדן:  35 מבוקשים לחקירה נעצרו ונשקים נחשפו

תוך כך ובמקביל למעצר מנהיג החמאס במהלך הלילה המשיכה פעילות המניעה של כוחות הביטחון בבגדה המערבית. 35 מבוקשים לחקירה נעצרו הלילה בידי צה"ל, שוטרי מחוז ש"י ולוחמי מג"ב באיו"ש ובבקעת הירדן. 12 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי לעבר אזרחים וכוהב"ט. מרבית העצורים משויכים לתנועת החמאס. 15 מהעצורים הנם מאזורי שכם והכפרים הסובבים לה.
בפעילות שהתבססה מידע שהגיע למחלק המודיעין והבילוש במרחב חברון שבמחוז ש"י ובסיוע כוח צה"ל מחטיבת גבעתי, פשטו השוטרים והחיילים על ביתו של חשוד (30) בכפר אידנא שמדרום לחברון. במהלך חיפוש בביתו של החשוד נחשפו ונתפסו 8 מחסניות M16, 3000 כדורים, כוונות טלסקופיות וחלקי נשק אחרים. הא נעצר והועבר להמשך טיפול חקירות במשטרת מרחב חברון.
בפעילות אחרת לאיתור שוהים בלתי חוקיים שנערכה הלילה בידי שוטרי תחנת כפר סבא נעצרו 27 חשודים בשב"ח. אחד מהם תושב הכפר עזון בם 23, הוא ממשוחררי "עסקת שליט".

הנשק והתחמושת שנתפשו (צילום: דוברות ש"י חטיבת דובר המשטרה)
הנשק והתחמושת שנתפשו (צילום: דוברות ש"י חטיבת דובר המשטרה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן