Skip to content

נתניהו ופוטין סיכמו על הידוק שיתוף הפעולה ביניהם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנפגשו בשולי ועידת האקלים בפאריס, סיכמו כי קצינים בכירים של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו מחר כדי לחזק את שיתוף הפעולה. פוטין הביע את שביעות רצונו מההתקדמות של היחסים הבילטראליים. "המנגנון שנוצר ביוזמתך, שמבוסס על קשרים בין הצבאות כדי למנוע תאונות כתוצאה מההתפתחויות הדרמטיות באזור, פועל בצורה יעילה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיכמו להעמיק את שיתוף הפעולה בין ישראל לרוסיה, על סמך לקחי התקרית, בה הופל מטוס ה"סוחוי" הרוסי ע"י הטורקים. מחר ייפגשו קצינים בכירים של צה"ל וצבא רוסיה, כדי להמשיך את השיחות על העמקת התיאום. כך סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בפגישה שקיימו בשולי ועידת האקלים בפאריס.

נתניהו ופוטין בפגישתם היום (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו ופוטין בפגישתם היום (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"הייתה לי עכשיו שיחה חשובה מאוד עם הנשיא פוטין", אמר ראש הממשלה בתום פגישתו עם פוטין. "סיכמנו להעמיק את התיאום בינינו כדי למנוע תקלות ולעשות את זה בהיקף רחב. אני חושב שכל אזרחי ישראל היום מבינים, לאור האירועים של הימים האחרונים בגבול טורקיה, מה החשיבות העצומה למדינת ישראל בנסיעה שלי למוסקבה ובקשרים הרצופים הללו עם נשיא רוסיה. מחר גם קצינים בכירים של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו כדי להמשיך את המדיניות הזו".

בפתח פגישתם של השניים אמר ראש הממשלה לנשיא פוטין: "אני חושב שאירועי הימים האחרונים מוכיחים את חשיבות התיאום בינינו. מנגנוני התיאום הצבאיים שלנו, הניסיונות שלנו לשתף פעולה, על מנת למנוע תאונות וטרגדיות מיותרות. אני מאמין שהצלחנו, זה חשוב".

ראש הממשלה הביע תקווה כי ישראל ורוסיה תוכלנה לראות עין בעין בכל הנושאים האסטרטגיים.  "אני רוצה להבטיח לך שאנו מאמינים שיש ביכולתנו לשתף פעולה בצורה טובה מאוד על הקרקע ובאוויר, כך שלא נייצר את הבעיות שחווינו. אני שבע רצון מהעובדה שהצבאות שלנו הקפידו לתאם זה עם זה וימשיכו לעשות זאת. אני חושב שזה סימן לפתיחות ולהצלחה של היחסים בין ישראל לרוסיה, היחסים בינינו", אמר נתניהו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השיב בדברי ברכה לחג החנוכה. "ישנן התפתחויות דרמטיות רבות, בהן התפתחויות דרמטיות ברמה הגלובלית", אמר. "אך ארצה להתחיל בדברי ברכה לרגל חג החנוכה הקרב. זהו חג טוב ומלא אור שמסמל את הניצחון של האור על פני החושך ואני מקווה מאוד שאותו הדבר יקרה תמיד ביחסים הבינלאומיים".

פוטין הביע את שביעות רצונו מההתקדמות של היחסים הבילטראליים. "הרשה לי לציין שהמנגנון שנוצר ביוזמתך, שמבוסס על קשרים בין הצבאות כדי למנוע תאונות כתוצאה מההתפתחויות הדרמטיות באזור, פועל בצורה יעילה. ויש התפתחויות בינינו גם בתחומים אחרים".

מעבר לכך, נפגש ראש הממשלה עם עשרות מנהיגים מרחבי העולם. עם הנשיא אובמה נפגש לשיחת מסדרון קצרה והלין בפניו על המשך ההסתה מצד הרשות הפלסטינית, המתדלקת את מעשי הטרור. עוד נפגש נתניהו עם ראש ממשלת הודו, נרדנרה מודי; עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה; עם ראש ממשלת קנדה החדש, ג'סטין טרודו; ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול; ועם מנהיגים מאירופה כנשיא צרפת פרנסוא הולנד, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קאמרון ואף עם הנסיך צ'רלס, שאותו הזמין לבוא ולבקר בירושלים. נתניהו שנפגש במסגרת הצילום הקבוצתי של מנהיגי המדינות, גם עם אבו מאזן, לחץ את ידו – אולם השניים לא שוחחו מעבר ללחיצת הידיים הזאת שנעשתה במסגרת הפרוטוקות והנימוס.

"מעמדה של ישראל מאוד איתן", אמר היום נתניהו. "אנשים מחפשים את הקרבה איתנו. הם מבינים שישראל היא כוח אזורי גדול וגם כוח עולמי גדול בטכנולוגיה, בסייבר. אין אחד כמעט שלא דיבר איתי על כך, וגם מבינים שאנחנו יכולים לעזור במלחמה בטרור ובאסלאם הקיצוני. זה דבר חזק, זה דבר אמיתי, זה דבר שבא לידי ביטוי ברצון של מנהיגים רבים, מאוסטרליה ועד בכלל, לדבר עם ישראל, לשתף פעולה עם ישראל.

"אני בצילום הקבוצתי. יש פרוטוקול. חשוב שהעולם יראה שאנחנו מוכנים תמיד לדבר, אבל מצד שני אין לי שום אשליות לגבי אבו מאזן", אמר נתניהו. "שוחחתי על כך עם הנשיא אובמה, בשיחה שהייתה לנו תוך כדי הליכה במסדרונות כאן, ואמרתי לו שחלק מרכזי בטרור זה ההסתה, ואבו מאזן חייב להפסיק את ההסתה שלו ואת השקרים שהוא מפיץ לגבי המדיניות שלנו בהר הבית. הנשיא אובמה אמר לי שהוא מתכוון לשוחח עם אבו מאזן על כך שהוא מסכים איתי שהדבר הזה חייב להיפסק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן