Skip to content

3 חמושים נהרגו בעת הריסת בית מחבל בקלנדיה

כוחות צה"ל שהגיעו לבית המחבל שרצח את דני דנון בעת ששהה במעיין בובין הסמוך לדולב ביוני האחרון, השיבו באש לעבר מקור ירי חי במהומות שפרצו במקום בעת ההריסה. שני חמושים נהרגו במקום ושלישי מת מפצעיו בבית חולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה חמושים נהרגו לפנות בוקר (שני) במהלך הריסת ביתו של מוחמד אבו שהין שבמחנה הפליטים קלנדיה. הריסת הבית נעשתה על פי הנחיית הדרג המדיני כפעילות עונשין. אבו שהין רצח ב- 9 ליוני האחרון את דני גונן ופצע מתנחל נוסף במעיין בובין הסמוך להתנחלות דולב. תוך כדי פעילות הריסת הבית, כרזו כוחות מחטיבת בנימין בפיקודו של אל"מ ישראל שומר בערבית לאזרחים באזור להיכנס לבתים ולהתרחק מהמקום על מנת שלא יפגעו חפים מפשע. במקום התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות מאות פלסטינים שהשליכו מטענים, בקבוקי תבערה ויידו אבנים וסלעים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. תוך כדי הפרותת הסדר האלימות זיהו תצפיות וכוחות של צה"ל חמושים שמתקרבים אל החיילים מארבעה כיוונים שונים ובתוך כך ברכב שנע לעבר הכוחות כשמיתוכו נפתחה אש לעבר החיילים. הכוח השיב בירי ושלושה פלסטינים נהרגו כתוצאה מכך. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח תחילה על שני המחבלים ההרוגים תושבי המחנה, אחמד אבו אל-עיש בן 28 ולית' מנאסרה בן 21 וכי ישנו פצוע נוסף במצב אנוש ירוי בבטן שמת מפצעיו לאחר מכן. כמו כן דווח על פצוע נוסף שנורה ברגלו והוא במצב בינוני. בפעילות השתתפו יחידות דובדבן, גדוד שקד מגבעתי, כוחות חיל ההנדסה ויחידת יהל"ם.

צילום - תקשורת פלסטינית
צילום - תקשורת פלסטינית
צילום: תקשורת פלסטינית
צילום: תקשורת פלסטינית


צילום: דובר צה"ל
בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון 8 עתירות שהוגשו כנגד ביצוע הריסת בתי מחבלים שבוצעו על פי צווי הריסה שהוציא אלוף פיקוד המרכז רוני נומה על פי הנחיית הדרג המדיני. העתירות שהוגשו בשם בני משפחות המחבלים שביתם נועד להריסה וארגוני זכויות אדם ובהן נטען כי מדובר בענישה קולקטיבית בניגוד למשפט הבינלאומי. המדינה התחייבה מצידה לפנים משורת הדין לפצות כל מי שנכסיו יהרסו או יפגעו כתוצרה מהריסת בתי המחבלים ולמשפחות המחבלים ניתנה הודעה בת ארבעה ימים לפחות כדי שאלו יוכלו לפנות את בתיהן.
שלשום נעצר המחבל שאדי מטאווע רוצחם של יעקב ונתנאל ליטמן שביצע את פיגוע הירי בסמוך להתנחלות עתניאל ביום שישי שעבר. מעצרו התאפשר לאחר שאביו הגיע למחסום צה"ל וסיפר לחיילים כי בנו הוא זה שביצע את הפיגוע. מחקירת השב"כ עלה כי מוטאווע סיפר לאחיו כי הוא זה שביצע את הפיגוע והאח מיהר לספר לאב. בעקבות חששם שביתם ייהרס מיהר האב לדווח על כך לצבא. המחבל נלכד ונעצר בביתו וחקירתו הראשונית הודה במעורבותו בפיגוע ומסר את מיקומם של כלי הנשק שבאמצעותו ירה בבני המשפחה ואת הרכב ששימשו לפעולת פיגוע הרצח. בשב"כ ובצה"ל עדיין חוקרים את מעורבותם של גורמים נוספים בפיגוע זה.

צילום: תקשורת פלסטינית

צילום: תקשורת פלסטינית
צילום: תקשורת פלסטינית
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן