Skip to content

נלכד מבצע פיגוע דריסת החיילים ב-א-לובן שבשומרון

מאוחר יותר ירה ממחבל שהגיח עם נשק ארוך לעבר מחסום ג'למה, מאבטח המחסום השיב באש, המחבל נפצע וברח מהמקום באמצעות רכב מילוט, איש לא נפגע. הנהג המחבל, דורס החיילים הודה בחקירה כי פעל בהשפעת ההסתה של החמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון ירי לעבר מאבטחים במחסום ג'למה (גלבוע) נמנע הבוקר (שישי) לאחר שמחבל פלסטיני פתח באש לעבר המחסום, נורה, נפצע והצליח לברוח. המחבל הגיע מכיוון השטח הפלסטיני, ככל הנראה עם נשק ארוך, ופתח בירי לעבר המעבר. מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון, שעמד באחת מעמדות השמירה על המעבר, הבחין בו וירה לעברו. כך נמסר ממשרד הביטחון. המאבטח דיווח שזיהה פגיעה במחבל אך חומרת פציעתו לא ברורה בשלב זה. . תוך כדי פציעתו הגיע למקום רכב מסחרי פלסטיני שאסף את המחבל הפצוע ונמלט. צה"ל פתח בסריקות באזור.
מוקדם יותר, הלילה, לאחר מצוד של שעות, נלכד מבצע פיגוע הדריסה בסמוך לכפר א-לובן שבשומרון, שגרם אמש לפציעתם של ארבעה חיילי צה"ל, כך הותר היום לפרסום.

שניה לפני הפיגוע, הרכב מאיץ לפגוע בחיילים (צילום מסך)
שניה לפני הפיגוע, הרכב מאיץ לפגוע בחיילים (צילום מסך)


הסכין על גוף המחבל בחלחול (צילום: דובר צה"ל)
הסכין על גוף המחבל בחלחול (צילום: דובר צה"ל)

 

במסגרת פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל חטמ"ר אפרים, יח' דובדבן ומשטרת ישראל, כשעתיים לאחר הפיגוע, נלכד הרכב ששימש את הדורס ובו נמצא גם נשק מסוג M16. מאוחר יותר נעצר הלילה מחמד עבד אל חלים עבד אל חמיד סאלם, הנהג שביצע אמש את פיגוע הדריסה ליד בית אריה. מחמד סאלם, בן 37 מהכפר לובן ע'רביה, מזוהה חמאס ובשנת 2001 היה עצור מנהלי 6 חודשים. לאחר מכן בשנים האחרונות לא נרשמה לחובתו פעילות עוינת על רקע ביטחוני. בחקירתו הראשונית בשטח על ידי חוקרי שב"כ הודה מחמד כי ביצע את הפיגוע לאחר שהושפע מההסתה בסיקור התקשורתי הפלסטיני על המצב בירושלים ובהר הבית ועל "רצח הילדים הפלסטינים" כהגדרתו.

מעצר המחבל הדורס (צילום: דובר צה"ל)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן