Skip to content

שרת החוץ השוודית: הפיגועים בצרפת נובעים מתסכול פלסטיני

לעומת ההשתלחות של שרת החוץ השוודית קיבלה ישראל איתות חיובי מהונגריה. שר החוץ ההונגרי גינה את החלטת האיחוד האירופי לסמן את תוצרת ההתנחלויות והודיע כי ממשלתו מתנגדת להנחיות "חסרות ההיגיון" האלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר שוודיה בישראל, קרל מגנוס נסר, זומן היום בדחיפות ל"שיחת נזיפה" במשרד החוץ, אצל המנכ"ל דורי גולד. זאת, בעקבות דבריה של שרת החוץ השוודית, מרגוט וולסטרום, שמהם השתמעה האשמה לפיה ישנו קשר בין הפיגועים בפריז לבין הסכסוך הישראל-פלסטיני.

"כדי לנטרל את ההקצנה האסלאמית אסור לנו להגיע למצב כמו של הפלסטינים במזרח התיכון". מרגוט וולסטרום (צילום: ויקיפדיה)
"כדי לנטרל את ההקצנה האסלאמית אסור לנו להגיע למצב כמו של הפלסטינים במזרח התיכון". מרגוט וולסטרום (צילום: ויקיפדיה)

השרה השוודית – שאין זו הפעם הראשונה שבה היא מתבטאת בעוינות כלפי ישראל – נשאלה בראיון לערוץ טלוויזיה שוודי האם היא מודאגת מהקצנה אפשרית של צעירים מוסלמים בשוודיה – והשיבה כי יש לה בוודאי סיבות  להיות מודאגת, אך הסכנה לא רק בשוודיה אלא בכל רחבי העולם. "כאן שוב חזרנו למצבים כמו המצב במזרח התיכון, שם לא מיעוט מבין הפלסטינים רואים שאין להם עתיד. עלינו או לקבל את המצב המייאש או  לנקוט באלימות".

במשרד החוץ הישראלי רתחו מזעם. "דברי שרת החוץ השוודית מזעזעים בחוצפתם. השרה השבדית מוטה באופן שיטתי וחד צדדי נגד ישראל ומפגינה עוינות של ממש כאשר היא מצביעה על קשר כלשהו בין הפיגועים בפריז לבין הקשיים בין ישראל לפלסטינים", נמסר בתגובה. "השרה השבדית מוטה באופן שיטתי וחד צדדי נגד ישראל ומפגינה עוינות של ממש כאשר היא מצביעה על קשר כלשהו בין הפיגועים בפריז לבין הקשיים בין ישראל לפלסטינים".

עוד אמרו במשרד החוץ כי "מי שעוסק בניסיון נואל לייצר זיקה בין פיגועי האיסלאם הקיצוני לבין הקשיים בין ישראל לפלסטינים מטעה את עצמו, את עמו ואת דעת הקהל הבינלאומית".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה בתגובה: "דברי שרת החוץ השוודית גובלים באנטישמיות. האופן הבוטה והנאלח שבו היא קושרת בין הפיגועים בצרפת לבין ישראל הוא לא פחות מעלילת דם. משרד החוץ יפעל כדי להבהיר בצורה הכי ברורה לשגריר השוודי את האופן החמור שבו מדינת ישראל רואה את האמירה האומללה הזאת".

בשגרירות שוודיה מיהרו בינתיים "להסביר" כי "השרה לא אמרה שהסכסוך ישראלי-הפלסטיני קשור לאירועים טרגיים בפריז".

לעומת זאת, מהונגריה קיבלה ישראל חיזוק חיובי. שר החוץ והמסחר ההונגרי, פטר סייארטו, גינה את החלטת האיחוד האירופי לסמן את תוצרת ההתנחלויות ואמר כי הוא מתנגד להנחיות "חסרות ההיגיון" האלה.

ראש הממשלה מקבל כדורגל, חתום ע"י השחקן ההונגרי האגדי פרנץ פושקש, משר החוץ של הונגריה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה מקבל כדורגל, חתום ע"י השחקן ההונגרי האגדי פרנץ פושקש, משר החוץ של הונגריה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

שר החוץ ההונגרי, שהגיע לביקור של 24 שעות בישראל, אמר את דבריו בכנס של המועצה הישראלית ליחסי חוץ. הוא מתח ביקורת על החלטת האיחוד האירופי לסימון המוצרים, ואמר כי היא לא תתרום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי ההחלטה יכולה לגרום יותר נזק מתועלת.

מאוחר יותר, בלשכתו בכנסת, נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר החוץ והמסחר של הונגריה. נתניהו הודה לשר החוץ ההונגרי על תמיכתו בישראל נגד החלטת האיחוד האירופי לסימון מוצרים מיהודה, שומרון ורמת הגולן. "תודה על הצהרתך הנחרצת נגד סימון המוצרים", אמר נתניהו. "מדובר בעמדה הנכונה והערכית ואנחנו מעריכים את זה".

במהלך הפגישה הביע שר החוץ ההונגרי את התנגדותו להחלטת סימון המוצרים של האיחוד האירופאי. השר עדכן את נתניהו לגבי האתגרים הגדולים העומדים בפני אירופה היום בניהם על ההגירה המסיבית מהמזרח התיכון לתוך מרכז אירופה. שני האישים דנו על הצרכים הביטחוניים של שתי המדינות כנגד השינויים הדרמטיים המתרחשים במזרח התיכון ובאירופה.

שר החוץ ההונגרי העניק לרה"מ נתניהו מתנה – כדורגל חתום על ידי אחד מסמליה של הונגריה, שחקן הכדורגל ההונגרי פרנץ פושקש.

2 Comments

  1. גורן
    18 בנובמבר 2015 @ 1:19

    מעניין שזה מזכיר לי את גרמניה שנות השלושים היהודים אשמים למפלה של גרמניה במלחמת העולם הראשונה וגם למצב הכלכלי שהיה לאחר המלחמה היהודים תמיד אשמים גם את טביעת הטיטניק ….? היום האנטישמיות השמאלנית בעולם עטופה בצלפן של אנטי ציונות מוזר שהשמאל מגן על הטרור האיסלמי בעולם וממציא סיבות הקליטה שלהם לא הייתה טובה לא טיפלו בהם לא השקיעו בהם נו ועכשיו היהודים אשמים …………נשאלת השאלה מי ביקש מהם להגיע לאירופה??אם כל כך רע להם שם שיחזרו הביתה

  2. גידי
    17 בנובמבר 2015 @ 10:11

    האמירה של שרת החוץ האנטישמית מצביעה על אובדן שליטה ודרך.אתם מבינים למה רוב אירופה ושבדיה תחילה באים אל כאוס ההרס והחורבן .ואני טוען שרק ממשברים מגיעים לפתרון וכנראה שזה עדיין לא משבר רציני שיגרום להם להתעורר אם בכלל.
    באמירה זו מסתתר מסר חבוי ו הזוי שאומר לאיסלמים תעזבו אותנו , זה היהודים. אך הם כבר מריחים את הפחד של השבדים האומללים והטיפשים , לכן זמנם עבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן