Skip to content

שני ניסיונות פיגוע בגדה הסתיימו במחבל ומחבלת הרוגים

שני נסיונות פיגוע הסתיימו הבוקר במות המחבלים. למרות הוראות צה"ל והמשטרה כי אין לפגוע במחבל שהוכרע ואינו מהווה סכנה, בוצע ירי במחבלת לאחר דריסתה. קודם 2 כדורים מידיי אזרח ואחרי כן 2 נוספים מחייל. האם תיפתח חקירה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פיגועים בשטחים ארעו הבוקר (ראשון) בהפרש של חצי שעה זה מזה. בפיגוע הראשון נורה ונהרג מחבל בצומת כפר אדומים הסמוכה למעלה אדומים, בעת שניסה לבצע פיגוע דריסה במונית בה נהג ונורה למוות בידי מתנחל ששהה בצומת. מפרטי התחקיר הראשוני של משטרת ש"י עולה כי "פלסטיני אשר הגיע במונית פלסטינית לצומת כפר אדומים, ניסה לדרוס אזרחים שעמדו במקום, משלא הצליח ירד מהרכב ובאמצעות סכין ניסה לדקור אותם. בשלב זה הוא נורה ונוטרל על ידי אזרח במקום. המחבל מת מפצעיו" , כך נמסר מדוברות ש"י.

הפיגוע בצומת כפר אדומים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הפיגוע בצומת כפר אדומים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

כחצי שעה קודם לכן נורתה למוות פלסטינית שביקשה לבצע פיגוע דקירה במחסום חווארה הסמוך לצומת חטיבת השומרון. היא נדרסה על ידי גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון לשעבר ונפצעה קשה, לאחר מכן נורתה למוות בידי מתנחל וחייל. למעט המחבלת ההרוגה אין נפגעים אחרים. למרות הצהרות המשטרה וצה"ל שאין לפגוע במחבל שנוטרל, נורתה המחבלת למוות לאחר נטרולה מפרטי האירוע הראשונים עולה כי האישה שלפה סכין וביקשה לבצע פיגוע דקירה במתנחלת צעירה ששהתה בצומת והמתינה לטרמפ. המחבלת שלפה סכין ורצה לעבר הצעירה כשזו נמלטת מפניה. גרשון מסיקה, ראש המועצה שומרון שהבחין במחבלת עם הסכין בידה, האיץ את רכבו, פגע בה ונטרל את הסכנה. בשלב זה ירה בה איתמר, מתנחל שעבר במקום עם רכבו, ולאחר מכן, כך לדבריו, הגיע חייל שירה בה גם הוא. מחליפו של מסיקה, יוסי דגן, ראש מועצת שומרון מיהר לברכו ואמר: אני מברך את ראש המועצה היוצא על התעוזה והתושייה שגילה היום כשהבחין במחבלת מנסה לדקור תושבת וסייע בחיסולה. חבל שאנו בישראל צריכים להתמודד עם המראות הללו יום, יום וצר לנו על שגרת חיים זו אולם אין לנו ברירה אלא לברך על כך שיש לנו אזרחים כאלו". מדובר צה"ל נמסר בקצרה כי "לפני זמן קצר ניסתה מחבלת לדקור מתיישבת בכיכר שומרון. כוח צה"ל ואזרח בנקודה ביצעו ירי לעבר המחבלת. אין נפגעים". לשאלה מדוע נורתה האישה לאחר דריסתה?, לא הגיבו בדובר צה"ל והסתפקו בהודעתם.

נורתה למוות לאחר דריסתה (צילום: מדברים תקשורת)
נורתה למוות לאחר דריסתה (צילום: מדברים תקשורת)

 

המחבלת והסכין לידה (צילום: מדברים תקשורת )
המחבלת והסכין לידה (צילום: מדברים תקשורת )

נורתה למוות אחרי שנוטרלה

עדותו של גרשון מסיקה מסיקה שופכת אור אחר על שאירע: "אני נעמדתי בטרמפיאדה של בהד 3, חטמ"ר שומרון, ראיתי מחבלת שרצה אחרי ילדה ומישהו צעק: מחבלת, מחבלת, וראיתי את המחבלת רצה עם סכין שלופה אחרי ילדה מהר ברכה, תוך שבריר שניה קיבלתי החלטה. שברתי ימינה ונכנסתי בה בפול רייס עם הרכב. היא נפלה ואחרי זה בא חייל וסיים את המלאכה". סיפר ראש המועצה לשעבר.
– זה עניין של שניות להחליט. יכול להיות שזו אימא של ילדה שרצה אחריה וצועקת..
"לא, לא, ראיתי את הסכין, ראיתי את הסכין. אז מישהו צעק מחבל, מחבלת וראיתי מישהי עם סכין שלופה רודפת אחרי ילדה…אחרי ילדה, היא ברחה ממנה ואז שברתי ימינה, נכנסתי בה ובזה הסתיים האירוע. אחרי זה בא חייל וסיים את המלאכה. – מה זאת אומרת השלים את המלאכה? "הוא ירה בה.. אבל אאהה.. אני לא יודע ממה היא נפגעה, אני דרסתי אותה ובזה היא נוטרלה. בהמשך היא עוד זזה אני חושב, לא יודע, כשהחיילים הגיעו אני כבר הייתי חצי משוחרר".
– אתה אומר שירו בה אחרי שהיא כבר הייתה שכובה על הרצפה..
"לא, לא, היא הייתה עם תנועות, הייתה עם תנועות ועם תיק צמוד אליה, עם תיק צמוד אליה, – אהה.. ואז באו חבלנים ואחד פתח לה את התיק..
– מה עשתה הילדה , הלכה לבית ספר?
"אני לא יודע, ילדה, היא בת 17 או 18".

צילום הצלה יו"ש

עדותו של גרשון מסיקה

איתמר: אחרי שנדרסה יריתי בה ואחרי חייל וגם הוא ירה בה
איתמר שהגיע לצומת בעת הארוע סיפר כי ירה בה לאחר שנדרסה. לדבריו  אחרי שירה בה הגיע חיל שירה בה גם הוא.
וכך העיד הבוקר איתמר:  "הגעתי לבה"ד 3, עצרתי לטרמפיסט, המחבלת הגיעה מולי על הכביש כמה מטרים ממני, שלפה סכין והתחילה לרדוף אחרי טרמפיסטיות. עד שיצאתי מהרכב, גרשון הגיע מאחורי ודרס אותה. אז יצאתי ויריתי בה שני כדורים ואז הגיע חייל וירה בה שני כדורים. …ככה התחיל הבוקר שלי. איך אצלכם?".

מטרה להרצח. מסיקה הבוקר כמטרת ירי בציוצים בטוויטר
מטרה להרצח. מסיקה הבוקר כמטרת ירי בציוצים בטוויטר

ברשתות החברתיות של הפלסטינים ובטוויטר געשו הרוחות ומסיקה הואשם היום ברצח כשהכותבים מציגים אותו כמטרת ירי ויעד לחיסולו.

2 Comments

  1. דותן
    22 בנובמבר 2015 @ 13:43

    איזו פאניקה… ועוד לגבי מה? לגבי השאלה הקרדינלית "האם תיפתח חקירה?"

    ניטרול הוא ביטול כל אפשרות של המחבל לבצע פעולות.

    האם זה לא הגיוני שכאשר יש לך כלי נשק שמאפשר לך לנטרל מחבלת מרחוק, אז תעשה שימוש באפשרות הזאת במקום באפשרות שמסכנת את החיים שלך?

    ועם כל הכבוד לפעולתו של הנהג, שנשמע שהייתה נכונה: דריסה היא לא ניטרול.

    דותן

    • אליק מאור
      22 בנובמבר 2015 @ 14:06

      אחרי דריסתה, היא היתה במצב של חוסר יכולת לפעול. וגם לו היתה בעלת יכולת כזו, נתן היה בקלות להשתלט עליה. הירי בה בידי האזדרח היה הוצאה להורג ותו לא. ירי החייל היה ווידוא הריגה.
      בקצרה: חקירה ומן הסתם אחרי כן העמדה לדין של שניהם מתבקשת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן