Skip to content

עקיצה בסגנון קולומביאני הסתיימה במעצר

ארבעה תושבי תל אביב עקבו אחר קשישה שמשכה את הפנסיה שלה, הפילו לפני שטרות כסף וכשהיא התכופפה לאספם, גנבו את ארנקה על תכולתו. איסוף סרטוני אבטחה הביא ללכידתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה תושבי תל אביב ממוצא קולומביאני, נעצרו השבוע בידי מחלק הפשעים במרחב אילון בחשד כי גנבו מקשישה אלפי דולרים כספי פנסיה במבצע תחבולה מתוכנן. היום (שישי) יובאו חברי הכנופיה לדיון בהארכת מעצרם בחשד בגניבה בתחבולה מקשישה. הארבעה נעצרו לאחר מבצע נרחב שנערך בחיפושים אחריהם, מאז גנבו במרמה מקשישה את כספי הפנסיה שלה.
האירוע התרחש לפני כשבוע, ביום 23.11.15, אז הגיעה הקשישה בת ה-86, לאחד מסניפי בנק בחולון. לאחר שמשכה את כספי הפנסיה שלה מחו"ל בסכום של כ-3,300$ יצאה לאיטה לכיוון ביתה, כשהיא נעזרת בהליכון. מה שהקשישה לא ידעה, כי החבורה הקולומביאנית עוקבת אחריה למן הרגע שנכנסה לבנק, אולי אף קודם לכן ורק חיכתה שתצא מהבנק כשהכסף בידה. שנים מחברי החוליה שהו בבנק , חיטטו בתיקה, גנבו ממנו מספר שטרות כסף והמתינו שתמשוך את כספה. לאחר מכך יצאו אחריה ובמבואות ביתה הפילו את הכסף לפניה ואמרו לה: גב' הפלת כסף על הרצפה. כשהקשישה התכופפה לאסוף את הכסף, גנבו את ארנקה על תכולתו ונעלמו.
מיד לאחר שהיא התלוננה במשטרת בת ים, הורה מפקד המרחב על חקירת נסיבות האירוע ע"י צוות מיוחד במחלק פשעים של מרחב איילון, תוך הפניית כלל משאבי המרחב לחשיפת החשודים במעשה. לדבריו של מפקד המרחב – נצ"מ נתן בוזנה, "מדובר בעבירה בזויה כלפי קשישה, שלא היה בכוחה כדי לעלות על עורמת הכנופיה ולהתנגד להם".

עוקבים אחריה בבנק (צילום מסך)
עוקבים אחריה בבנק (צילום מסך)
עוקבים אחריה ברחוב (צילום מסך)
עוקבים אחריה ברחוב (צילום מסך)
העקיצה: כשהיא מתכופפת לאסוף כסף, גונבים את תיקה (צילום מסך)
העקיצה: כשהיא מתכופפת לאסוף כסף, גונבים את תיקה (צילום מסך)

במסגרת החקירה, נאספו צילומים ממצלמות האבטחה במרחב הציבורי ומחלק פשעים חשף למעשה את שיטת הביצוע של החבורה. לכל אחד מארבעת החשודים היה תפקיד. אחד-תצפת, השני-עקב אחרי המתלוננת ובחן את מעשיה. השלישי והרביעי לקחו חלק בעיקוב אחרי המתלוננת ופעלו ברמייה ובהסחת תשומת ליבה של המתלוננת. בסרטונים שנאספו בידי המשטרה על בבירור כח לאחר שיצאה מהבנק, צעדה הקשישה, נעזרת בהליכון אל לביתה, הארבעה יצאו בצמוד לה בעקבותיה. מיד כשהיא נכנסה לבניין בו מתגוררת, נכנסו אחריה שניים מהחשודים. אחד מהם זרק שטרות של כסף על הרצפה, השני הפנה את תשומת ליבה לשטרות הזרוקים. בסרטון ניתן להבחין בבירור כי כאשר הקשישה רוכנת להרים את השטרות, גונב אחד החשודים את תיקה שהיה מונח על גבי ההליכון שלה ובו הכסף שמשכה מהבנק. פעולות חקירה נוספות, חלקן גלויות וחלקן סמויות, הביאו לאיסוף ראיות נוספות נגד החשודים. צוות בילוש של מרחב איילון בפיקודו של רפ"ק שגיא שולמן התחקה אחר החשודים והביא, לאחר פעילות מבצעית מורכבת, לאיתורם של החשודים ולמעצרם. הארבעה, תושבי ת"א, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הובאו לחקירה במשטרת בת ים.

צפו בסרטון מדהים העוקב אחר כל פעולות הכנופיה (איסוף ועריכה: חטיבת דובר משטרת ישראל)

קצין אגף חקירות ומודיעין של מרחב איילון-סנ"צ רונן אבניאלי ציין כי "מדובר בכנופיה מתוחכמת אשר גנבה במרמה את כספי הפנסיה של הקשישה. הכנופיה ניצלה את תמימותה וחולשתה הפיזית". "המעשה שעשו מכוער ברמה המוסרית. ראינו את המתלוננת כאילו הייתה בת משפחה של כל אחד מאתנו השוטרים. וידענו, שנעשה הכל כדי לעצור אותם ולשים אותם מאחורי סורג ובריח", אמר אבריאלי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן