Skip to content

להעלות באש את הספר

חינוך זה כל הסיפור, אם לא נחתוך את הסיוט הזה עכשיו הדור הבא יגדל על ברכי ספרי האזרחות של נפתלי בנט וחבר מטורלליו. להזכירכם דמוקרטיה איננה רק בחירות כל 4 שנים. מי שמאמין שבזו מסתכמת הדמוקרטיה מצדיק את שלטון ועוולות הנאצים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נפתלי בנט - דמוקרטיה ובורות, אילוסטרציה: עמית מנדלזון

לכתוב מאמר מערכת נוקב בענייני אקטואליה מתחיל להיות בעיה בסדר גודל שלא ציפיתי לו. המאמר והכתיבה אינם הבעיה, האקטואליה מטרידה אותי. אז על מה לכתוב?
על הדאעש היהודי שמרקדים מול תמונה של תינוק שהם שרפו במו ידיהם ונועצים בה סכין? או על העובדה ששורפי המשפחה האומללה בנים של רבנים ידועים, ואם חינוך מתחיל מבית אז הייתי עוקר את ציפורניהם של האבות. הלוא נאמר "מעשי אבות סימן לבנים".
על חרפת מדינת ישראל בטיפול בניצולי השואה? אנשים שסומנו בתג צהוב ואחר כך בכתובת קעקע ועכשיו כיאה לעידן המודרני בכרטיס מגנטי. ועל חבר כנסת שמן ומרופד היטב בכספי ציבור שמעז להעמיד את עצמו בשורה אחת עם שרידים מוצלים שהוא אחראי בין היתר לרעב שלהם?
ואולי לכתוב על נפתלי בנט שהפך בן לילה מנפטליבאן או כמו שאחרים קוראים לו בניטו נפתליני לשמאלני, עצם הרעיון שמישהו שם את הנבלה הזו שתסריח לי ליד הבית מזעזע אותי.
ואולי על המשוגעת לבית נתניהו, אימלדה מרכוס 2015, המתעללת בעובדיה ושודדת את אוצרות המדינה.
ואולי על בעלה, האיש שיודע שיום יבוא והוא ימצא עצמו מול בית משפט על פשעים כנגד אזרחיו ואולי גם כנגד העם היהודי. האיש ששודד בגלוי בלי בושה ובעזות מצח את אוצרות המדינה. האם לכתוב על מיליארד השקל שיוצאו עבור הארמון שלו והמטוס הפרטי? במדינה בה לקשישים, נכים, חיילים, ושאר נזקקים אין מספיק כסף לאוכל או תרופות.
או שמא לכתוב על הקונסיליירי ויינשטיין, האיש שמחרף נפשו להצלת משפחת המאפיה, האיש שיודע שהוא הולך בדיוק לאן שהם הולכים
או שמא עלי לכתוב על חרפת בית המשפט העליון בהרשאתו של רומן זדורוב? בית משפט שמכסה את הישבן של הערכאות הנמוכות שמכסות את הישבן של משטרת ישראל שמכסות אוזלת יד מוחלטת, חוסר יכולת ועליבות בלתי נסבלת. לא כל כך מפתיע עבור גוף שכל הקצונה הבכירה בו עסוקים בפעילות מינית אסורה.
לא, לא שכחתי את עמותת "אם תרצו", שאם תרצו או לא תרצו האב הרוחני שלה הוא יוזף גבלס והוא מה זה גאה בהם.
וגם לא שכחתי את החוק של חבר כנסת זוטר ומיותר מהליכוד שקורא לסגירת מדינת ישראל בשבתות ומשתמש בתירוץ הסוציאליסטי ורק מאחריו מתחבא הטיעון הדתי.

אבל גולת הכותרת היא בעצם ספר האזרחות של נפתלי בנט, "מדינה יהודית ודמוקרטית". הצחקת אותי נפתלי, אין דבר כזה דתי ודמוקרטי, לא הולך יחד. או שאתה מאמין באלוהים או שאתה מאמין בחוק. ואתה נפתלי מאמין באלוהים.
למה זה בעצם גולת הכותרת? נורא פשוט

דמוקרטיה היא שוויון זכויות לכולם ללא הבדל דת מין וצבע לא אצל חובשי הכיפות הסרוגות. שוויון זכויות ינתן רק ליהודים (מאמינים וחובשי כיפות, רצוי מאוד סרוגות).
דמוקרטיה היא הזכות לחיות בכבוד ולא לחטט באשפה וזה לא משנה אם אתה ניצול שואה או סתם עני מרוד.
דמוקרטיה היא "לא לסמן אנשים".
דמוקרטיה היא חופש הדיבור מבלי שיעלו אותך על המוקד (כן נפתלי, נפתלת לבור שאתה בעצמך חפרת).
דמוקרטיה היא שיוויון מוחלט בפני החוק בין אם את אשת ראש הממשלה או כל אדם אחר.
דמוקרטיה היא שקיפות מוחלטת מינויים ראויים ומערכת בקרה ואיזונים ובלמים מתפקדת וזה כולל את בית המשפט העליון והיועץ המשפטי (הקונסיליירי).
דמוקרטיה היא הוצאה מחוץ לחוק של גורמים כמו אם תרצו שמנצלים את חופש הדיבור (שניתן רק להם כמובן) להסתה וקריאה לרצח.
דמוקרטיה היא חופש פולחן ודת וזה נכון למאמינים כמו גם ללא מאמינים ולאלו שרוצים לסוע בשבת או לקנות מה שבא להם מתי שבא להם היכן שבא להם.

חינוך זה כל הסיפור, אם לא נחתוך את הסיוט הזה עכשיו הדור הבא יגדל על ברכי ספרי האזרחות של נפתלי בנט וחבר מטורלליו. להזכירכם דמוקרטיה איננה רק בחירות כל 4 שנים. מי שמאמין שבזו מסתכמת הדמוקרטיה מצדיק את שלטון ועוולות הנאצים.
אם לא נשים לזה קץ עכשיו ואם לא נבעיר את הספר החולני הזה, הדמוקרטיה, שאבדה לנו זה מכבר, לא תימצא יותר.
עכשיו אתם מבינים כמה קשה לכתוב מאמר מערכת והיום רק יום רביעי לך תדע מה יקרה מחר

10 Comments

  1. שרה
    1 בינואר 2016 @ 19:48

    עמית, למה לגייס תמיד את השואה, הנאצים, וכל חלאה אפשרית כדי להביע את עמדתך? זה רק מראה לי כמה חלשות ולא מבוססות טענותיך עד שאתה מאבד את העשתונות. בסך הכל לא הכניסו ספר של סופרת מהוללת לספרי חובה לבגרות? מה קרה? עם כל הכבוד, דורית רביניאן סופרת בינונית בעיני, ויש סופרים רבים שכתיבתם עולה על שלה. והמהומה שקמה מסביב רק מראה כמה צביעות יש כאן. לאיזה ביבים העיתונאים שלנו יורדים?

    • עמית מנדלזון
      6 בינואר 2016 @ 22:37

      מכיוון שהסטורית זה הכיוון שאליו הולכת מדינת ישראל, עצוב, מפחיד אבל זו עובדה, כל האלמנטים שם. רמת הספרות של דורית רביניאן לא היתה על הפרק נושא הספר כן, ופסילתו היתה כדי לוודא שהגזע הטהור ה…יהודי… ישמר. נאצי לחלוטין וזה כבר חדשות ישנות…

  2. גידי
    24 בדצמבר 2015 @ 17:01

    עמית ידידי
    דמוקרטיה היא דבר מתעתע ולפעמים מסוכן. בשם הדמוקרטיה עלה היטלר לשלטון ובשם הדמוקרטיה בוש ואובמה חיסלו מדינות (עיראק,סוריה ועוד),ובני אדם (בעיקר מוסלמים).ובאירופה של ימינו הדמוקרטיה מביאה ותביא לחיסול מדינות כמו שבדיה ,בלגיה ואחרות . לכן צורת שלטון זאת לא מתאימה לכל עם.
    סוג "הדמוקרטיה" שאתה רוצה ומתכוון אליו, כמו להעמיד למשפט את נתניהו בנט ושאר מתנגדיך נראה מסוכן לא פחות ,ואולי דמוקרטיה בשבילך זה שם כיסוי לאוליגרכיה (במקרה הטוב)…?!
    פרט לזאת נראה שאחרית דברייך על דמוקרטייה מתאימים גם להשקפתי.

    מאחר ואמרת "חינוך זה כל הסיפור " וכדי שלא תיפול לבור ודאי התכוונת בין היתר גם חינוך לאהבת העם והמדינה,לשרת בצבא בנאמנות,לא להשחיר את פני המדינה בחו"ל וכו…

    • עמית מנדלזון
      24 בדצמבר 2015 @ 17:53

      אל דאגה המדינה משחירה את פני עצמה לבד. ולא אני לא מתכוון לאהבת העם כי אני לא מכיר בכל היהודים כעם שלי, חלקם כן חלקם לא, עם זו מילה גדולה מדי. ואם אתה מדבר על שוברים שתיקה אז גם הם שרתו את המדינה בנאמנות ואוהבים אותה לא פחות ממך הם רק רואים דברים אחרת ממך, ולא… לא נתניהו ולא היטלר פועלים ופעלו בשם הדמוקרטיה הם רק עלו לשלטון בחסות הדמוקרטיה. ולא , דמוקרטיה אמיתית איננה מסוכנת, אנשים מסוכנים. ובמקום לדאוג לשבדיה ובלגיה או כל מדינה אחרת תדאג לזו שאתה חי בה כי היא בסכנת הכחדה ולא מאויביה מבחוץ. בלגיה שבדיה צרפת איטליה גרמניה ושאר מדינות אירופה יסתדרו בלי גזענות תאמין לי, אני חי כאן

  3. לנגר חנוך
    24 בדצמבר 2015 @ 7:37

    אני מבקש סליחה מעמית מנדלסון ,שלא הזכרתי את שמו בתגובתי ,רק לאחר שסיימתי להעביר תגובתי ,ראיתי את שמו ,שהיה כתוב באותיות פחות מובלטות ולכן לא ראיתי.
    עמית אני מסכים עם כל מה שכתבת כאן.

  4. לנגר חנוך
    24 בדצמבר 2015 @ 7:35

    יסלח לי הכותב של המאמר הזה,שאיני מציגו בתגובתי ,פשוט את שמו לא מצאתי ,או שפשוט נעלם מעיניי.
    לגופו של עניין, קראתי את כל המאמר בעיון ואני מבקש להדגיש ,המאמר ענה על כל מה שחשבתי ועודני חושב ,על הממשלה ועל כנסת ישראל ועל אותה הגברת המנהלת את הממשלה שהיא הגברת העומדת מאחורי גבו של ראש הממשלה והלוחשת באוזנו ,את כל מאווייה.
    אני עדיין מחכה בכיליון עיניים שממשלה כושלת זו תיפול וכל אחד אחר יהיה שווה עשרת מונים מביבי הדיקטטור למלא את התפקיד הרגיש הזה.

    • גידי
      26 בדצמבר 2015 @ 10:19

      מר חנוך
      כמי שמאשים בילדותיות את "הגברת" במצב האומה…מסתבר שלא רק את שם הכותב לא ראית …!

      • עמית מנדלזון
        26 בדצמבר 2015 @ 10:32

        תראו מי שמדבר, האיש שלא קורא יותר משורה אחת בכל מאמר ועליה הוא מגיב לא משנה אם היא קשורה , לא קשורה ואיך קשורה.

  5. יובל
    24 בדצמבר 2015 @ 2:14

    לא מתחבר לקיטורים ודברי תוכחה של אנשים שלא גרים פה קשה לי באופן אישי)
    למרות שתוכן הדברים נכון, עצוב וכואב מאוד
    ומצד שלישי הקיצוניות שהדברים נכתבו היא רק משכנעת את המשוכנעים
    ולא מקרבת את האנשים המהססים אל דעותייך ולא מדליקה להם נורת אזהרה
    רק מרחיקה אותם וגורמת להם להשתבלל במיגננה.
    חבל

    • עמית מנדלזון
      24 בדצמבר 2015 @ 9:39

      יובל, אני לא חי שם נכון אבל אני כמעט משוכנע שחייתי בדינת ישראל יותר שנים ממך 43 שנה של התעללות זה מספיק. מצד שני ביתי אימי ואחותי בקיצור משפחתי עדיין שם אחייני ילמדו מהספר של נפתלי בנט. אם עבורך תוכן דברי ולא האמת והבעיותיות שבהם תלוים במקום בו אני גר נכון לעכשיו, הרי שיש לך בעיה לעמוד מול המראה לבד. כי מקום מגורי לא משנה את הסיטואציה בישראל. וכן הדברים נכתבו בקיצוניות ובלי טיפה של חיוך על השפתיים, כי זה כבר לא מצחיק, ביום בו יעלמו שמאלנים ברחובות בגלל שכולם רצו להיות "מנומסים ולא קיצוניים", באותו יום דבר איתי,,, אם כי לא בטוח שתוכל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן