Skip to content

שוב תג מחיר בשטחים: "יהודים התעוררו – מוות לערבים"

בכפר מזרעה אל-הקבליה נופצו שמשות ורוססה כתובת תג מחיר. מתאם הפעולות בשטחים הטיל עונש קולקטיבי על הפלסטינים והקפיא אישורי כניסה לעבודה בישראל. ראש מועצת גוש עציון תובע להטיל סגר על חברון ולטפל במטיפי הדת במסגדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתובת תג מחיר הקוראת "מוות לערבים", רוססה הבוקר (שישי) על קיר מבנה בכפר מזרעה אל-הקבליה שבגזרת בנימין הסמוך להתנחלות טלמון וניפתצו חלונות מבנה סמוך. על גבי הקיר ריססו אלמונים את הכתובת "יהודים להתעורר מוות לערבים".
הטיפול בחקירה הועבר ליחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י.

תג מחיר במזרעה אל-הקבליה (צילום: תקשורת פלסטינית)
תג מחיר במזרעה אל-הקבליה (צילום: תקשורת פלסטינית)

שמשות מנופצות ב-מזרעה אל- הקבליה
שמשות מנופצות ב-מזרעה אל- הקבליה

תגובה קולקטיבית לפיגועים – הקפאת אישורי כניסה לישראל

הבוקר הודיע מתאם הפעולות בשטחים האלוף פולי מרדכי כי החליט להקפיא אשרות כניסה לישראל ל-1,200 פלסטינים מאזור חברון, בעקבות הפיגוע בת"א. מלשכתו נמסר כי ההחלטה היא זמנית ותיבחן פעם נוספת לאחר סיום חקירתו של המפגע, מניעיו וההשתייכות שלו לארגון אם אכן הוא משויך. לפי נתוני הצבא 60 אלף פלסטינים עובדים בהיתר בישראל, 14 אלף מהם מאזור חברון.

ראש מועצת גוש עציון: להטיל סגר על חברון ולחסל את מפגע המסיתים במסגדים

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, קיים הבוקר ישיבת הערכת מצב בעקבות הפיגוע החמור שהתרחש אתמול בסמוך לאלון שבות בו נרצחו הרב יעקב דון (51) תושב אלון שבות ו-עזרא שוורץ תלמיד ישיבה מבוסטון. פרל קרא אתמול לממשלה לנקוט ביד חזקה כנגד האוכלוסייה בשטחים. הוא דרש להטיל סגר על חברון כפי "שהמשטרה ידעה להטיל סגר על השכונות בירושלים ולחסל כל מי שמטיף לאלימות ולשטנה כנגד ישראל, כמו מטיפים קיצוניים במסגדים".
הבוקר קיים פרל ישיבה להערכת המצב, זאת לאחר שקיים סיור בראשות שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל, גדי אייזנקוט במקום הפיגוע. בהערכת המצב הביטחונית הוחלט על שינוי משמעותי בהסדרי הביטחון במרחב צומת גוש עציון. במסגרת זו כוחות רבים יזרמו מידית לגזרה ויפעלו בצורה ממוקדת לסיכול פיגועי אבנים, פיגועי דריסה ופיגועי סכינים לרבות הגבלות תנועה לרכבים פלסטינאיים במרחב לתקופה הקרובה. כמו כן הוחלט על הקמת גידור לאורך צירי התנועה במקומות בהם קיימת זריקת אבנים משמעותית בתקופה האחרונה.

קיימו ישיבה להערכת מצב (צילום: דוברות מועצת גוש עציון)
קיימו ישיבה להערכת מצב (צילום: דוברות מועצת גוש עציון)

בהערכת המצב הציגו מנהלי האגפים עדכון בתחומים השונים לרבות המצב הקהילתי ביישובים השונים וההיערכויות בכל מוסדות החינוך במועצה. דגש רב ניתן בהערכת המצב על הצעדים הביטחוניים הצפויים. בתום הישיבה סוכם גם כי הנחיות והמלצות מפורטות יועברו ישרות להנהגות היישובים.
במועצת גוש עציון החליטו לקרוא לתושבים חמושים להתנדב ולתגבר את הסעות התלמידים לבתי הספר להגברת הביטחון ולהוות גורם למענה ראשוני לסיוע לתלמידים במקרה של אירוע ביטחוני.

מתאם הפעולות בשטחים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן