Skip to content

במימון והכוונה מקטאר הופעלה תשתית טרור קלקיליה

24 פעלי טרור נעצרו הלילה במבצע בו נטלו חלק השב״כ יחד עם כוחות מיחידת דובדבן, אגוז, יחידת המסתערבים באיו"ש, לוחמים מגדוד דוכיפת, וגדודי רשף ונמר מחיל התותחנים. מטרתה הסופית של התשתית שנחשפה היא מימוש פיגועים ופעילות צבאית למול מטרות ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום, כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו הלילה (שלישי) 24 פעילי חמאס כשנחשפה תשתית רחבה של ארגון החמאס, אשר פעלה בגזרת העיר קלקליה. ראשי התשתית, ששימשו כמפקדת שטח אזורית, פעלו לחידוש פעילות חמאס בעיר ובכפרים הסמוכים, לרבות הכשרת הקרקע לפעילות טרור. התשתית קיבלה הכוונה, הנחיות לפעילות ומימון בהיקף נרחב מטעם גורמים במפקדות החמאס בחו"ל (מימון מקטאר) וברצועת עזה, אשר סייעו בבניינה.

מעצרים (תמונת ארכיון: סוכנות מען)
מעצרים (תמונת ארכיון: סוכנות מען)

במבצע לקחו חלק אנשי השב״כ יחד עם כוחות מיחידת דובדבן, אגוז, יחידת המסתערבים באיו"ש, לוחמים מגדוד דוכיפת, וגדודי רשף ונמר מחיל התותחנים. במסגרת חשיפת התשתית נעצרו גם בכירי חמאס ובהם גם כאלו שנכלאו בעבר, חלקם יותר מפעם אחת, על-רקע פעילותם בחמאס, לרבות פעילות צבאית. בפעילות נתפסו גם למעלה מ-35,000 שח במזומן. תשתית החמאס בקלקיליה הינה מהוותיקות שבתשתיות החמאס בגדה המערבית.
בשב"כ מציינים כי "פרשייה זו חושפת את הפעילות המתמשכת של גורמי מפקדה בחו"ל וברצועת עזה וכן בקרב תשתיות מקומיות בגדה המערבית, לממש את בניין כוח והתעצמות, במטרה להגיע למוכנות ארגונית וצבאית". ומסבירים כי "המטרה הסופית היא, בין היתר, מימוש פיגועים ופעילות צבאית למול מטרות ישראליות".
סך הכול 36 עצורים הלילה
בסך הכל נעצרו הלילה בידי שב"כ, כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב, 36 חשודים ולמעט התשתית בת 24 חברי החמאס, נעצרו גם 12 פלסטינים אחרים בחשד בפעילות טרור עממי וההפרות סדר . כמו כן לוחמי גדוד הסיור המדברי עצרו במהלך הלילה בכפר זייתא המצוי מדרום מערב לג'נין שני מבוקשים וחשפו נשק מסוגו מקלע קרל גוסטב ותחמושת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן