Skip to content

מי צריך את מלחמת הכוכבים כשיש לנו מלחמות אבירים

אמנם לא מדובר באבירי הג'דיי אלא באבירים בסגנון המסורתי יותר כאלו שהסתובבו בארץ לפני כאלף שנה. אז עכשיו מזומנת לכם חוויה צלבנית בעכו.מדובר במיזם תיירותי חדש שהושק בעכו העתיקה ויהיה פתוח לקהל החל ב-24  בדצמבר 2015. פעמיים בשבוע, בכל ערב שלישי וחמישי בשבוע, יתקיים בעכו העתיקה משתה לילי וסעודה כיד המלך, בנוסח ימי הביניים, מלווה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמנם לא מדובר באבירי הג'דיי אלא באבירים בסגנון המסורתי יותר כאלו שהסתובבו בארץ לפני כאלף שנה. אז עכשיו מזומנת לכם חוויה צלבנית בעכו.מדובר במיזם תיירותי חדש שהושק בעכו העתיקה ויהיה פתוח לקהל החל ב-24  בדצמבר 2015. פעמיים בשבוע, בכל ערב שלישי וחמישי בשבוע, יתקיים בעכו העתיקה משתה לילי וסעודה כיד המלך, בנוסח ימי הביניים, מלווה בריקודים ושירים בהשתתפות שחקני תיאטרון עכו .

המלך ריצ'ארד לב הארי ורעייתו (צילום: דן בר-דוב)

בחדר האוכל הצלבני אשר במצודה ההוספיטלארית, תתקיים הסעודה. ארוחה בסגנון אבירי, עם הידיים, ללא סכו"ם, (אבל לא לדאוג יש מטליות לחות למכביר)  בליווי גביעי יין ובירה. הארוחה תוגש על ידי מלצרים מזמרים לבושים בבגדים ססגוניים ברוח התקופה.

חדר האוכל הצלבני (צילום: דן בר-דוב)

המלך ריצ'ארד לב ארי ורעייתו ברנגריה, יקבלו את פני הבאים.  כידוע , בשנת 1191 לספירה, לאחר מצור של כשלושה חודשים, ריצ'ארד לב ארי כובש את העיר עכו חזרה מידי המוסלמים. בנשף ההכתרה של המלך מופיעה גם …רקדנית בטן .. מוסיקה מזרחית לצד מוסיקה מערבית , מוסיקה של המאה העשרים לצד מוסיקת ימי-ביניים.

ויש גם רקדנית בטן (צילום: דן בר-דוב)

המצודה ההוספיטלארית, בה מתקיים הארוע היא מערכת של מבנים צלבניים הכוללים ארבעה אגפים הבנויים סביב חצר פתוחה. המערכת כוללת אולם גדול ששימש כחדר אוכל והתכנסות של האבירים וכבית החולים של המסדר ההוספיטלארי.

בסוף הארוחה, בהיפודרום, יתקיימו קרבות של אבירים על הקרקע ועל גבי סוסים. "האבירים" הלוקחים חלק בקרבות ,עברו אימון מיוחד אצל מיטב מאמני קרבות הסוסים באירופה. עלות המופע היא 200 ₪ ליחיד. פרטים נוספים באתר האינטרנט של עכו העתיקה.

שר התיירות מר יריב לוין שפתח את אירועי החוויה התיירותית החדשה בעכו "החוויה הצלבנית היא נדבך נוסף בהפיכתה של העיר עכו למוקד תיירות מרכזי  בישראל, המושך מאות אלפי תיירים מהעולם כולו. משרד התיירות השקיע משאבים  רבים  על מנת ליצור אירוע מיוחד המשלב תרבות וחוויה קולינרית עם ביקור באתריה ההיסטוריים של העיר. זוהי תוספת חשובה המעצימה את הביקור בעכו והופכת אותה לאתר חובה לכל ישראלי ולכל תייר המבקר בארץ ".

המלך מכתיר את האביר המנצח (צילום: דן בר-דוב)
קרבות אבירים בהיפודרום (צילום: דן בר-דוב)
מלהטטים על הסוסים (צילום: דן בר-דוב)
קרבות אבירים בהיפודרום (צילום: דן בר-דוב)
קרבות אבירים בהיפודרום (צילום: דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן