Skip to content

לא מוכנים גם לשתי מעלות יותר

ועידת האקלים עומדת להסכים על התחממות של שתי מעלות מעבר לגבול שהוקצב. למה? כי זה יאפשר למישהו לעשות עוד קצת כסף על חשבון איכות החיים ושלום כדור הארץ. שרשרת אנושית של 1000 איש במארסי אמרה באופן מוחלט . לא עלינו זה לא מקובל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המטריות האדומות בתנועה - צילום: עמית מנדלזון

מארסיי זה לא פאריז ובמארסי דווקא כן התקיימה מחאה פעילה של מעל 1000 איש, שהחליטו לייצר שרשרת אנושית באורך של 2.5 קיומטרים מהנמל הישן ועד לארמון הלונגשום. הסלוגן הוא +2 מעלות בשום פנים ואופן לא. וזv במחאה על החלטת וועידת האקלים להקל על חייהם של מגלגלי הכספים על חשבון הסביבה ולהעלות את המינימום שנקבע לצורך מאבק בהתחממות כדור הארץ בעוד שתי מעלות.

השרשרת בשדירת הלונגשום - צילום: עמית מנדלזון

כמובן שיתכן מאוד שבוועידה הבאה יעלו את הגבול הזה שוב כי ממשלות לא ממש רוצות להתמודד עם אפקט החממה והתחממות כדור הארץ. הן עסוקות בלוודא שהעשירים יהיו עוד יותר עשירים וייהי מה.

הם לא כל כך גדולים, אנחנו אלו שעל הברכיים, צילום: עמית מנדלזון

הציבור במארסי לא אוהב את זה, למעשה הטענה היא  כי 20 שנה של וועידות חוזרות ונשנות בנושא האקלים הניבו ברברת אין סופית ושום החלטה לפעילות. סתם דיונים וביזבוז זמן וכסף כדי למרוח את הציבור.

נכנסים לכיכר - צילום: עמית מנדלזון

המחאה בנושא נאסרה בפאריז בטענה על מצב חירום. גם במארסי היו נסיונות לסיכול ההתארגנות, רק שבמארסי לא היו מספיק תירוצים. והשרשרת האנושית יצאה לדרך בצורה די מסורבלת תוך כדי שהם משתדלים לא להפר את תנאי הרשיון ולהימנע מלעצור את התנועה ולעצור כמו ילדים טובים בכל רמזור להולכי רגל כדי לאפשר למכוניות לעבור.

גיבור היום - כדור הארץ - צילום: עמית מנדלזון

ולמרות הכל, השרשרת המרשימה החלה להימתח מהנמל הישן וסיימה בקצה השני של מרכז העיר כשעשר מטריות אדומות סימבוליות מועברות מסוף השרשרת לתחילתה.

כמו ילדים טובים על המדרכה - צילום: עמית מנדלזון

מעין ריקוד הורה אחד ענק – וידאו: עמית מנדלזון

האם למישהו שם למעלה זה מזיז , בטוח שלא, לא הנושא ולא המפגינים כי ממתי אנשי איכות הסביבה הזיקו למישהו? ואם הם אינם מזיקים אז למה לטרוח?

האחרונים מגיעים ליעד - צילום: עמית מנדלזון

5 Comments

  1. גידי
    30 בנובמבר 2015 @ 16:52

    עמית אם זכרוני טוב, גם בפריז הייתה הפגנה בנושא משהוא עם נעליים…?
    בעיר מעורבת כמו מארסיי כ-35% מוסלמים …לא ראיתי בתמונות מההפגנה הרבה מהם. אני מקווה שהם לא עסוקים בדברים אחרים…?

    • עמית מנדלזון
      30 בנובמבר 2015 @ 17:39

      25% מוסלמים (לא 35%) ולא ממש יודע כמה מהם היו בהפגנה אחרי הכל מדובר בתומכי איכות הסביבה, שהם כמעט תמיד לבנים מקומיים וזה נכון לכל מדינה. אגב גם יהודים לא ראיתי שם והם 10% מהאוכלוסיה במארסי. אתה יודע למה ? כי גם אלו וגם אלו עובדים למחייתם קשה מאוד, ומוותרים על הלוקסוס שיש לצרפתים וכי מבחינת שניהם יום ראשון הוא יום עבודה רגיל

      • גידי
        30 בנובמבר 2015 @ 19:02

        הבנתי ,תודה.

        • מאשה
          5 בדצמבר 2015 @ 20:49

          איך אתה יודע שלא היו יהודים? האם יש להם סימני הכר שונים משאר המערביים?
          שוחרי הסביבה לא עמלים למחייתם?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן