Skip to content

חשד: איים על בעלי פאב בבאר שבע שלא יעז לקיים אירוע של "שוברים שתיקה" ונעצר

משטרת באר שבע עצרה הערב לחקירה צעיר תושב העיר בחשד שאיים במהלך השבוע על בעלי פאב בבאר שבע שלא לקיים הרצאת הכרות עם שוברים שתיקה. בארגון טענו כי גורמי ימין כמו ה"צל " ואתר 0404 כתבו והסיתו נגדם. בועז גולן בעלי האתר איים כי יגיש נגד הארגון תביעת דיבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי תחנת באר שבע עכבו הערב (שלישי) לחקירה צעיר כבן 27 תושב באר שבע בחשד שאיים במהלך השבוע שעבר והשבוע על בעליו של פאב עשן הזמן בבאר שבע שם אמורה להתקיים הרצאה של שוברים שתיקה על מנת להניע אותו מלקיים את האירוע במקום. היום הוגשה תלונה בתחנת באר שבע אודות האיומים שהתקבלו בעקבות ההרצאה שאמורה להתקיים השבוע בפאב ובפעילות משותפת של חוקרי ובלשי תחנת באר שבע עוכב הערב החשוד שאיים והועבר לחקירה. קצין החקירות של תחנת באר שבע רפ״ק דורון אלוני ציין כי "המשטרה מכבדת את חופש הביטוי ומאפשרת לכל מי שמבקש להביע את מחאתו לעשות זאת בדרך חוקית, לצד זאת לא תתאפשר לקיחת החוק לידיים ע״י מי מהצדדים וכי החקירה שנמצאת כרגע בשלביה הראשוניים תמשך עד למיצויה".

חלק מהנאצות שהועלו כנגד ארגון שוברים שתיקה בדפי האירוע
חלק מהנאצות שהועלו כנגד ארגון שוברים שתיקה בדפי האירוע
לא יפחידו אותנו - שוברים שתיקה
לא יפחידו אותנו - שוברים שתיקה

ארגון שוברים שתיקה פרסם הערב בדף הפייסבוק שלו הודעה לחבריו בה נאמר: "ביום שלישי הקרוב אנחנו עורכים הרצאת היכרות עם האירגון שלנו בפאב "עשן הזמן" בבאר שבע. אחרי פרסום האירוע. גורמי ימין כמו "הצל", "האמת שלי", "0404" ועוד פתחו במתקפת רשת נגד האירוע ונגד החיילים ששברו שתיקה, שהובילה לתקיפות, איומים וקללות ועד לקריאות לפגיעה בחיילים ובבעלי המקום. אז קודם כל, בעקבות האיומים המפורשים הגשנו תלונה למשטרה ואנחנו מצפים שזו תפעל כנגד המסיתים והמאיימים." בארגון מוסיפים כי "אנחנו נמשיך לדבר ולספר על מה עשינו בשטחים כחיילים, אל מול כל האיומים וניסיונות ההפחדה של הימין".

אגיש נגד הארגון תביעה משםטית. בועז גולן (צילום: כנס חיפה לתקשורת)
אגיש נגד הארגון תביעה משפטית. בועז גולן (צילום: כנס חיפה לתקשורת)

בועז גולן מייסד אתר 0404 הגיב ואמר כי הסיפור לא היה ידוע לו עד כה "כשאני רואה במה מדובר, לא הייתי כותב גם לו הייתי יודע", הגיב גולן, "מה שעסק פרטי עושה זה ענינו. לו זה היה במקום ציבורי, זה היה שונה, אז הייתי מתנגד שיעשו שימוש בכספי משלם המיסים". "לא כתבנו מילה וחצי מילה כנגד האירוע. אינני מכיר את האירוע ואינני יודע במה מדובר. אך מאחר וארגון שוברים שתיקה שיקר ושילב את שמנו בניגוד לאמת ואף לא פנה לקבל תגובה בענין נגיש נגדו תביעה משפטית". יואב אליאסי – הצל, הגיב באופן דומה ודחה את טענות הארגון. אליאסי: "לא כתבתי כלום בעניין הזה ולא אמרתי מילה. האמת שחשבתי שאכתוב על כך ואקרא לאנשים לא להגיע לשם רק מחר, פשוט כי היום היו פיגועים נוראים. אני יודע שאנשים מתכננים להגיע לשם להפגין ואני לא אחראי על כך ולא אהיה שם. אבל אם יבקשו שאקח אחריות על ההפגנה, אשמח".

לא תכננתי להגיע להפגנה אבל אם יבקשו ממני לקחת אחריות, אשמח. הצל - יואב אליאסי (צילום מסך מהפייסבוק)
לא תכננתי להגיע להפגנה אבל אם יבקשו ממני לקחת אחריות, אשמח. הצל - יואב אליאסי (צילום מסך מהפייסבוק)

"אנחנו נמשיך לדבר ולספר על מה עשינו בשטחים כחיילים, אל מול כל האיומים וניסיונות ההפחדה של הימין", כותבים מארגני האירוע בדף האירוע שפתחו בפייסבוק. "אנחנו רואים בקיום שיח ציבורי על מציאות הכיבוש ושליטה צבאית בת 48 שנים במיליוני בני אדם, הדבר הכי חשוב שאנחנו יכולים לדבר עליו, למען לעתידנו כחברה ומדינה", "הם לא ישתיקו אותנו, הם לא יפחידו אותנו. נמשיך להגיע לכל מקום בארץ, להיפגש עם כל הקבוצה ולדבר עם כל מי שחושב שעתיד חיינו פה חשוב מכדי שנשתוק", מסיימים במילים אלו בארגון שוברים שתיקה את פנייתם לציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן