Skip to content

פסטיבל "שער" בחולון

חג החנוכה בעיצומו ובכל מקום אליו נקלעים בימים אלה לא ניתן להתעלם מהמולת הפסטיבלים. למי שמחפש קצת מרגוע והרבה איכות אני שמחה להמליץ על אירוע מרומם נפש ורוח. להורים ולילדים. פסטיבל "שער" במדיטק חולון.   לא רבים שמעו על "פסטיבל שער" למרות שהוא מתקיים זו השנה ה-14. השנה, מתארח הפסטיבל בעיר חולון אשר מיצבה את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חג החנוכה בעיצומו ובכל מקום אליו נקלעים בימים אלה לא ניתן להתעלם מהמולת הפסטיבלים. למי שמחפש קצת מרגוע והרבה איכות אני שמחה להמליץ על אירוע מרומם נפש ורוח. להורים ולילדים. פסטיבל "שער" במדיטק חולון.

 

לא רבים שמעו על "פסטיבל שער" למרות שהוא מתקיים זו השנה ה-14. השנה, מתארח הפסטיבל בעיר חולון אשר מיצבה את עצמה כ"עיר הילדים" בעשור האחרון. נושא הפסטיבל, המופק על ידי עמותת הליקון ובתמיכת משרד התרבות, יהיה השנה "על שפת הרחוב". השנה יקחו בו חלק גם אורחי פסטיבל ברלין במסגרת ציון 50 שנה ליחסי ישראל גרמניה.

 

הפסטיבל מהווה גשר נפלא לדו קיום בין חילוניים ודתיים, עולים חדשים וותיקים, יהודים וערבים, והבמות, בניהול האמנותי של יקיר בן משה, נשטפות בשירה מגוונת, עם כ-50 יוצרים מוכרים או חדשים, מהארץ ומהעולם.

לדברי יקיר בן משה: "בחרנו השנה להקדיש את נושא הפסטיבל לשפת הרחוב: שפת רחוב כלשון ושפת רחוב כמקום במרחב. ברוח זו נבחרו המשוררים המשתתפים. בשנים האחרונות השתנו פני השירה והתרבות הישראלית בארץ. השירה החדשה, ברובה לא נכתבת יותר בשפה גבוהה ומנוכרת, אלא צומחת מתוך הרחוב ונכתבת "בגובה פני הרחוב", ומשלבת מוזיקליות עשירה".

 

אולי בגלל התפיסה החדשה של השירה החדשה ואולי בגלל שהוא מתארח בחולון, כולל הפסטיבל, זו הפעם הראשונה, גם פעילויות לילדים, בניהולו של אוהד ובר. הילדים ייהנו ממגוון סדנאות ומפגשים ליצירת שירה, אשר יחשפו אותם לעומק החוויה של השיר, קריאתו וכתיבתו:

בחזרה לכוכב השירה: לילדים שאוהבים לכתוב – מפגש מיוחד וקסום עם עולמם של המשוררים, במהלכו הילדים יתנסו בעצמם במלאכת כתיבת שיר ויצאו מהסדנה עם יצירה אישית שהם כתבו.

צייר לי כבשה: לילדים שאוהבים לצייר – פעילות חווייתית  בה ילמדו הילדים לאייר שיר, יפגשו מילים ויגלו איך בעזרת קו הן מקבלות צורה והופכות ויזואליות. המשתתפים יצאו מהסדנה עם ציור מיוחד פרי דמיונם.

באופן מרענן, ההורים ייפרדו רק מסכומים סמליים לפעילות אשר משולבת בהצגות החנוכה של תיאטרון המדיטק הפועל במתחם. 

ואני אומרת, למה רק ילדים ? גם להורים מותר ליהנות ולחטוא בכתיבה או בציור. אם לא, יוכלו ההורים לשמוע שירה בשפות שונות, בחללים מיוחדים המאפשרים לו קשר אינטימי וייחודי עם היוצר ועם היצירה הספרותית. ייהנו משירה צעירה, מקורית ובועטת, וממגוון גדול ועשיר של תרבות כתובה ונקראת.

עוד במהלך ימי הפסטיבל, תוצג תערוכת צילומי אינסטגרם "פוטו פואטי", בה הרחוב משמש זירת צילומים בהשראה פואטית, וכן יוקרן הסרט "זלדה, אישה פשוטה", בהקרנה חגיגית בהשתתפות הבמאי יאיר קידר.

 

הכניסה לאירועים ללא תשלום, וסדנאות הילדים במחיר סמלי של 15 ₪ בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן