Skip to content

צומת תפוח: סמח"ט שומרון ושני חיילים נפצעו בפיגוע דריסה

רכב נהוג בידי מחבל תושב ג'נין הגיח לצומת על המדרכה ופגע בשלושה שנפצעו קל. המפגע נורה בידי לוחם מג"ב שנטרלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קצין צה"ל, לוחם צה"ל ולוחם משמר הגבול, נפצעו הבוקר (שלישי) באורח קל בפיגוע דריסה שאירע בצומת תפוח שבשומרון. לוחם מג"ב ירה לעבר המחבל הפלסטיני ופצעו. שלושת הפצועים טופלו במקום ופונו על ידי מגן דוד אדום לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהם בהכרה מלאה.
הבוקר בקרוב לשעה 08:15 הגח המחבל עם רכבו ופגע בקצין בדרגת סא"ל ובלוחם צה"ל ולוחם מג"ב. לוחם מג"ב נוסף פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו באורח בינוני עד קשה.
החיילים שנפצעו עסקו באותה עת בסיור מפקדים כחלק מעיבוי ותגבור הכוחות בגזרה. כשהם ירדו לצומת שבו שהה כוח מג"ב שמאבטח את הצומת, הגיח המחבל ברכבו מכיון שכם ופגע בשלושה וביניהם הקצין, סגן מפקד חטיבת שומרון בדרגת סגן אלוף. מתחקור ראשוני עולה כי המחבל, הוא צעיר בן 21 תושב ג'נין שכעת מתוחקר בידי השב"כ.

זירת הפיגוע (צילום: ביטחון מועצה אזורית שומרון)
זירת הפיגוע (צילום: ביטחון מועצה אזורית שומרון)
המחבל ברכבו (צילום: הצלה יו"ש)
המחבל ברכבו (צילום: הצלה יו"ש)
המחבל (צילום: הצלה יוש)
המחבל (צילום: הצלה יוש)

דובר מד"א זכי הלר עדכן כי "שלושת הנפגעים בפיגוע בהכרה מלאה. הם סובלים מפציעות בגפיים ואחד מהם עם חבלה בראש. צוותים שלנו פינו את הנפגעים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה".
חובש בכיר במד"א אביאל ממיליה, שהגיע למקום וטיפל בפצועים, סיפר: "ראינו שלושה צעירים שוכבים בשולי הכביש, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים בבטן ובראש. בסמוך עמד הרכב הפוגע. בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי ראשוני שכלל קיבועים, מתן נוזלים וחבישות ופינינו אותם במהירות לבית החולים".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב לפיגוע ואמר: "לא ייתכן שהדרג הפוליטי יפקיר. אני מדגיש – יפקיר את הביטחון גם של האזרחים וגם של החיילים".
לדבריו "יש כאן עליית מדרגה ברורה מצד המחבלים של הרשות הפלסטינית. צריכה להיות וחייבת להיות עליית מדרגה ברורה בתשובה של מדינת ישראל נגדם. לא יכול להיות שיום אחרי יום, באותם מקומות באותם צמתים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן