Skip to content

ריבלין: "אין לנו מלחמה עם האיסלאם, אלא עם הקיצוניים"

אווירה חמה וידידותית הייתה במפגש הראשון בין שני הנשיאים, אובמה וריבלין. הנשיא אובמה שיבח את פעילותו של הנשיא ריבלין למען שוויון זכויות של כל אזרחי ישראל ואמר לו: "השלום נראה רחוק, אבל חשוב להמשיך ולנסות לקדמו". לאחר מכן הדליקו שני הנשיאים, מלווים ברעיותיהם, נר רביעי של חנוכה, באירוע הדלקת נר חנוכה המסורתי בבית הלבן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אין לנו מלחמה עם האיסלאם. יש לנו מלחמה עם אלו המחזיקים ברעיונות קיצוניים ומאיימים על חפים מפשע ברחבי העולם״. כך אמר נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, במפגש חם וידידותי שנערך בינם לראשונה, אמש בבית הלבן. הנשיא ריבלין ורעייתו, נחמה הגיעו לבית הלבן והתקבלו על ידי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ורעייתו מישל. בפתח פגישתם, נשאו שני הנשיאים הצהרות לתקשורת בחדר הסגלגל, לאחריהן המשיכו לפגישת עבודה מדינית.

"גאה במיוחד בשיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארצות הברית וישראל". הנשיא אובמה לנשיא ריבלין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"גאה במיוחד בשיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארצות הברית וישראל". הנשיא אובמה לנשיא ריבלין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הנשיא אובמה ברך את הנשיא עם בואו וציין כי הוא שמח לארח אותו ואת הגברת ריבלין במסיבת החנוכה המסורתית של הבית הלבן. הנשיא אובמה הדגיש בדבריו את חשיבות הידידות בין המדינות והמחויבות של ארצות הברית לביטחונה של מדינת ישראל ואמר לנשיא המדינה: ״ביקורך כאן מעניק לנו הזדמנות לאשר מחדש את הקשר האיתן והבלתי ניתן לניתוק בין המדינות שלנו ובין בני עמנו.

״המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל הוא אחד העקרונות החשובים ביותר של מדיניות החוץ האמריקאית. מדיניות שאנו חולקים, דמוקרטים ורפובליקאים כאחד״, אמר הנשיא אובמה. הוא הדגיש כי הוא גאה במיוחד בשיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני בין ארצות הברית וישראל וציין כי בפגישתם ידון עם הנשיא ריבלין אודות  העשייה למען תשתית לעזרה ארוכת טווח לשמירה על ביטחון ישראל.

"ארה"ב היא הידידה הטובה ביותר של ישראל". הנשיא ריבלין לנשיא אובמה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"ארה"ב היא הידידה הטובה ביותר של ישראל". הנשיא ריבלין לנשיא אובמה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הנשיא אובמה הדגיש כי הוא שב ומגנה בכל תוקף את גילויי האלימות האחרונים עמה מתמודדים אזרחי ישראל ואמר: ״בפגישתנו נשוחח על האתגרים העומדים בפני ישראל מבית, והדרכים בהן נוכל לסייע בהורדת המתח בין ישראלים לפלסטינים. על אף שבתקופה זו השלום נראה רחוק, חשוב להמשיך ולנסות לקדמו. אני יודע שהנשיא ריבלין העמיד בראש סדר העדיפויות שלו את הצורך לקדם את הדיאלוג בין ישראלים לפלסטינים ובין המיעוטים בישראל ואנו מעריכים מאוד את מאמציו ועבודתו בתחום הזה״.

נשיא המדינה הודה לנשיא אובמה על הזמנתו ועל קבלת הפנים החמה לה זכה, אמר כי ארצות הברית היא הידידה הטובה ביותר של ישראל. ״פנינו אל העתיד", אמר הנשיא ריבלין, "אך זוהי ההזדמנות להודות לך מקרב ליבנו, בשם העם בישראל, על הסיוע הכלכלי, הדיפלומטי והצבאי שהעמדת לרשותנו בשנים האחרונות. הענקת לנו את היכולת לעמוד נגד איומי ההווה והעתיד״.

"מעוז צור ישועתי" בבית הלבן (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"מעוז צור ישועתי" בבית הלבן (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הנשיא ריבלין הדגיש את העמידה המשותפת של ארצות הברית וישראל כנגד הפונדמנטליזם ואמר: ״ברצוני להודות לך על הצהרתך לגבי הצורך להילחם בפונדמנטליזם באשר הוא, אנו חולקים הבנה זו. אין לנו מלחמה עם האיסלאם, יש לנו מלחמה עם אלו המחזיקים ברעיונות קיצוניים ומאיימים על חפים מפשע ברחבי העולם״.

בסיום דבריו אמר הנשיא ריבלין לנשיא אובמה: ״בקרוב נדליק את נרות חנוכה, שכפי שאתה בוודאי יודע, לחנוכייה שמונה קנים, ארבעה מכל צד ובמרכזה ה'שמש'- המנהיג, אשר באמצעותו אנו מדליקים את כל הנרות. אנו יודעים, אדוני הנשיא, כי בשבע השנים האחרונות הדלקת את הנר בכדי להוביל את עמך, ואת העולם כולו. אנו בטוחים כי כך יהיה גם בהדלקת הנר השמיני בשנה הבאה, כשתמשיך ותראה לעולם כיצד להיאבק נגד מה שלא ניתן להשלים עימו״.

בפגישתם לאחר מכן, שוחחו הנשיאים אודות המחויבות ההדדית למערכת היחסים בין שתי המדינות והנשיא אובמה שב והדגיש את המחויבות של ארצות הברית לביטחונה של מדינת ישראל. כמו כן דנו השניים אודות השיחות המתמשכות בין המדינות, בנוגע להבנות מחודשות לעשר שנים נוספות של סיוע בטחוני לישראל, שחודשו בשבוע שעבר. בהמשך שוחחו הנשיא ריבלין והנשיא אובמה, אודות האתגרים האזוריים העומדים בפני ישראל והעולם, בהם מלחמת האזרחים בסוריה ודאע"ש. הנשיאים הביעו דאגה משותפת לנוכח גל הטרור המתמשך בישראל והחשיבות של נקיטת צעדים משמעותיים לצורך הפגת המתיחות והשבת הסדר במעשה ובאמירה של שני הצדדים. הנשיא אובמה הביע בפני הנשיא ריבלין את הערכתו על עמידתו למען שוויון זכויות של כלל אזרחי מדינת ישראל והדגיש כי ארצות הברית תמשיך לדרבן ולעודד את ישראל והפלסטינים לנקוט בצעדים משמעותיים הדרושים בכדי לאפשר שלום.

בסיום הפגישה, התקיים מפגש משותף של הנשיא ריבלין ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, והנשיא אובמה ורעייתו הגברת מישל אובמה.

הנשיאים ורעיותיהם. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הנשיאים ורעיותיהם. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

לאחר מכן הדליקו הנשיאים, מלווים ברעיותיהם, נר רביעי של חנוכה, באירוע הדלקת נר חנוכה המסורתי בבית הלבן. הנשיא אובמה ציין באירוע כי הוא גאה ושמח לארח את נשיא המדינה ורעייתו, והוסיף כי חג החנוכה מהווה סמל למאבק למען חירות ולמען חופש דת והוכיחו כי על אף שהיו מעטים, חירות גברה על עריצות, ותקווה גברה על הייאוש.

הנשיא ריבלין אמר "במעמד זה, לצד המנורה אותה אנו מכנים חנוכייה, אנו זוכרים את המכבים האמיצים. אנו זוכרים כי הם לא נלחמו 'נגד', אלא 'עבור'. עבור החירות, חופש הדת, המסורת והאפשרות לקיים את זהותם הייחודית. חנוכה הוא החג המייצג את רוח האדם שנברא בצלם אלוהים." הנשיא סיים את דבריו ואמר כי הוא מדליק את הנרות בתפילה ותקווה לכך שיום יבוא וחופש דת, תרבות וחירות מוסרית יהיו מנת חלקם של כל אזרחי העולם ללא יוצא מן הכלל וברך את הקהל בחג חנוכה שמח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן