Skip to content

הותר לפרסום: נחשפה התארגנות דאעש בג'לג'וליה

עם תום חקירת שב"כ ומשטרה הגישה היום פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום כנגד שישה אזרחים ישראלים מג'לג'וליה שבמשולש ומהם עולה כי נידאל סלאח שחצה ברחיפה בחודש שעבר את הגבול לסוריה היה חלק מתא שחבריו ביקשו להצטרף לדאעש בסוריה. בשל שורת תקלות הצליח רק אחד מהם לחמוק ולצאת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום כי לאחר חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, נחשפה התארגנות של תומכי דאעש, שישה אזרחי מדינת ישראל תושבי ג'לג'וליה, אשר תכננו לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה לצד דאעש. הבוקר (רביעי) הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד ששת הנאשמים בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע קשר לפשע, ניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב.
החקירה החלה לאחר שנדאל חאמד צאלח צאלח, תושב ג'לג'וליה בן 23, חצה את הגבול לסוריה בתאריך 24/10/15 ברמת הגולן באמצעות מצנח רחיפה. בישראל חששו בתחילה כי אזרח ישראלי הסחף עם רחפן לשטח סוריה וכוחות צה"ל הוקפצו לאזור מול נקודת הנחיתה של האזרח בשטח אויב לצד מסוקים שהוטסו לאזור. במהלך אותו ערב בו חצה נדאל את הגבול לסוריה בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני בשירות הביטחון הכללי ובמשטרת ישראל על מנת לאתר את זהותו של האדם שחצה את הגבול, ובהמשך להבין את סיבת יציאתו לסוריה. בשעות הערב המאוחרות התברר כי שנדאל יצר קשר עלפוני עם משפחתו ויידע אותם בדבר הצטרפותו לדאעש. במהלך אותו לילה נעצרו שני אחים תושבי ג'לג'וליה ג'האד נדאל יוסף חגלה, תושב ג'לג'וליה, בן 26 ו-אהאב נדאל יוסף חגלה, תושב ג'לג'וליה, בן 22 אשר התברר כי סייעו לנדאל לצאת לסוריה. מדובר בשני אחים, המוכרים לכוחות הביטחון כתומכי דאעש. המבוגר ביניהם-ג'האד, אף שהה במהלך שנת 2013 כחצי שנה בסוריה ונלחם לצד דאעש. לאחר חזרתו לארץ נעצר ונשפט למאסר בפועל עד לשחרורו מהכלא במהלך נובמבר 2014.

ששת חברי החוליה (צילום באדיבות השב"כ)
ששת חברי החוליה (צילום באדיבות השב"כ)


קודם לחציית הגבול נערכו אימוני רחיפה

בחקירת שני הפעילים בשב"כ עלה כי הם סייעו לנדאל לממש את יציאתו לסוריה על מנת להצטרף לדאעש. עוד מסרו בחקירתם כי במהלך החודשים האחרונים התאמן נדאל יחד עם ג'האד בטיסה במצנחי רחיפה, במטרה לממש יציאה של השניים לסוריה. השניים תכננו יציאה אווירית דרך הגבול ברמת הגולן עקב חששותיו של ג'האד לעבור בנתב"ג בשל עברו הביטחוני והערכתו כי לא תותר יציאתו לחו"ל. בהמשך החקירה, עלו שמותיהם של ארבעה פעילים נוספים, כולם תושבי ג'לג'וליה שהיו מעורבים בתכנון: אנס נדאל יוסף חגלה בן 19 (אחיהם של גהאד ואהאב) , מחמד אמין עודה בן 28, מחמד גמיל סעאדה זקגטי בן 22 ו-עדנאן אסמאעיל עותמאן עינאש בן 21. מחקירתם עלה כי ההתארגנות פעלה מזה מספר חודשים תחת חסותו של ג'האד חגלה.
הפעילים נהגו להיפגש בביתו של ג'האד ולקיים שם שיעורי דת בהם הטיף ג'האד לפעילים על דרכה של דאעש ועל הצורך בסיוע למאמץ הארגון בסוריה. עם הזמן התגבשה בקרב הפעילים ההחלטה לממש יציאה לסוריה ע"מ להצטרף לכוחות דאעש הנלחמים שם. לשם כל נדרש היה תכנון מעשי ולהבנתם הדרך הטובה לצאת לסוריה הייתה על פי התכנון הבא: ג'האד ונדאל- יצא באמצעות מצנחי רחיפה מרמת הגולן (כאמור בגלל חששו לעבור במעבר גבול רשמי), מחמד עודה ו-אנס חגלה- יצאו קרקעית ויעברו דרך הגבול הטורקי/סורי. כך גם לגבי מחמד זקגטי ו-עדנאן ענאש. על פי תכניתם אם הייתה יוצאת לפועל הם תכננו כי לאחר מעברם לסוריה יפגשו שם ויחברו אחד לשני. לצורך כך אף השמישו דרכי תקשורת חשאיות, באמצעות רשת האינטרנט. אהאב חגלה מצידו, היה מודע לתכנון ושימש כסייען לוגיסטי לפעילים. אלא שבסופו של דבר, החליטו שניים מהפעילים – עדנאן ענאש ומחמד זקגטי לנטוש את התכנית לאור חששם מיציאה לסוריה וגם כי חששו שהוריהם לא יאפשרו להם לצאת מהארץ.
במהלך חודש ספטמבר 2015 נפגשו נדאל, אנס חג'לה, עודה וזקגטי בבית קפה בכפר קאסם וניסו ליצור קשר באמצעות אתר הפייסבוק עם גורמים מדאע"ש, ללא הצלחה. השימוש ברשת האינטרנט האלחוטי של בית הקפה נעשה במטרה להקשות על האפשרות להתחקות אחר מעשיהם. בנוסף בחן זקגטי מפות הסורקות את אזור הגבול בין סוריה לטורקיה לשם איתור נקודת מעבר נוחה מטורקיה לסוריה.

ניסו לחצות את הגבול מתורכיה, כשלו ושבו לארץ
לעומת השניים שביטלו את תוכניתם, במהלך אוקטובר האחרון יצאו אנס חגלה ומחמד עודה לתורכיה במטרה לממש את המעבר לסוריה. במהלך שהותם בטורקיה, היו השניים בקשר רציף עם חוסאם חג'לה במטרה שזה יסייע להם בכניסה לסוריה ובהצטרפות לדאע"ש. חג'לה קישר ביניהם לבין פעיל דאע"ש שנמצא בסוריה, אולם לאחר מכן חשדו השניים כי מדובר בגורם שאינו קשור לדאע"ש והחליטו לנתק את הקשר. בשלב זה השניים ניסו להסתייע באדם אחר לשם כניסה לסוריה אך ללא הצלחה והשניים שבו על עקבותיהם וחזרו בסופו של דבר לישראל.
בעת שהשניים עדיין היו בתורכיה כשבוע לפני שנדאל חצה את הגבול באמצעות הרחפן, עלו נדאל וג'האד לרמת הגולן כדי לחצות את הגבול ברחיפה משותפת. אלא שאז הגלתה תקלה במצנח הרחיפה של ג'האד והשניים חזרו לביתם.
כך בסופו של דבר, מתוך ששת הפעילים אשר תכננו לצאת לסוריה, הצליח רק נדאל לצאת. ב-24 לאוקטובר שעבר הסיעו איהב ואנס חג'לה את נדאל לנקודת היציאה, משם הוא המריא באמצעות הרחפן והגיע לסוריה.
בשב"כ מציינים כי "תופעת היציאה לסוריה והחבירה לארגון דאעש מהווה סיכון משמעותי לביטחון המדינה ומושקעים מאמצים רבים למניעת יציאת אזרחים נוספים לסוריה". ועוד: "במקביל מבוצעים מאמצים מודיעיניים רבים לצורך איתור וסיכול התארגנויות של תומכי דאעש הפועלים בקרב ערביי ישראל. רק לאחרונה נעצרו שלושה תושבי יפיע, תומכי דאעש, אשר הודו בחקירתם כי תכננו פיגועים בישראל", לשון ההודעה.

6 Comments

  1. גורן
    19 בנובמבר 2015 @ 0:02

    פעם אמרו שערבי ישראל הם הגשר לשלום חחח הם הגשר לחיסול מדינת ישראל וזו לא הפעם הראשונה שהם מתחברים לאויבי המדינה בכלא יושבים וישבו " ערבי ישראל" על ביצוע פיגועים ונסיעה לסוריה לעזרת דאע"ש מה שמצחיק אומרים לנו אסור להחרים עסקים של ערבים ……………

    • עמית מנדלזון
      19 בנובמבר 2015 @ 0:13

      אומרים שישראלים הם גזענים ברמה חולנית ושאינם מסוגלים להבדיל בין כהה עור אחד לשני ובין ערבי לערבי, אם הייתי מתייחס לגישה שלך הרי שהייתי צריך לומר כל הישראלי גזענים… אם לשפוט לפי השלוש שורות האולטרא גזעניות שכתבת כאן מעשרות התגובות האחרות. במדינות מתוקנות אנשים עם דיעות כמו שלך יושבים בכלא אבל בישראל את המיינסטרים סתם עוד גזען

      • גורן
        19 בנובמבר 2015 @ 10:59

        שמעת פעם על חופש הבעת הדעה או שזה שייך רק "לשמאל הנאור"

        • עמית מנדלזון
          19 בנובמבר 2015 @ 11:03

          שמעת פעם על גזענות והסתה ? זה כל מה שיוצא מהפה המלוכלך שלך או יותר נכון מהמקלדת. את חופש הדיבור אני נותן לך אחרת הייתי פוסל את התגובות שלך כולן אבל אני גם מלקט את פנינך כי אולי יום אחד מדינת ישראל תהיה מדינה מערבית רלוונטית וחלאות כמוך ישבו בכלא על הסתה ולי יש את ההוכחות. אני הצנזור בעיתון הזה אני מאשר מה יפורסם ואתה מתחיל לעבור את גבולות ההסתה וזה הולך ומקצין. – קח בחשבון את הנתון הזה בטרם תחרטט לי על חופש הדיבור , יצור חשוך ומסכן שכמוך

          • גורן
            19 בנובמבר 2015 @ 14:27

            אתה מתנהג בדיוק כמו הפוליטרוק בברית המועצות הצנזור? אני פתאום מסית? איזו רמה של דיבור אתה מכנה אותי יצור חשוך ומסכן !! אתה לא מכיר אותי מי אתה שתדבר עלי בסגנון כזה
            אתה חוצפן

          • עמית מנדלזון
            20 בנובמבר 2015 @ 10:16

            אל תדאג אתה לא "פתאום" מסית אתה תמיד "מסית". ואתה יצור חשוך ולדעתי יצורים חשוכים כמוך הם מסכנים. חפש פינה לרבוץ בה ולהפיץ את הארס שלך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן