Skip to content

שרת המשפטים: כל פעיל עמותה שייכנס לכנסת יחויב בתג מזהה

איילת שקד שחברה ל'חוק השקיפות', של ח"כ ממפלגתה טוענת כי "התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים, בעלת היקף נרחב, אשר מפירה את כל הכללים והנורמות המקובלים". על פי החוק תחויבנה העמותות לפרסם את מקורות המימון וסכומיהם וכל מציד יחויב בהיכנסו לכנסת לשאת תג זיהוי. החוק […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים איילת שקד יוזמת "טלאי" לכל חבר בעמותת שמאל – משרד המשפטים מפרסם היום (ראשון) להערות הציבור את תזכיר החוק הממשלתי שיחייב עמותות לציין בכל פרסום רשמי או מכתב לעובד ציבור כי הן מממונות על ידי מדינה זרה. כמו כן, כל פעיל עמותה שישב או יפעל בתוככי הכנסת יחויב לשאת תג זיהוי על דש בגדו. על פי נוסח החוק אותו יזמה שרת המשפטים והוגש כהצעת חוק פרטית בידיי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) הרי ש"התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים, בעלת היקף נרחב, אשר מפירה את כל הכללים והנורמות המקובלים ביחסים שבין מדינות הדמוקרטיות. תמיכה כספית של מדינות זרות בעמותות אשר פועלות במרחב הפנים ישראלי חותרת תחת ריבונותה וצביונה של מדינת ישראל, ומערערת על סמכותה של הממשלה אשר נבחרה על ידי הציבור. כך למשל, ראינו כיצד דו"ח ועדת החקירה של האו"ם, אשר האשים את מדינת ישראל בפשעי מלחמה ובפגיעה מכוונת באזרחים במבצע 'צוק איתן', התבסס על עדויות מרכזיות של ארגונים חוץ-ממשלתיים ישראליים, כגון 'בצלם', 'שוברים שתיקה' ו'עדאלה'", כך הסבירה שרת המשפטים.

שרת המשפטים: "התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים" (צילום: דן בר דב)
שרת המשפטים: "התערבותן הבוטה של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות כסף היא תופעה חסרת תקדים" (צילום: דן בר דב)

חבר הכנסת סמוטריץ (הבית היהודי) שהגיש את ההצעה הסביר כי “העיקרון פשוט. עמותות שמאל ממומנות על ידי ממשלות זרות, וראוי שהציבור ידע את זה”. הוא הוסיף כי "יש מדינות בעולם המערבי שרואות זאת כבגידה ושוללות אזרחות כשאזרח מקבל מימון מממשלה זרה. אנחנו לא דורשים ענישה, אבל ראוי שלכל הפחות תהיה חובת דיווח והצהרה על מקורות הכסף”. על פי ההצעה, עמותה שתעבור על החוק ולא תחשוף את המימון שקיבלה ממדינה זרה צפויה לשלם קנס שגובהו עד 29 אלף שקלים. כעת לאחר שהממשלה באמצעות שקד פרסה את חסותה על הצעת החוק הפרטית, צפוי המהלך לזרז את קידום החוק מאחר ובניגוד להצעת חוק פרטית, חוק ממשלתי לא נדרש לעבור בקריאה טרומית ונחסכים ממנו הליכים בירוקרטים ופוליטיים שיעכבו אותו בוועדות הכנסת השונות. ארגון 'בצלם' הגיב בחריפות. "איילת שקד שוברת שיאי ציניות כאשר היא משתמשת במילה "שקיפות" על מנת להסתיר את מטרתה: להכפיש ולהטיל דופי בארגונים המבקרים את הכיבוש, ומתנגדים למדיניות הממשלה. כבר היום, וללא כל הצעת חוק, בצלם מפרסם בהוקרה ובגאווה את רשימת תורמיו וימשיך לפעול בלי מורא לחשיפת האמת על המציאות בשטחים", אומרים בארגון ומוסיפים: "אם שרת המשפטים וראש הממשלה כל כך חוששים מהתערבות זרה בפוליטיקה הישראלית, מן הראוי שיוותרו קודם כל על המיליונים שהם מקבלים לצרכי הפריימריז מטייקונים זרים, שלמעשה היוו רוב מוחלט מהתרומות שקיבלו ראשי הליכוד והבית היהודי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן