Skip to content

איציק גלילי איש השעה

הכוריאוגרף הישראלי איציק גלילי חוזר ליצור בארץ ומביא לבמה יצירת בכורה עולמית: איש השעה. יריית הפתיחה של פסטיבל חשיפה בינלאומית 2015. היה מעניין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איש השעה. ריקוד ואופרה. צילם יוסי זווקר
איש השעה. ריקוד ואופרה. צילם יוסי צבקר

כשקראתי על מופע הבכורה של איציק גלילי "איש השעה" התעוררה בי סקרנות גדולה. על פי התכניה מדובר ביצירה בה בוחן הכוריאוגרף איציק גלילי את החברה הכוחנית בה אנו חיים "כחיפוש אחר התהילה של הרגע, אחר פיסת זיכרון שתיצור זהות אישית במסע האינסופי שלנו מזעקה לשלווה". זה נשמע כל כך מרתק וכל כך מאתגר שהרגשתי צורך לראות את זה בעיני, מתקיים ובא לידי ביטוי במופע המחול הזה, שלא מתיימר לנתק אותך מהמציאות אלא דווקא לחבר אותך אל המציאות.

מבחינתי ההבטחה הזאת מומשה רק בחלקה. אולי בגלל שבמחול צריך להפעיל את הדימיון, והדימיון שלי (סליחה שאני לוקחת את זה אישית) לקח אותי למקומות אחרים. לא טולטלתי , כמובטח, בין זעקה לשלווה, גם לא הרגשתי מוטרדת או נפעמת.

דבר אחד בטוח, פס הקול של מופע מחול זה היה בהחלט יוצא דופן, ונע בין קולות הסופראן והמצו סופראן של אפרת אשכנזי וענת צ'רני לבין קולות הרקדנים או שקט נשימותיהם. ברכות ליועץ המוסיקלי איתן שמיירסר.

הפתיחה הייתה כמעט אלוהית, כאילו השכינה ירדה אל הבמה בקולה של הסולנית, והרקדנים "זרמו" אט אט אל הבמה לפי הקצב. ההנאה הכי גדולה הייתה מצפייה בשמונה גברים מסוקסים ויפים שרק רוצים לרקוד. התחושות שלי נעו בין הפיזיות החזקה והכוחנית של הרקדנים אל העונג הצרוף שבקולות הסולניות. הכי חזקה הייתה תחושת הכוח והעוצמה שיש בקבוצה. בתחילה עומדים הרקדנים על הבמה בחליפות וצועקים בג'יבריש. בהמשך, הם נראים כחותרים עזי מבט בספינת עבדים של המאה הקודמת. זהו.

נכון שבקטעי הריקוד הקבוצתיים הייתה יותר עוצמה ובקטעי הדואט היה יותר מרגוע ואינטימיות, ועדיין משום מה לא נפעמתי. היה נחמד, היה נעים, היה מעניין. למען הצדק אציין כי מרבית הקהל עמד על רגליו דקות ארוכות וקריאות בראבו ליוו את הרקדנים בדרכם מחוץ לבמה. כנראה שזה לא הם, זאת אני.

מגיע קרדיט לשמונת הרקדנים שהחזיקו את המופע על כתפיהם החסונות: מיתר בסון; גל מהזרי; איגור פטשנצ'וק ; תומר פיסטינר; הלל פרלמן ; ארז צמח ; שי קרסנתי ואלון שטויאר.

"איש השעה" , יצירתו של איציק גלילי, הינו מופע הפתיחה של פסטיבל חשיפה בינלאומית 2015 שיתקיים בשיתוף פעולה בין האופרה הישראלית למרכז סוזן דלל, פסטיבל המחול ההולנדי ופסטיבל בלגרד.

בפסטיבל יתארחו כשלושים וחמישה מופעים במהלך חמישה ימי חשיפה, עם למעלה מחמישים אמנים, יוצרים ורקדנים ואתם עשרות אורחים נוספים מרחבי העולם – עיתונאים, מנהלי פסטיבלים ומרכזי תרבות ומחול – שבאו להינות וללמוד מתכנית עמוסה,ומגוונת שתתקיים באולמות מרכז סוזן דלל, בחללי החזרות בו ובמרכז תמונע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן