Skip to content

שת"פ בין מתנ"א למד"א הציל חיי פצוע פיגוע

שיתוף פעולה מהיר בין שוטרי אגף התנועה בירושלים לבין פרמדיקים של מד"א הציל חיי חייל שנדקר בצווארו הבוקר בבית ענון. שני אופנוענים וניידת פילסו את התוואי העמוס בתנועה וגרמו לאמבולנס לנוע עד שערי חדר המיון ללא עצירה. סכרון הפעולה בין שני הגורמים הצילו את חיי הפצוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיתוף פעולה בין משטרת התנועה למד"א הציל היום (שני) את חייו של חייל צה"ל שנדקר בראשו ובצווארו וסבל מפגיעה קשה בכלי הדם בצווארו. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע סיפרו כי "במקום היה צעיר כבן 19 בהכרה מלאה, הוא סבל ממספר פצעי דקירה במקומות שונים בגופו". הפרמדיקים וחובשי מד"א הבינו את חומרת הפגיעה ששיספה את צוואר החייל וגילו כי הם מתקשים לייצב את החייל על ידי עצירת הדימום. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים כשהמטרה שלנו הייתה להביא אותו לבי"ח על מנת שייכנס לחדר הניתוח בדחיפות. בדרך הוא קיבל טיפול לעצירת הדימומים", אמרו הפרמדיקים.

חסמו צמתים ופינו דרך (צילום מסך מתוך ניידת מתנ"א)
חסמו צמתים ופינו דרך (צילום מסך מתוך ניידת מתנ"א)

אהרון אדלר פרמדיק בכיר במד"א סיפר כי במהלך הפינוי הם היו בקשר עם ד"ר מרין מיחידת הטראומה בשערי צדק, שם נערכו לקבל את הפצוע ולהכניסו לחדר ניתוח. לשם כך במהלך הנסיעה הם העניקו "לפצוע טיפול תרופתי לשמירה על לחץ דם על מנת שנגיע לבית החולים עם מדדים יציבים, הפצוע תקשר איתנו בדרך וכשהגענו לבית החולים, הצוות הרפואי שהיה ערוך במקום, העביר אותו במהירות לחדר ניתוח".

במשטרת התנועה פעלו במהירות. הם הבינו כי זמן הגעת הפצוע לבית החולים היא קריטית ולכן שוטרי התנועה של מחוז ירושלים נערכו תוך תנועה לפינוי ציר התנועה עד בית החולים שערי צדק בבירה. חלק מהשוטרים חסמו צמתים כשצמד אופנועים בליווי ניידת נעו לפני האמבולנס ודאגו שלא ייעצר בתנועה השוטפת. פרמדיק מד"א אדלר משוכנע שפינוי הציר הציל את חיי הפצוע. אדלר: " פינוי הציר מבעוד מועד וההגעה המהירה לבית החולים, לצד הטיפול המקצועי בדרך, הצילה את חייו של הפצוע". רפ״ק דודי מזרחי, סגן קצין אגף התנועה ירושלים סיכם את האירוע ואמר: ״מיד לאחר הפיגוע, בתיאום עם מד״א נערכנו להובלת האמבולנס עם הפצוע ללא עיכובים. פעלנו לשמירת ציר נסיעה פנוי ממחסום המנהרות ועד לבית החולים במטרה להביא את הפצוע לטיפול בהקדם האפשרי ולסייע בהצלת חיים״. מאוחר יותר עדכן ד"ר עופר מרין, מנהל מרכז הטראומה בבית החולים שערי צדק, לגבי מצבו של החייל וסיפר כי הפצוע נכנס לחדר ניתוח אולם מצבו "סך הכול יציב". לדבריו, "הדקירה הייתה קשה מאוד משום שהיא פגעה בכלי דם מרכזי מאוד בצוואר".

האירוע עצמו התרחש בכיכר בית ענון מצפון לקריית ארבע בסמוך ל-09:30 בבוקר. המחבל ראיד ג'ראדאת (22) מהכפר סעיר הסמוך לחלחול הצליח להתנפל על החייל ולדקור אותו מספר פעמים. חבריו של החייל ירו בו והוא נהרג.

גופת המחבל לאחר שנורה (צילום: תקשורת פלסטינית)
גופת המחבל לאחר שנורה (צילום: תקשורת פלסטינית)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן