Skip to content

רוצח, אסיר עולם השמור היטב נמלט הלילה ונלכד אחרי מרדף

לכידת הנמלט נעשתה בידי מאבטח בתחנה המרכזית באר שבע, מומחה לאומנויות הלחימה שזיהה אותו על פי תמונות שהופצו. בשב"ס רואים בחומרה את הבריחה ומנו צוות בכיר שיבדוק את נסיבות הבריחה והכשל בשמירה על האסיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירון סנקר רוצח שכיר המרצה שני מאסרי עולם, ברח הלילה (ראשון) מתוך חדר בבית החולים אסף הרופא בו שהה עקב שביתת רעב עליה הכריז לפני 80 יום  ונלכד לאחר כמה שעות בכניסה לתחנה המרכזית בבאר שבע בידי מאבטח שזיהה אותו על פי תמונות שהופצו בידי המשטרה, הכריע אותו, ריתק אותו לרצפה והזעיק את המשטרה.

סנקר החל בשביתת רעב לפני 85 ימים בבית מעצר ניצן ואושפז מיום  27.9 בביה״ח אסף הרופא לטיפול רפואי. האסיר קיבל נוזלים ומינרלים.
מחקירה ראשונית עלה כי בסביבות 23:30 הצליח האסיר לחמוק מחדר אשפוזו שהוא לבוש בבגדי המחלקה, מזוקן וחובש כיפה. לאחר שנמלט עלה על מונית וביקש להגיע לבאר שבע תוך שהוא מסכם עם נהג המונית על תשלום של 500 שקל , אך לאחר שנהג המונית הבין שלא יקבל את התשלום, הוא הורידו בראשון לציון ומשם הגיע הנמלט לבאר שבע באורח עצמאי.
צוותים גדולים של שב״ס ומשטרה החלו בטיפול האירוע תוך בחינת מרכיבי האיום וזהות האסיר. המשטרה עלתה על שיחת טלפון שביצע סנקר לאשתו ובה אמר כי הוא בדרכו אליה. בסביבות השעה 01:30 זוהה , בעקבות פרסום תמונתו של האסיר בכלי התקשורת , בכניסה לתחנה המרכזית בבאר שבע ע״י מאבטח המתמחה באומנויות הלחימה  וזה ריתק את האסיר לרצפה. צוותי בילוש משטרה ויחידת מצדה של שב״ס שנפרסו מבעוד מועד במוקדים רלוונטיים, תפסו את סנקר לחזקתם. הוא הועבר  על ידי לוחמי מצדה בשב״ס לחקירה במשטרה – ימ״ר מרכז.

אסיר העולם ירון סנקר (צילום: שב"ס)
אסיר העולם ירון סנקר (צילום: שב"ס)

משרות בתי הסוהר נמסר כי ה"שב״ס מתייחס בחומרה לאירוע והחל בתחקור מקיף של נסיבות המקרה ע״י צוות חקירה ארצי בהובלת סגן נציב בתי הסוהר בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה".
סנקר שימש כרוצח שכיר והודה במשפטו כי שימש ברוצח של משפחת אוחנה כחלק ממאבקי העולם התחתון. במאי 2003 הוא הצטרף למשפחה ואלו הטילו עליו לרצוח את שמעון זריהן לאחר שהם חשדו בו כי היה מעורב ברצח אחיהם חנניה אוחנה. סנקר נכשל אך זריהן נפצע קשה.
באוקטובר  2003 הוא נשלח לבצע חיסול נוסף. המטרה לחיסול היה חיים שבי אותו הגדירה המשפחה כיעד לחיסול. בזמן ביצוע  הרצח הוא ירה והרג גם בתומר שבת שישב לתומו על מעקה ברחוב. הוא הורשע ברצח וכן בניסיון לרצח ובשוד מזויין. בבית המשפט הגדיר השופט כי התיק שלפניו הוא תיק פשע מן החמורים  ביותר שהונחו לפניו ובכלל.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן