Skip to content

כתב אישום חמור כנגד שני ישראלים שהצטרפו לדעא"ש

שני בני דודים מהגליל שהחליטו להצטרף לארגון הטרור הסיקו שעל כן עליהם ליישם אידאולוגיית את תורת דעא"ש ולחסל יהודים בצומת גולני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתבי אישום חמורים כנגד שני ישראלים הוגשו הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירות של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון ליציאה למדינת אויב וקשירת קשר לביצוע פשע, תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת כנגד אחד מהם יוחסו בנוסף גם עבירות נשק – כך הותר הבוקר לפרסום.

צילום באדיבות תקשורת שב"כ
צילום באדיבות תקשורת שב"כ

מכתב האישום עולה כי העצורים מוחמד עומר בדר חסן – כבן 20, תושב רינה, ואחמד טלאל אחמד סעאידה, כבן 23, תושב אום אל גנם (השניים בני דודים). יצאו יחדיו בחודש מאי השנה לתורכיה כאשרר בכוונתם להיכנס לסוריה ולהתגייס לדאע"ש. לפני יציאתם יצר סאעידה קשר עם פעילי ארגון הטרור בסוריה ובתורכיה ומהם קיבל הכוונה וסיוע בתיאום המעבר מתורכיה לסוריה בחסות דאע"ש. לאחר נחיתתם בתורכיה, הגיעו השניים לעיר גבול בין תורכיה וסוריה ונפגשו עם מבריח גבול מטעם דאע"ש, אשר היה אמור לתאם את כניסתם לסוריה. בעת שהמתינו בקרבת הגבול הסורי, הם פגשו משפחות של פליטים סורים אשר נמלטו מאימת דאע"ש. בעקבות סיפורי הזוועה ששמעו והפצרות בני משפחתם לחזור לישראל, נמלכו השניים בדעתם והחליטו שלא להיכנס לסוריה וחזרו לישראל. אלא שמאז חזרתם ארצה המשיכו השניים להיחשף לתכנים אידיאולוגיים קיצוניים של דאע"ש, ברשת האינטרנט ועל-ידי שיחות עם תומכי דאע"ש נוספים בישראל, כך נטען בכתב האישום. השניים המשיכו לשקול יציאה ללחימה במסגרת ארגון דאע"ש ומוחמד חסן אף עמד בקשר עם פעיל הארגון מעיראק.
כמו כן, ותוך כדי תהליך ההקצנה שעברו בחודשים האחרונים בהשראת דאע"ש, החלו השניים לגבש כוונה לבצע פיגוע בישראל, ובכלל זה העלו את מחלף גולני כנקודה מועדפת לביצוע הפיגוע, לאור ריכוז גבוה של חיילים שם. כחלק מכוונה זו, פנה סאעידה לאדם אחר וביקש לרכוש נשק. לדברי השב"כ, התובנה שהתגבשה על ידי העצורים, לפיה אידיאולוגיית דאע"ש מחייבת אותם לבצע פיגוע ירי כנגד יהודים בתוך תחומי המדינה, ממחישה את הסיכון הרב הנשקף כתוצאה מצירוף בין אידיאולוגיה קיצונית לבין נגישות גבוהה לאמל"ח לא חוקי, וכל זאת תוך פרק זמן קצר. פרקליטות מחוז צפון ביקשה לעצרם עד תום הליכים ובמסגרת בקשה עולה כי טלאל סעאידה נעצר בעבר בגין נהיגה תחת השפעת סם, במהירות של 200 קמ"ש. הוא צילם את עצמו נוהג ואת מד במהירות המורה על נהיגה במהירות של 200 קמ"ש והעלה את סרטון לחשבונו בפייסבוק. בעקבות כך הוא נעצר והואשם כשלהגנתו טען כי לא שם לב למהירות היות והיה תחת השפעת סם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן