Skip to content

מה קורה עם התלבושות המפוארות לאחר הקרניבל של ריו?

שותפות בין בי"ס לסמבה ואינסטיטוטו סינתסיס, יוזמה לאחריות חברתית, תאפשר למחזר את החומרים לטובת הנזקקים והסביבה. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שותפות בין בי"ס לסמבה אקדמיקוס דה רוסינה, הממוקם ברובע העוני הגדול של ריו, לבין אינסטיטוטו סינתסיס, יוזמה לאחריות חברתית, תאפשר למחזר את החומרים לטובת הנזקקים והסביבה

מאת שרית פרקול

שאלתם את עצמכם פעם מה קורה ביום שאחרי הקרניבל, מסיבת הרחוב המפורסמת של בתי הספר לסמבה בריו דה ז'ניירו, ברזיל?

קרניבל ריו
מסיבה אחת גדולה, הקרניבל של ריו

מסתבר שלמרות שכרון החושים, בשנים האחרונות נכנס לקרניבל גם אלמנט של אחריות חברתית, במטרה להשיג תועלת לאנשים ולסביבה.

העיתונאי הברזילאי אנטוניו פאסוליני כותב באתר www.justmeans.com, המתמקד באחריות חברתית של תאגידים (CSR), כי שותפות בין בית הספר לסמבה אקדמיקוס דה רוסינה, הממוקם ברובע העוני הגדול ביותר של ריו, לבין אינסטיטוטו סינתסיס, יוזמה לאחריות חברתית, תאפשר למחזר את החומרים ששימשו בהכנת התחפושות המפוארות והאבזרים השונים. החומרים הממוחזרים ישמשו למטרה טובה במקום להגיע למזבלה ויהפכו לעבודות יד וליצירות אמנות המניבות רווחים ושומרות על נקיון הסביבה.

הפרויקט, שנקרא "רסיקלדו נה פולייה" (מיחזור המסיבה), יועיל לכ-130 בני נוער, ילדיהם של פועלי תברואה לשעבר במזבלה באזור ריו. המזבלה נסגרה בינואר, והפועלים נשארו מחוסרי עבודה.

"המשפחות האלה צריכות למצוא דרכים חדשות להתפרנס. כשחשבנו על כל החומרים שמתבזבזים בעקבות התהלוכה, הבנו שזאת עשויה להיות דרך לעזור להם", אמר אלמיר פריירה ז'ניור, מנהל הפרויקט מטעם אינסטיטוטו סינתסיס.

עבודות היד הידידותיות לסביבה יוצגו במשך השנה בנקודות מכירה אסטרטגיות. כל ההכנסות יועברו למשפחות, באמצעות פרויקט רסיקלדו וידאס (מיחזור החיים), שמנוהל אף הוא בידי אינסטיטוטו סינתסיס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן