Skip to content

ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו: "המוסד – מרכיב משמעותי בהכרעה בעימותים"

באירוע פרידה שנערך לראש המוסד היוצא, תמיד פרדו, אמר ראש הממשלה נתניהו: "המציאות הזאת כמובן לא מאפשרת לנו אפילו שעה קלה של מנוחה. זרועות הביטחון של ישראל, והמוסד בפרט, מגויסים כולם להגנה על ביטחוננו". נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "בחמש השנים האחרונות ביטחון מדינת ישראל היה מונח לא אחת בכף ידך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באירוע פרידה שהתקיים אמש נפרד ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו, מהארגון שבראשו עמד. באירוע השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ובכירים נוספים.

במסיבת הפרידה (מימין לשמאל): יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס; ראש הממשלה, בנימין נתניהו; ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
במסיבת הפרידה (מימין לשמאל): יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס; ראש הממשלה, בנימין נתניהו; ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"עם ישראל כולו חייב לך הרבה על תרומתך המתמשכת והממושכת בביטחונו, ואני מבקש להודות לך באופן אישי", אמר לו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאום הפרידה. "בחמש השנים ששימשת כראש המוסד עבדנו בשיתוף פעולה מלא. בחנו יחד את מפת האתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל בזירה האזורית והעולמית והתווינו דרכים לתת להם מענה.

"כשמיניתי אותך לתפקיד, ראיתי בך את האדם הנכון שיכול להצעיד את המוסד קדימה נוכח המשימות המורכבות שיונחו לפתחה של ישראל", אמר נתניהו. "ביקשת קדנציה מעניינת, תמיר, קיבלת אותה בגדול. המציאות הזאת כמובן לא מאפשרת לנו אפילו שעה קלה של מנוחה. זרועות הביטחון של ישראל, והמוסד בפרט, מגויסים כולם להגנה על ביטחוננו. האחריות שמוטלת על לוחמינו, קרובים כרחוקים, גדולה מתמיד. הם פועלים בזירות מגוונות, חלקן עתירות סיכונים, משקיעים מאמצים בהשגת מידע מודיעיני, יוזמים מבצעים גם למודיעין, גם לסיכול, גם להתקפה, מבצעים שהשתיקה יפה להם, ואכן הם מסכלים איומים רבים".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אמר: "״אי אפשר לספר על כל מה שעשית – משך עשרות שנים, וביתר שאת בחמש השנים האחרונות, שעה שעמדת בראש הזרוע הארוכה והנועזת ביותר של מדינת ישראל – למען מדינת ישראל עם ישראל והעם היהודי כולו. הכל נעשה תמיד תוך תחושת שליחות, נאמנות ומחויבות עמוקה חד משמעית למדינה ולעם. מחויבות שבה טובת העניין לֶעולם קודמת לטובת בעל העניין, ושכל תכליתה להבטיח שהעם היהודי ומדינת ישראל לעולם לא יעמדו שוב חסרי מגן.

"אנחנו חבים לך תודה גדולה", אמר הנשיא. "בחמש השנים האחרונות ביטחון מדינת ישראל היה מונח לא אחת בכף ידך. הצעדת את המוסד אל קדמת הטכנולוגיה, אבל תמיד הקפדת שיישאר ארגון מודיעין אנושי. אתה יודע שהאנשים, הם הנשק הסודי האמיתי של מדינת ישראל. אנחנו נפרדים ממך היום אחרי עשרות שנים של עשייה בחזית הביטחונית. אני בטוח שתמשיך לעשות למען עם ישראל ומדינת ישראל גם בעתיד. אני מודה לך, בשמי, בשם אזרחי ישראל, ובשם העם היהודי כולו״.

גם הנשיא התשיעי שמעון פרס נאם בטקס הפרידה מראש המוסד היוצא, תמיר פרדו והודה לו על ארבעים שנות שירותו למדינה: "אני אסיר תודה לך ואיתי גם כלל אזרחי מדינת ישראל, שיודעים היטב כי עבודתך תמשיך ותחיה", אמר פרס. "אתה מצליח לראות את האמת בעיניים מפוכחות, לומר את האמת המלאה לאלה שמעליך ומתחתיך, ללא מורא וללא שיקולים אישיים, כאשר רק טובת המדינה ובטחון אזרחיה עומדים לנגד עינייך".

פרס בירך את ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן ואמר: "אתה מכניס היום את רגליך לנעליים גדולות, אבל אתה כבר צעדת בהן. יש לך את זה. עלה והצלח".

ראש המוסד היוצא תמיר פרדו: "כובד האחריות לפקד ולהנהיג את המוסד, על אלפי משרתיו, אינו ברור או מובן מאליו. אתם משרתי המוסד, הנכם ריכוז של עוצמה, מצוינות, אומץ לב, תעוזה, דבקות במשימה, יצירתיות אין קץ, חכמה ויושרה.

"חיתוך היכולות הללו, הביא את המוסד למצב בו אין משימה בלתי אפשרית, אין סוגיה לה לא ניתן לתת פיתרון. לא בכדי, עשרות ארגונים עמיתים מרחבי העולם מבקשים את קרבתנו.

"סגל הפיקוד הבכיר, נמנה עם הטובים, היעילים והנועזים בעולם. אין זה בזכותי או לזכותי, אלא בזכותכם ולזכותכם. לו רק ניתן היה לספר קמצוץ קטן פעילותכם, היה בכך כדי להזין גדודי תסריטאים, שכל הפקה הייתה בגדר סרט מדע בדיוני. התהילה כולה שלכם, מעשה ידיכם .

"תודה רבה לכולכם", המשיך ואמר ראש המוסד היוצא. "אני, כראש המוסד, מלאכתי הייתה קלה, אתם ביצעתם הכל בכישרון יוצא דופן ובאמונה שלמה. בשנים האחרונות גדלה אחריות המוסד והתרחבה. נדרשנו לספק פתרונות בסוגיות ובתחומים חדשים. העובדה כי פני העימותים השתנו לחלוטין, דרשה התאמה ארגונית ומבצעית. השתתפות המוסד כמרכיב משמעותי בהכרעה בעימותים, הופכת להיות מרכיב מרכזי. לשמחתי הרבה, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, הינם שותפים מלאים לראיית עולם זאת, ואומר בגאווה כי ראש הממשלה היה ראשון הצופים בהתפתחות חיונית זו. בתקופת כהונתי היה בית הנשיא פתוח לי ולמוסד כולו, הנשיא לשעבר שמעון פרס ונשיא המדינה בהווה ראובן ריבלין, תמכו וליוו אותנו לאורך כל הדרך".

לבסןף פנה ראש המוסד היוצא, תמיר פרדו, למחליפו: "יוסי – יש לך את כל הנדרש לקחת את המוסד למחוזות חדשים, להגביה את הרף ולהתאימו למציאות החדשה, ההולכת ונרקמת מול עינינו, עלה והצלח. אסיים במשפט שמלווה אותי מאז גיוסי לצה"ל לפני 45 שנה – רק המעז מנצח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן