Skip to content

הממשלה החליטה: שכר החיילים יועלה ב-50 אחוזים

עלות ההחלטה כ-600 מיליון שקלים בשנה. עפ"י ההחלטה יועלו דמי הקיום של לוחמים מ-1,077 שקלים ל-1,616; שכרם של תומכי הלחימה יועלה מ-784 שקלים ל-1,176 שקל. דמי הקיום של שאר החיילים יועלה מ-540 ל-810 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דמי הקיום של חיילי החובה יעלו ב-50 אחוז כבר החודש. זאת לאחר שהממשלה החליטה לקבל את הצעתו של שר האוצר, משה כחלון. ההצעה עברה פה אחד בממשלה. ראש הממשלה ושר האוצר הכריזו כי בעתיד יהיו העלאות נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ערב חג החנוכה, אין רגע נאות יותר להביא את היוזמה להעלות את שכר חיילי החובה. בסופו של דבר אנחנו חיים על יכולת המגן שנותנים חיילי צה"ל, ואני שמח שיש פה הסכמה – שר האוצר, שר הביטחון, ראש הממשלה. אני מניח ואני בטוח שכל שרי הממשלה ישתתפו בהעלאת שכר חיילי צה"ל – זה דבר שהוא מתבקש, שהוא צודק והוא נכון, ואין תשורה יפה יותר לערב חג החנוכה".

שר האוצר משה כחלון אמר: "יש הסכמה מלאה בין ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד הביטחון, וכל חברי הממשלה להעלות את דמי הקיום של כל חיילי צה"ל. מדובר בתיקון עוול של הרבה מאוד שנים ואני שמח שזה נפל במשמרת שלנו. הצלחנו לתקן את העוול הזה. התוספת היא תוספת משמעותית של כ-50% במכה אחת.

חיילי צה"ל - שכרם יגדל ב-50 אחוז (צילום: רפי מיכאלי)
חיילי צה"ל - שכרם יגדל ב-50 אחוז (צילום: רפי מיכאלי)

"חשוב לנו להעביר מסר להורים, כמו שהמפקדים שומרים ומגנים על ביטחון החיילים אנחנו כממשלה דואגים לצרכים שלהם. זה עדין לא מספיק, אך אנחנו בכיוון, הצעד שנעשה הוא צעד משמעותי"", אמר כחלון.

עלות הצעתו של שר האוצר, משה כחלון, כ-600 מיליון שקלים בשנה. את ההצעה גיבשה ועדה משותפת למשרדי האוצר, הביטחון והמשפטים, תוך התייעצות עם מומחים שונים. עפ"י ההחלטה יועלו דמי הקיום של לוחמים מ-1,077 שקלים ל-1,616; שכרם של תומכי הלחימה יועלה מ-784 שקלים ל-1,176 שקל. דמי הקיום של שאר החיילים יועלה מ-540 ל-810 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן