Skip to content

ברק: "אפילו שר האוצר לא יוכל להחליף את הרמטכ"ל בהפעלת שיקול דעת"

המאבק על התקציב ממשיך ביתר שאת בין שר האוצר לשר הביטחון. ברק סיפר לחבריו בסיעת העצמאות שפנה לראש הממשלה בבקשה שירסן את יובל שטייניץ ואנשיו שיפסיקו "את ההשתלחות בקציני צה"ל". חוץ מזה, אין לצה"ל שומנים מיותרים וכל מה שיש לו הוא צריך, כדי לשמור על ביטחון המדינה, אמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאבק על התקציב ממשיך ביתר שאת בין שר האוצר לשר הביטחון.  ברק סיפר לחבריו בסיעת העצמאות שפנה לראש הממשלה בבקשה שירסן את יובל שטייניץ ואנשיו שיפסיקו  "את ההשתלחות בקציני צה"ל". חוץ מזה, אין לצה"ל שומנים מיותרים וכל מה שיש לו הוא צריך, כדי לשמור על ביטחון המדינה, אמר

מאת צבי זינגר

נמשכת מלחמת העולם בין משרד האוצר למערכת הביטחון. אחרי ששר האוצר תקף אתמול את מערכת הביטחון – משיב לו היום שר הביטחון, אהוד ברק, בהתקפה נגדית ודוחה על הסף את טענות האוצר, תוך הפניית רמז עבה לכיוונו של שר האוצר: "איש מתוך משרד האוצר, בכיר ככל שיהיה – ואפילו הוא שר האוצר -לא יוכל להחליף את הרמטכ"ל בהפעלת שיקול דעת".

עם טלי קורן יהושע, פצועת הפיגוע בדלהי, בביה"ח איכילוב. (צילום: לשכת שר הביטחון)
עם טלי קורן יהושע, פצועת הפיגוע בדלהי, בביה"ח איכילוב. (צילום: לשכת שר הביטחון)

ברק, שדיבר בישיבת סיעת העצמאות בכנסת, אמר כי ביקש מראש הממשלה נתניהו "להורות למשרד האוצר להפסיק את ההשתלחות בקציני צה"ל".

 ברק הוסיף כי הוא מתכוון "לשכנע את הממשלה, ואת ראש הממשלה להעריך מחדש את המציאות, כדי לתת תשובות אחראיות לאתגרים של מדינת ישראל". לדבריו, העובדה שאין סיכום מציבה סימני שאלה מעל ביצוע של חלק מתכניות העבודה של מערכת הביטחון.

"צה"ל עוסק בדבר אחד בלבד – בביטחון ישראל", אמר ברק. "כולנו רואים את האיומים והאתגרים שמתפתחים מסביב ואחריותה של מערכת הביטחון לוודא שהן הממשלה כולה והן אזרחי המדינה יודעים ומבינים את המשמעויות של ההחלטות המתקבלות ושל מה שנובע מהן במצב הביטחון".

על טענות האוצר לגבי העלאות השכר במערכת הביטחון, אמר ברק: "אנחנו שומעים כל הזמן על השומנים שישנם בתחום השכר במערכת הביטחון, אני רוצה לספר לכם שתי עובדות: האחת יש בצה"ל אלפים רבים של אנשי צבא קבע שמקבלים השלמת הכנסה, בעוד שהמשכורת הממוצעת של איש צבא קבע שמקבל השלמת הכנסה היא כ-5,200 שקלים, זה מה שכתוב בתלוש, ויש גם אלפי אנשים בשירות הציבורי שמקבלים השלמת הכנסה, ביתר משרדי הממשלה, אלה שבהם האוצר ואנשיו שולטים באופן מוחלט מזה שנים רבות בהסכמי השכר, גם שם יש אנשים שמקבלים השלמת הכנסה אבל השכר הממוצע שלהם הוא 10,200 שקלים לחודש, לא 5,200 כי ישנן עוד תוספות ודברים נוספים.

"מספרים לנו", המשיך ברק, "שיש השתוללות בשכר ואם רק ניתן לאוצר אפשרות לשים את ידו על זה- אין ספק שיחסכו מיליארד או שניים. אני רוצה לספר לכם שבמשך השנים מ-2003 עד 2009 כלל הכסף המשולם כשכר בצה"ל גדל בחצי אחוז. באותה עת במקביל, בכל משרדי הממשלה האחרים ובגופים הציבוריים שסמוכים אל שולחן הממשלה, כלל השכר גדל ב-30%. זה קורה משום שבתוך צה"ל הרמטכ"ל נאלץ להחליט שמה שהוא יוסיף לשכר הוא יוריד מאימונים או מהתעצמות וכתוצאה מזה ומהעובדה שאנשי צה"ל אינם יכולים להתאגד ואינם יכולים לשבות, בסופו של דבר הרמטכ"ל מחליט החלטות שמשקפות את טובת המדינה לפי דעתו בתוך סכום נתון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן