Skip to content

תלמידה לשעבר במרכז הקבלה תובעת 8 מיליון ₪ מהמרכז וממשפחת ברג

"לקחו את חסכונותי ודירתי, ניצלו אותי כשמרטפית משפחת ברג וזרקו אותי לרחוב חסרת כל וללא קורת גג" טוענת אשה שלמדה במרכז. בתביעתה נאמר כי המרכז והמשפחה, שפעלו עם סממנים של כת, צברו, כתוצאה מנישול אנשים רבים, הון כספי עצום בארץ ובעולם תוך עבירות על חוק הלבנת הון ועבירות מס; היא הגישה תלונה למשטרה ומבקשת להוציא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לקחו את חסכונותי ודירתי, ניצלו אותי כשמרטפית משפחת ברג וזרקו אותי לרחוב חסרת כל וללא קורת גג" טוענת אשה שלמדה במרכז. בתביעתה נאמר כי המרכז והמשפחה, שפעלו עם סממנים של כת, צברו, כתוצאה מנישול אנשים רבים, הון כספי עצום בארץ ובעולם תוך עבירות על חוק הלבנת הון ועבירות מס; היא הגישה תלונה למשטרה ומבקשת להוציא צווי עיקול לנכסי המרכז

 מאת כתבי מגפון

תביעה בסך 8 מיליון ₪ הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד המרכז לקבלה ומייסדיו – הרב פיליפ ברג, אשתו קרן  ושני בניהם המנהלים בשנים האחרונות את המרכז ברחבי העולם, מיכאל ויהודה. התובעת היא אישה בת 56, תלמידה לשעבר במרכז, שלדבריה מסרה  למרכז את כל רכושה, הכולל כספי חסכונות ושווי דירה שנמכרה וזאת תחת לחץ נפשי, איומים, שטיפת מוח ועבירות פליליות של מרמה וגזל. לדבריה,  לאחר שרוקנו אותה מנכסיה וניצלו אותה בעבודה שמרטפות לנכדי הרב והרבנית במשך שנים, "זרקו אותה לרחוב" תוך משבר נפשי וכלכלי קשה כשהיא בודדה, ללא משפחה וללא קורת גג. לדבריה, המרכז ואנשיו גם הפרו והתכחשו להתחייבות כוזבת אליה ולפיה הם עומדים להקים בכספיה וכספים של רבים אחרים מושב גדול ומרווח בארץ בו תוכל להתגורר, אולם זה לא הוקם והכספים הרבים שנתנה משך שנים לא הוחזרו לה.

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד חיים כהן ושמרית עוז ממשרדו, לפעילות המרכז סממנים של "כת" האסורה על פי חוק. כך, החזיקו למעשה בתובעת, משך כעשר שנים, 'כחומר ביד היוצר', תוך ניצולה המחפיר ושטיפות מוח למיניהם עד אשר ראו שאין סיכוי להוציא ממנה כספים נוספים, ואז זרקו אותה לרחוב בחוסר כל. במטרה לממש את זממם נקטו הנתבעים בשיטה פלילית ואסורה של מרמה עושק ולחץ, הפחדה מחד אל מול "הבטחה" מנגד, בצורה מתוחכמת ומתוכננת מראש, בה עשו שימוש פסול בערכים ויצירות חשובות ביותר של הדת היהודית ותורת הקבלה, בין היתר תוך שימוש פסול במילים ומושגים כגון:"קבלה", "רוח הקודש" , "נתינה", "צדקה", וכן באמצעות מונחים שהמציאו כגון: "נתינה כואבת", "צדקה או "תרומה כואבת".  

לתובעת ומשרד באי כוחה, נאמר בתביעה, ידוע על מקרים חמורים נוספים שהגיעו לחקירת משטרה וטופלו על ידה, כאשר הנתבעים התחייבו בעבר כי יחדלו לפעול בצורה חמורה שכזו. אלא שבפועל לא עשו כן והם ממשיכים בדרכם הפסולה.

על פי כתב התביעה, המרכז ומשפחת ברג צברו לעצמם, כתוצאה מנישול אנשים רבים בדרך זו ואף חמורה ממנה, הון כספי עצום בארץ ובעולם תוך שהם דואגים להעלים חלק ניכר מסכומים אלו ומנהלים מערכות כספים להסתרתם; לטענת התובעת, עולה חשש כבד שאם תיחקר הפעילות בארץ ובעולם, יתגלו מעשים חמורים ביותר של עבירות גניבה, גזל ,עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מיסים, שכן הם אינם מספקים קבלות על כל הכספים שהם מקבלים ממאמיניהם.

התובעת מציינת כי לא רק שרשויות החוק אינם עוצרים את פעילות המרכז ואנשיו, אלא שהם זוכים לתפוצה רחבה בכלי התקשורת,  שם הם מטיפים למאזינים, בצורה ברורה וללא כל בושה, על "נתינה" ומזמינים מאזינים להגיע למרכזים שלהם ולאחר מכן הם משתלטים על רכושם ו/או גוזלים מהם כספים רבים. כמו כן הם זוכים לסקירה תקשורתית נרחבת ואוהדת בשל הצטרפות של ידוענים כדוגמת הזמרת מדונה ובדרך זו הם מפתים את הציבור. לדברי התובעת, המרכז גם מעסיק שורה של אנשי מקצוע מנוסים בארץ ובעולם, ביניהם מומחי יחסי ציבור וכך למעשה הם דורסים או משתיקים במשך שנים פעילות חמורה ביותר שלא תתפרסם.

במקביל להגשת התביעה, התובעת הגישה תלונה למשטרת ישראל במפלג ההונאה כנגד הנתבעים. יחידה זו כבר חקרה בעבר אירוע דומה וחמור של המרכז,  כאשר לאחר חקירת המשטרה ובעקבותיה החזירו הנתבעים את כל כספי הגזל לנפגעים והתחייבו במסגרת הסדר גישור פלילי שנעשה עימם לחדול לגמרי משיטות פעולה זו. אלא שבפועל, לא רק שהנתבעים לא עשו כן, אלא הם ממשיכים מעשיהם ואף ביתר חומרה.

על פי כתב התביעה "לא מן הנמנע כי הנתבעים יעשו ככל שביכולתם להעלים רכוש מחשש שבעקבות תביעה זו וחקירת המשטרה גם תגענה תביעות נוספות.לא מן הנמנע גם שהתובעים יעשו שימוש בכספים הרבים שיש להם ויעסיקו מיטב עורכי הדין והיועצים למיניהם וינסו לנהל מלחמת חורמה כנגד התובעת.לכן, מתבקש בית המשפט לשקול צירוף נציג היועץ המשפטי לממשלה או למנות עורכי דין נוספים, בדומה להליכי פירוק וכיו"ב, על מנת שאלו יסייעו לבירור ומיצוי תביעה זו וכן באיתור נכסים בארץ ובעולם, שנצברו ברובם כתוצאה ממעשי הגזל כאמור."

כמו כן,  מבקשת התובעת להטיל עיקולים זמניים על כל נכסי וכספי המרכז, משפחת ברג ומנהליו בישראל  עד לגובה סכום התביעה של 8,000,000 ש"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן