Skip to content

הדגלים בנציגויות ישראל בעולם ובמוסדות השלטון יורדו לחצי התורן

נתניהו: "ישראל עומדת כתף אל כתף עם נשיא צרפת והעם הצרפתי". הרצוג: "הטרור השטני אינו יודע גבולות ורק בשיתוף פעולה אמיץ ותקיף במשפחת האומות ניתן יהיה למגר אותו. ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה: "שותפים אתכם בזעזוע ובצער ושולחים תנחומינו למשפחות ההרוגים. ישראל שותפה למאבק הבלתי מתפשר בטרור בכל מקום בעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, הורה להוריד הדגל לחצי התורן בכל נציגויות ישראל במדינות העולם ובמוסדות הממשלה בארץ והנחה כל גופי הביטחון בישראל להעניק לצרפת כל סיוע ביטחוני שיידרש.

ראש הממשלה, העוקב אחר האירועים בפריז ומקבל עדכונים מאנשי משרד החוץ ומגורמי הביטחון, אמר בתגובה ראשונית לפיגוע: "ישראל עומדת כתף אל כתף עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והעם הצרפתי, במלחמה המשותפת נגד הטרור. אני שולח תנחומים בשם העם בישראל למשפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים״.

נתניהו הנחה גם את משרד החוץ לפנות לגורמי הביטחון בצרפת בבקשה להגביר את האבטחה סביב שגרירות ישראל, השליחים והמוסדות היהודיים במדינה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס הערב, למתקפת הטרור שאירעה אמש בפאריס.

״אנו המומים וכואבים מול מתקפת הטרור הרצחנית אתמול, בלבה של העיר פאריס", אמר הנשיא. "בשם אזרחי ישראל אני שולח את תנחומיי הכנים לעם הצרפתי ולמשפחות שאיבדו את יקיריהן. מדינת ישראל עומדת לצידכם במאבקכם הבלתי מתפשר בטרור.

"הטרור, מכה ללא הבחנה, פוגע והורג חפים מפשע", אמר הנשיא. "אנו, אזרחי העולם החופשי, המתמודדים עם איומו, נעמוד מאוחדים במאבק נגד אלו המבקשים לרצוח, לפצוע ולעשות שימוש באלימות והרס. תפילותינו נתונות להחלמתם המהירה של הפצועים״.

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, על מתקפת הטרור בפריז: ״בשם כנסת ישראל וחבריה אני מבקש להביע זעזוע עמוק מארועי הטבח בפריז ולשלוח תנחומים כנים לעם הצרפתי. הפיגועים הקשים חייבים להוות צלצול השכמה לכל מדינות העולם החופשי ומנהיגיהן – להתעורר ולהכריז אחת ולתמיד על מלחמת חורמה כלל עולמית נגד הטרור האיסלמי הקיצוני, לפני שהמערב כולו יהפוך לזירת פיגוע שותתת דם״.

עם צאת השבת הורה אדלשטיין להוריד את כל דגלי ישראל המונפים ברחבת הכנסת לחצי התורן ולהאיר את המשכן בצבעי דגל צרפת לאות הזדהות.

יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג שוחח הבוקר עם שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב. "אמרתי לו שאנו מחזקים את ידי נשיא צרפת וממשלתו ברגע הקשה הזה וכי כולנו מזדהים היום עם צרפת ומשתתפים בכאבו העצום של העם הצרפתי על פשע נורא ונתעב שהתרחש אמש נגד החירות. נגד השוויון. נגד האחווה.

"אנו מזועזעים מהמחיר הנורא ומשתתפים באבלן של קהילות ומשפחות", מסר הרצוג. "הטרור השטני אינו יודע גבולות ורק בשיתוף פעולה אמיץ ותקיף במשפחת האומות ניתן יהיה למגר אותו. ישראל תעשה כל מה שאפשר כדי לסייע במערכה הזו".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה: "שותפים אתכם בזעזוע ובצער ושולחים תנחומינו למשפחות ההרוגים. ישראל שותפה למאבק הבלתי מתפשר בטרור בכל מקום בעולם".

יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד: "זה פיגוע טרור נורא של טרור איסאלמי רצחני. ליבנו עם ממשלת צרפת, ליבנו עם אזרחי צרפת. צרפת הוכתה מכה קשה, היא אומה גאה וחברה ותיקה של ישראל וליבנו איתם בימים האלה וכמובן נושיט כל סיוע שיידרש. שיתוף הפעולה בינינו לבין הצרפתים הוא הדוק יותר ממה שרוב הישראלים יודעים, ואנחנו כמובן נמשיך יחד לשתף פעולה כדי להילחם בטרור הזה שמאיים על כולנו. זאת טרגדיה נוראה ואני שולח  גם מפה בשם מדינת ישראל את תנחומינו לצרפת, לאזרחיה ולממשלתה".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בארוע שבתרבות בכפר-סבא כי הוא משתתף בצערו של העם הצרפתי על ההרוגים הרבים והפגיעה הקשה שספג.

"כשמסתכלים על אירופה של היום, שעוסקת בסימון מוצרים מההתנחלויות, בזמן שהמזה״ת בוער בסוריה, בלוב, בעיראק, בתימן ובמקומות נוספים – אז מבינים את הבעיה", אמר ליברמן. "הבעיה היא בכח הרצון ובנחישות הפוליטית של האירופאים להתמודד עם המציאות כפי שהיא. בלי מנהיגות נחושה המוכנה ללכת עד הסוף אי אפשר לצפות לשינוי אמיתי בתוצאות המאבק מול האיסלאם הקיצוני".

ליברמן קרא ליהודים החיים באירופה לעלות לישראל.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מדינת ישראל מזועזעת מסדרת הפיגועים הרצחניים שהכו ברחובות פריז במהלך הלילה. ראש הממשלה הביע תנחומיו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה לפצועים וציין כי מדינת ישראל תילחם בטרור לצידה של צרפת".

עוד נמסר כי אין נפגעים מקרב הדיפלומטים או העובדים של השגרירות וכי בשלב זה אין מידע על ישראלים שנפגעו. "עם זאת יש חוסר וודאות ולכן אנו בודקים בכל דרך אפשרית. השגרירות נמצאת בקשר הדוק עם הגורמים הרלוונטיים השונים על מנת לגבש תמונת מצב מדויקת על אפשרות של מעורבות ישראלים".

במהלך הלילה הגיעו לחדר המצב של משרד החוץ שיחות רבות, של קרובים מודאגים והן של ישראלים בפאריס שדיווחו ששלומם טוב. הערנות סביב מוסדות ישראליים ויהודיים תוגברה ונמסר כי "הועברו הנחיות בטחון מיוחדות לשליחי המדינה ולנציגויות, בהתאם למקובל במקרים כגון אלה".

מנכ"ל מד"א אלי בין הנחה את הגורמים המקצועיים בארגון להציע לצלב האדום הצרפתי כל סיוע שיידרש ממד"א * במוצאי שבת יורדו הדגלים בתחנות מד"א לחצי התורן למשך 3 ימים ובמרכז מד"א ייתלה דגל צרפת החל ממחר

בעקבות התקפות הטרור בפריז אמש וכחלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי, פנו היום במד"א לעמיתיהם בצלב האדום הצרפתי והביעו את תנחומי הארגון על האבדות הקשות בנפש.

במקביל, הנחה מנכ"ל מד"א אלי בין את הגורמים המקצועיים במד"א להציע לארגון הצלב האדום הצרפתי כל סיוע שיידרש, החל מסיוע מיידי באמצעות אספקת מנות דם וכלה בסיוע לטווח הארוך הכולל בין היותר קיום סדנאות להערכות ומענה לאירועים רבי נפגעים.

כצעד נוסף של הזדהות הונחו מנהלי התחנות במד"א להוריד את הדגל בתחנות לחצי התורן למשך שלושה ימים החל מצאת השבת ובמרכז מד"א יתלה החל ממחר דגל צרפת.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אנו מושיטים את ידינו לחברינו הצרפתים בשעה קשה זו ומציעים את כל הסיוע האפשרי שיש בידי מד"א לתת. בהיותנו חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי אנו נמצאים בקשרי עבודה שוטפים עם הצלב האדום הצרפתי ומשתתפים עמוקות בצערם בעקבות תוצאות אירוע הטרור הנתעב שהתרחש בפריז".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן