Skip to content

יצהר: נערה פלסטינית נורתה בסמוך לגדר ההתנחלות

הצעירה תוצפתה על ידי תצפיתניות, כוח צה"ל זיהה אותה וקרא לה לעצור, היא נמלטה ונורתה. בסמוך לה נמצאו 2 סכינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נערה פלסטינית כבת 15, תושבת הכפר מדמא המצוי מצפון ליצהר, נורתה היום (רביעי) על ידי כוח צה"ל בסמוך להתנחלות יצהר לאחר שזוהתה על ידי הכוח כשהיא מתקרבת להתנחלות. הכוח קרא לה לעצור והיא נמלטה. מאחר שהיא לא נענתה לנוהל מעצר חשוד ונמלטה, הפלסטינית נורתה בידה ונוטרלה כשהיא במרחק של כ-300 מורים מגדר ההתנחלות. הנערה קיבלה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופונתה במצב בינוני אך יציב להמשך טיפול בבית חולים. בסמוך למקום פציעתה נמצאו 2 סכינים שככל הנראה היו ברשותה.

הנערה נפגעה בידה (צילום: ביטחון יצהר)
הנערה נפגעה בידה (צילום: ביטחון יצהר)
הנערה מפונה לקבלת טיפול (צילום: ביטחון יצהר)
הנערה מפונה לקבלת טיפול (צילום: ביטחון יצהר)

מפרטים ראשונים עולה כי הבוקר בסמוך ל- 05:00 בבוקר זוהתה הצעירה על ידי תצפיתניות צה"ל כשהיא באזור שכונת שלהבתיה שביצהר. כוח השייך לגדוד הסיור של חטיבת גבעתי הוקפץ למקום, זיהה אותה ולאחר מרדף קצר ירה בה, נטרל את מסוכנתה וטיפל בה בשטח. במהלך האירוע התבקשו תושבי ההתנחלות להישאר בבתיהם ורק לאחר שהוסר החשש הורשו לצאת. ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב לאירוע ואמר כי "מדובר בעליית מדרגה וכי מזה זמן מה לא בוצעו חדירות מסוג זה ביישובי השומרון". דגן התקשר להודות למח"ט שומרון שי קלפר על הפעולה המוצלחת והוסיף: "כיתת הכוננות של הישוב יחד עם חיילי צה"ל פעלה באופן מעורר התפעלות",  "אני מודה לחיילי צהל ומפקדיו ואיתן לתושבי יצהר חברי כיתת הכוננות", אמר דגן.


אמש נפצע קל חייל צה"ל בפיגוע דקירה שאירע בסמוך לבית השלום בחברון. שני פלסטינים, בשאר ג'עברי (15) וחוסאם ג'עברי (17) התקרבו אל החיילים וניסו לדקרם באמצעות סכינים שהיו ברשותם. חייל צנחנים נפגע קל וחברו ירה בשניים והרגם. מתנדבי יחידת ההצלה יו"ש טיפלו בחייל שנפצע קל בלבד. על פי החשד תכננו השניים לפגוע בקבוצת בני נוער מקרית ארבע שהגיעו למערת המכפלה עם דגלי ישראל על כביש 60 הסמוך לבית השלום. מבדיקת רקע הנערים עולה כי השניים בני החמולה של מפקד הזרוע הצבאית של החמאס, אחמד ג'עברי שחוסל בעזה בשנת 2012. מוקדם יותר נפצע שוטר מג"ב באורח קל מפגיעת בקבוק תבערה שהושלך לעברו במהלך הפרת סדר אלימה מול קבר רחל שבבית לחם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן