Skip to content

"ג'וי" – בלאגן כיפי ודכאוני עם ליהוק אדיר

"ג'וי" בוודאי לא ינגב את האוסקר בפרסים מסקרנים במיוחד, אבל אולי לורנס תחזור הביתה עם פסלון מוזהב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

'העולם לא חייב לך דבר' – זהו משפט המנטרה של הדמות הראשית והנמרצת אותה מגלמת ג'ניפר לורנס ("משחקי הרעב"), בעודה מציעה עצה לחיים בסרט "ג'וי". את אותה מנטרה אפשר גם להגיד לבמאי הסרט – דיוויד או. ראסל.

"ג'וי" – ג'ניפר לורנס בליהוק מושלם

לאחר שלושה סרטים מצליחים למדי: "חלום אמריקאי", "אופטימיות היא שם המשחק" ו-"פייטר" –ראסל יצר לעצמו מוניטין מכובד כתסריטאי / במאי מצליח. על כן, המעידה בסרט "ג'וי" די נסלחת. הוא לא חייב לנו דבר.

"ג'וי" כתוב כבלגאן תסריטאי, כייפי למדי ברובו, דכאוני ביותר בחלקו האחר, כשלצערנו מגב הרצפה שבתפקיד הראשי בסרט לא יכול לנקות את כל התוהו ובוהו שנשאר על המסך. אף על פי כן, בסרט דמויות ורגעים גדולים מהחיים, ויש אף שימוש רחב בשירי פופ – כמו במרבית סרטיו של הבמאי, אם כי הפעם הם לא מוסיפים הרבה לנופך העלילתי. על פי הרכילות ההוליוודית, ראסל עשה שעות נוספות בחדר העריכה, ללא הצלחה, כדי לטוות תמונה אמינה לחלוטין בסיפורה המציאותי של הדמות הראשית.

אולם מה שעושה את הסרט ושווה עבורו לשלם את מחיר כרטיס הקולנוע הוא הליהוק ללא דופי. הבמאי היה חכם מספיק למשוך שוב את לורנס לתפקיד הראשי, לאחר שליהק אותה בשני סרטיו האחרונים. אליה הוא מצוות בתפקידי משנה בוגרים נוספים מסרטיו הקודמים, כמו רוברט דה נירו ובראדלי קופר, ותמיכה נוספת הוא מקבל גם מאיזבלה רוסליני, אדגר רמירז, ווירג'יניה מדסן ועוד.

לורנס היא שחקנית מעולה ומיומנת גם בקומדיה וגם בדרמה. בביוגרפיה מרושלת זו היא מסתמכת על כישורים עזים כדי לטאטא ולנגב את הרצפה בזמן שהיא מגלמת את דמותה האמיתית של ג'וי מנגנו: ממציאה, יזמית וכיום אשת עסקים מצליחה, שניווטה בין משפחה כושלת לכרישי התעשייה כדי למכור בהצלחה מוצרים בטלוויזיה (ביניהם מגב רצפה).

XXXXX

"ג'וי" בוודאי לא ינגב את האוסקר בפרסים מסקרנים במיוחד, אבל אולי לורנס תחזור הביתה עם פסלון מוזהב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן