Skip to content

עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע התאבדות במעוז החיזבאללה בלבנון

2 פיצוצים החרידו את שלוות רובע דאחייה שבבירות המזוהה עם החיזבאללה. החיזבאללה מסר כי 27 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. כלי התקשורת הלבנונית מדווחים על מספר כפול . ארגון המדינה האסלאמית (דעאש) נטל אחריות לפיגוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפחות 70 בני אדם נהרגו ו-200 נפצעו בשני פיצוצים שהרעידו הערב (חמישי) את רובע דאחייה במערב בירות המזוהה עם החיזבאללה. על פי הדיווחים  2 מתאבדים פוצצו את עצמם בסמוך למחנה הפליטים בורג' אל בראג'נה לא רחוק מבית החולים "א-רסול אל-אעזם" של החיזבאללה וקרוב למרכז מנגנוני הביטחון של החיזבאללה. מארגון החיזבאללה נמסר כי לפחות 30 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו. אך שר הבריאות הלבנוני מסר לא מכבר כי מדובר ב70 בני אדם שנהרגו ווד כ-200 בניאדם נפצעו בפיגוע. בהודעה שנמסרה באתרים הקשורים לארגון המדינה האסלאמית נטל דאעש את האחריות לפיגוע ומסר כי הוא נעשה בתגובה למעורבות החיזבאללה בסוריה כנגד בארגון. מהצבא הלבנוני נמסר כי נמצאה גופת מחבל שלישי שהתפוצץ ונהרג כתוצאה מהפיצוץ השני.

צילום: תקשורת לבנונית
צילום: תקשורת לבנונית
צילום: תקשורת לבנונית
צילום: תקשורת לבנונית

מייד לאחר הפיגוע דיווחה רש אל-מנאר הלבנונית המקורבת לחיזבאללה כי מדובר ב-30 הרוגים וכמה עשרות פצועים, אלא שהדיווחים מרשתות התקשורת הלבנונית דיווחו על מספר כפול מכך. מדיווחי התקשורת הלבנונית עולה כי המתאבדים הגיעו לבית תפילה שיעי בבורג' אל בראג'נה ושם פוצצו את עצמם. חלק מכלי התקשורת בלבנון טוענים כי זוהה גם מחבל שלישי שהתפוצץ, אך אין לכך אישור מגורמים אחרים.

צילום: תקשורת לבנונית
צילום: תקשורת לבנונית
צילום: תקשורת לבנונית
צילום: תקשורת לבנונית
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן