Skip to content

קניה: נחשפה רשת טרור אירנית שתכננה פיגועים בשגריריות

שירותי הביטחון והמודיעין בקניה חשפו רשת טרור שחבריה גויסו בידי משמרות המהפכה האיראניים אומנו באיראן וחזרו לקניה על מנת לבצע פיגועים כנגד מטרות דיפלומטיות וביניהן שגרירות ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעת בה כול העולם בכלל ואירופה בפרט עסוק במיגור והתמגנות מפני גל הטרור האסלאמי פרי הבאושים של ארגון הטרור – חליפות המדינה האסלאמית (דאע"ש), איראן ממשיכה לבנות את זרוע הטרור שלה על מנת להוציא פיגועים בנקודות תורפה המועילות למטרותיה רחבי העולם. כך עולה בבירור מרשת טרור שנחשפה לפני מספר ימים בניירובי שבקניה. מדובר ברשת שגויסה על ידי איש מודיעין איראני המשתייך לכוח "אל-קודס" האיראני.
מפרטי חקירה ראשונים שהותרו לפרסום בקניה ונמסרו למגפון מה"אינטלג'נט טיימס" – מודיעין חדשותי, פעל איש המודיעין האיראני שזוהה כ" מוג'תבא ג'אנברייאן", לתפעול רשת טרור שחבריה תושסי קניה, גויסו ואומנו על אדמת איראן ובמתקני "כוח קודס" בעיר כארבלה בעיראק. יצוין כי בכארבלה נמצאים גם בסיסי המליציות העיראקיות השיעיות שאיראן הקימה ומסייעות לאיראן כעת בלחימה על אדמת סוריה.
חברי הרשת הונחו לגייס צעירים מקומיים זאת בתמורה למלגה ללימודים אסלמיים באחת מהאוניברסיטאות הדואליות של משמרות המהפכה בעיר קום.

מימין מכונית עם מס' דילפומטי. למעלה - יאסין סמבאי ג'ומעה, למטה - אבו-באקר סאדיק לואה
מימין מכונית עם מס' דילפומטי. למעלה - יאסין סמבאי ג'ומעה, למטה - אבו-באקר סאדיק לואה (צילום: מודיעין חדשותי)

מטרת הרשת הנירובית ששנים מחבריה הבכירים זוהו כ"אבו-באקר סאדיק לואה" בן 69, דמות בעלת השפעה בקהילה המוסלמית בקניה ו"יאסין סמבאי ג'ומעה" מגויס מקומי בן 25 , הייתה לבנות תא טרור להוצאת פיגועים כנגד יעדים מערביים כדוגמת בתי מלון ושגרירויות מערביות ובהם כנראה גם שגרירות ישראל. את הפיגועים, תכננה הרשת לבצע באמצעות מכוניות ממולכדות הנושאות לוחיות זיהוי דיפלומטיות אדומות של האו"ם (בדומה בתמונה) כדי להתגבר על מעגלי האבטחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן