Skip to content

וינשטיין: אם ממצאי המבקר יעלו חשד לפלילים, אורה על פתיחת חקירה פלילית כנגד רגב

היועץ המשפטי לממשלה הגיב לתביעת התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית כנגד שרת התרבות בחשד למינויים פוליטיים בניגוד לחוק ומסר כי הוא ממתין לתוצאות בדיקת המבקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין השיב היום (ראשון) לעורכי הדין נילי אבן וידידיה ניסן, באי כוחה של התנועה לאיכות השלטון כי בנוגע לחשדות בדבר מינויים פוליטיים שנעשו בידי שרת התרבות מירי רגב, סוכם בינו לבין מבקר המדינה יוסף שפירא כי זה יבדוק קודם לכן את הטענות "וככל שבדיקתו תעלה ממצאים המעוררים חשד לפלילים הרי שאלו יועברו לבחינת היועץ המשפטי לממשלה כמקובל". מכתבו זה מהווה אישור נוסף לבריו של שפירא כבר לפני שלושה ימים כאשר השתתף בטקס חנוכת הבניין החדש של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בירושלים, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, הגיב המבקר ואמר כי מספר תלונות בנוגע להתנהלות של מירי רגב שרת התרבות הגיעו לאחרונה והן נבדקות.

מירי רגב: כל המינויים כי השרה מחוייבת להם ועל פי החוק (צילום: דן בר דב)                             מירי רגב: כל המינוייים נעשו על פי החוק (צילום: דן בר דב)

התנועה לאיכות השלטון פנתה ביום חמישי שעבר לוינשטיין בקריאה לבדיקת התנהלות לשכת שרת התרבות בעקבות חשדות למינויים פוליטיים בלתי ראויים והתקשרויות אסורות ללא מכרז. הפניה באה בעקבות פרסום בחדשות ערוץ 10 בהן נחשף יומנו של איתן כהן ראש המטה המוניציפאלי של השרה ובו הופיעה רשימת מינויים פוטנציאליים של פעילים פוליטיים הקשורים למפלגת הליכוד לתפקידים שונים בגופים ציבוריים הכפופים למשרד התרבות עליו היא ממונה. לחיזוק דרישתה הביאה התנועה לפני היועה"מ ראיון שנערך עם יועץ התקשורת של מירי רגב, מאיר סוויסה בו הוא טען לגבי פרשת המינויים כי "כך צריך להיות" זאת לאחר שאישר את קיומם של היומן ורשימת המינויים. "התבטאויות אלו המצדיקות מינויים פוליטיים של מקורבים לתפקידים בגופים הכפופים למשרד התרבות רק מחזקות את החשש לאי-סדרים והתנהלות בלתי תקינה של לשכת השרה.
פרשה זו מצטרפת לחשד שהתעורר לאחרונה לפיו כ-2.5 מיליון ₪ הועברו למשרד הפרסום יהושע TBWA על ידי משרד התרבות, ללא מכרז ובניגוד לחוק, וזאת בתמורה לקבלת שירותי פרסום. לאחר חשיפת פרשת המכרז פנתה התנועה בתחילת ספטמבר שעבר למשרד התרבות בבקשה על פי חוק חופש המידע, תשנ"ח–1998 לקבלת חוזי ההתקשרות עם משרד הפרסום ומסמכים נוספים. בתנועה מציינים כי למרות מאז פניית התנועה חלפו למעלה מחודשיים, לא נמסרה כל תגובה ממשרד התרבות, זאת בניגוד מוחלט להוראות החוק. "מינויים פוליטיים של אנשים חסרי התאמה לדרישות התפקיד, כמו גם העברת כספים והתקשרויות ללא מכרז – מהווים פגיעה חמורה בכללי המנהל התקין, ויתרה מכך אף פוגעים קשות באמון הציבור ברשויות השלטון", הדגישה התנועה במכתבה לוינשטיין.
ממשרדה של השרה מירי רגב הגיבו לדברים אלו ומסרו כי "באשר למינויים, השרה מחויבת למינויים על פי החוק. כל מינוי עובר את אישור היועץ המשפטי של משרד התרבות על פי הנהלים והחוק". סערה נוספת התעוררה כאשר יממה לאחר דבריו של המבקר כינתה אותו השרה "זבל", על שהודיע כי הוא יבדוק את התנהלותה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן