Skip to content

הו'אופונופונו – עקרונות לחיים מודעים

שיטת ריפוי עתיקה שמקורה בהוואי, לשחרור מבעיות וחסימות באמצעות תהליכים של ניקוי, סליחה, הכרת תודה ואהבה, המאפשרים חיים שלווים ומאוזנים יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירית רותם-צפרוני

"אין דבר שם בחוץ שיוכל לגרום לך אושר. כל דבר הנמצא מחוץ לך יכול להעניק סיפוק או ריגוש חולף בלבד. במוקדם או במאוחר הדבר ייעלם או שהעניין בו יתפוגג, והאבידה תגרום לך סבל. רק התבוננות פנימית תוביל אותך אל הממלכה שבה יש לך כל מה שצריך. ולפני הכול עליך ללמוד לקבל ולאהוב את עצמך באמת, רק אז תתעצם היכולת שלך לקבל ולאהוב אחרים", כותבת מאבל כץ בספרה "הו'אופונופונו עקרונות לחיים" בהוצאת "נוצה וקסת". עכשיו היא מגיעה שוב לישראל, להעביר כאן בחנוכה סמינר נוסף של השיטה ההוואית שהתפשטה במערב.

מיבל כץ

במילה המוזרה, הו'אופונופונו, נתקלתי באינטרנט כבר לפני כמה שנים. כמו רבים לפני גם אני התרשמתי מהסיפור המדהים על הפסיכיאטר, ד"ר איהליאקלה היו לן, שריפא מרחוק אסירים חולי נפש ומאוד מסוכנים, שהיו מאושפזים במחלקה סגורה בבית חולים ממשלתי בהוואי. הוא לא פגש אף אחד מהם באופן אישי. פשוט ישב לבדו במשרד והתעמק בתיקי המטופלים, תוך כדי שהוא מתחבר למקום האלוהי שבתוכו – אותו מקום שיש הקוראים לו 'המקור', או 'אהבה'. תת המודע הקולקטיבי, ככה קרא הפסיכולוג, קרל יונג, לאותו רובד לא-מודע, המכיל את כל החוויות, התכונות והזכרונות, שהצטברו במשך כל שנות קיום הגזע האנושי. ובמקום הזה, המשותף לכלל האנושות,  חקר ד"ר היו לן  קודם את עצמו – איפה אצלו מתקיימות מחשבות מוטעות, המתגשמות כבעיות, כמו אלו שמהן סבלו האסירים המסוכנים.

קשה להסביר במושגים של שכל, או אינטלקט, את תהליך הריפוי של השיטה, המדברת על לקיחת אחריות מלאה על כל מה שנמצא בחיים שלנו, ניקוי ושחרור. אבל היא עובדת, מתברר. עובדה, ככל שד"ר היו לן ריפא בתוך עצמו את מה שנראה לו כדרוש ריפוי, כך גם השתפר מצבם של מטופליו האסירים, עד שבשלב מסוים המחלקה לחולי נפש מסוכנים פשוט נסגרה, כי לא היה בה צורך יותר. הכלים העיקריים של השיטה, הם ארבעה משפטים של חמלה, סליחה ואהבה, שפשוט חוזרים עליהם כל הזמן. כל החיים. כי תמיד יש מה לנקות, ותמיד רצוי להיות במצב של תודה ואהבה.

ארבעת המשפטים המרפאים:

אני מצטער/ת

בבקשה סלח/י לי

אני אוהב/ת אותך

תודה

ולמי מופנים המשפטים הללו? לישות האלוהית שבתוכנו, לעצמנו, ליקום, למה שבתוכנו גרם למצב הזה. לכל מי שמרגישים צורך להגיד אותם.

על מאבל כץ

ילידת ארגנטינה, שחיה כבר הרבה שנים בארה"ב, פרסמה עד היום שישה ספרים, שתורגמו לשלל שפות. היא הייתה רואת חשבון ואשת עסקים מצליחה, שהשיגה בחייה כל דבר חומרי בו חשקה, עד שהרגישה שחייבת להיות דרך קלה יותר לחיים מאושרים יותר. אחרי שלמדה מספר שיטות, הגיעה להו'אופונופונו, שיטה אותה היא מפיצה בהצלחה ברחבי העולם, בברכתו של ד"ר היו לן, אצלו התמחתה במשך מספר שנים. היא נחשבת למורה בכירה ומנחת סמינרים מבוקשת. לישראל, כאמור היא תגיע הפעם בחנוכה ותעביר שני סמינרים בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן