Skip to content

היועץ המשפטי: בן אליעזר יעמוד לדין

יהודה וינשטיין הודיע הערב לפרקליטיו של חבר הכנסת והשר לעבר, כי לאחר השימוע שנערך ולאחר שבחן את הנושא ובעצת פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז תל אביב, יוגש נגד בן אליעזר כתב אישום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר יעמוד לדין בגין חמש פרשיות שעניינן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, ועבירות מס, כך הודיע הערב (שלישי) היועץ המשפטי יהודה וינשטיין לבאי כוחו של בן אליעזר. בהודעתו מסר וינשטיין הוא החליט לדחות את הטענות שהוצגו בפניו במהלך ישיבות השימוע ולהעמיד את בן אליעזר לדין. החלטה זו התקבלה על יסוד המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, והמלצת פרקליטת מחוז תל אביב, עורכת הדין ליאת בן ארי שווקי, שבמקביל לכך הודיעה לחמישה חשודים נוספים בתיק כי טענותיהם בשימועים נדחו וכי יוגש נגדם כתב אישום. כתבי האישום יוגשו בזמן הקרוב. כך נודע הערב מלשכתו של היועץ המשפטי. בין השנים 2007 – 2014 כיהן בן אליעזר כחבר כנסת, ובחלק מן התקופה כשר בממשלות ישראל. על פי החשד, דרש וקיבל מר בן אליעזר סכומי כסף בעד פעולות הקשורות בתפקידיו מאנשי עסקים שונים, ובכספים אלה רכש בין היתר נכסי נדל"ן. על פי החשד, בן אליעזר גם המיר ללא דיווח ותוך נקיטת פעולות הסוואה והסתרה, מט"ח בשווי מאות אלפי דולרים, אותו החזיק במזומן בכספות בביתו ובבנק. כמו כן, נחשד בן אליעזר כי מסר הצהרות הון כוזבות ליו"ר הכנסת, בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, וכי לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים ממנה הכנסות חייבות במס הנובעות מניצול מעמדו כעובד ציבור בכיר. על פי חקירות המשטרה כפי שעלו עד כה, בשנת 2011 פנה בן אליעזר לאיש העסקים אברהם נניקשוילי, ביקש וקיבל ממנו סך של 400 אלף דולר, וזאת תמורת פעולות שביצע בן אליעזר מתוקף תפקידו כשר התמ"ת לטובתם של נניקשוילי ושותפו ג'קי בן זקן. על פי החשד, בן אליעזר פעל למינוי מקורבו של נניקשוילי לסגן יו"ר הפורום העסקי ישראל-רוסיה. בעניין אחר חשוד בן אליעזר כי הפעיל את קשריו כשר הממונה על מועצת הנפט יחד עם ראש לשכתו דאז לשיפור סיכוייה של חברת "שמן", שבבעלות נניקשוילי ובן זקן, לעמוד בתנאים לקבלת רישיון קידוח באתר "מד אשדוד. עוד עלה בחקירותיו כי בן אליעזר חתם על תצהיר והעיד בבית המשפט מטעמו ולטובתו של נניקשוילי בהליך משפטי שניהל. בגין כך נחשד בן אליעזר בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

יעמוד לדין (צילום מסך: חדשות 2 )
יעמוד לדין (צילום מסך: חדשות 2 )

בשנת 2011, העביר איש העסקים רוי מוצפי לבקשתו של בן אליעזר סך של 260 אלף שקלים לרכישת מגרש עבור רעייתו ובנו של בן אליעזר בנס ציונה. בשנת 2012, פנה שוב בן אליעזר למוצפי, וביקש ממנו 500 אלף שקלים למימון רכישת בית ביפו, ונענה בחיוב על ידי המיליונר. בסמוך לכך, פנה בן אליעזר למוצפי פעם נוספת בדרישה לקבל סכומים נוספים הנעים בין 1.2 מיליון שקלים ל-1.3 מיליון שקלים לרכישת הבית ביפו. סכום זה ככל הנראה לא הועבר. קודם לכך פנה בן אליעזר מספר פעמים לקונסול המצרי כדי להשפיע בקרב הממשל המצרי לאשר קבלת אשרות לעובדי חברה שבבעלות מוצפי. בעקבות פניות אלו חידש הקונסול את מתן האשרות לעובדי החברה של מוצפי.

בן אליעזר גם נדרש להסביר חשד לפיו החזיק בכספת סכומי מט"ח בסך של 2,142,000 ₪ במצטבר. בן אליעזר כך נחשד, ביקש לעשות בכספים הללו שימוש לצורכי רכישת נכסי נדל"ן מבלי יפקידם בחשבון הבנק שלו כדי שלא ייחשף כי הוא מחזיק בסכומי עתק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן