Skip to content

חשד כבד להצתת משרדי בצלם

שריפה גדולה שפרצה הערב בקומת המשרדים בה שוכנים משרדי התנועה, העלתה חשד להצתה מכוונת במכבי האש. האש פרצה בשישה מקומות שונים בעת ובעונה אחת. מנכ"ל בצלם: " אם יתברר שזו הצתה אי אפשר לראות אותה במנותק לגל ההסתה וההכפשות לאחרונה נגד ארגוני זכויות האדם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שריפה פרצה הערב (ראשון) בבניין משרדים בשכונת מקור חיים בירושלים, בו ממוקמים משרדי בצלם. איש לא שהה במשרדים בעת השריפה ואיש לא נפגע. דוברות מכבי האש בירושלים מסרו כי נבדק חשד להצתה. מארגון בצלם נמסר בתחילה כי פרצה שריפה, אך בקומה מעליהם, אך בכבאות מחוז ירושלים אמרו כי החשד הוא להצתה מכוונת היות ובשישה מוקדים שונים פרצה האש ואחד מהם הוא במשרדי בצלם. חגי אלעד, מנכ"ל בצלם מסר: "אנחנו מחכים כמובן לתוצאות החקירה ולא רוצים לומר דבר לפני אבל אם יתברר שזו הצתה אי אפשר לראות אותה במנותק לגל ההסתה וההכפשות לאחרונה נגד ארגוני זכויות האדם. לשמחנו איש לא נפגע בשריפה אך היא סיכנה פועלים שעבדו בקומות העליונות בבניין".

צילום דוברות כיבוי והצלה ירושלים
צילום דוברות כיבוי והצלה ירושלים

איור מאתר "אם תרצו". הסתה?
איור מאתר "אם תרצו". הסתה?


חמישה צוותי כיבוי של לוחמי האש השתלטו על השריפה ומנעו התפשטותה אך מהמקום היתמר עשן כבד. בארגון לה"בה הזדרזו לקרא למשטרה לחקור היטב את השריפה ומקורה כי ""עולה כאן ריח חריף של פרובוקציה" . תגובת להב"ה באה ככול הנראה מחשש שיהיה מי בציבור ובמשטרה שיחשוד בארגון כעומד מאחורי ההצתה לאור הכתבה שפרסמה אילנה דיין בשבוע שעבר ובו נחשף פעיל שמאל שמסר לרשות הפלסטינית פרטי פלסטיני שמכר קרקע למתנחלים. עובדה העמידה אותו בסיכון חיים. בכתבה של התחקירנים עמרי אסנהיים ומתן גז סופר על פעילי ימין שהחדירו אנשים סמויים מטעמם לתוך ארגון שמאל קיצוני, ואלה חשפו כיצד פעיל ותיק וידוע בארגון, פעיל השמאל עזרא נאווי, תכנן למסור לרשות הפלסטינית מתווך קרקעות שביקש לסחור עם יהודים – מהלך שעלול היה להביא למותו של הפלסטיני. בקרב פעילי שמאל נוצרה תרעומת גדולה וקשה כלי העיתונאית.
הבוקר הגיבה לכך דיין באתר מקו וכתבה: " חברים יקרים, בשמאל, בימין ובמרכז, יש לנו חדשות בשבילכם: אנחנו לא עובדים אצלכם. לא אצל אנשי 'להבה' ולא אצל 'תעאיוש'. לא אצל 'נוער הגבעות' ולא אצל 'בצלם', לא אצל בנט ולא אצל גלאון, ולא אצל ביבי או כחלון, או יאיר לפיד".
אתר תנועת "אם תרצו" שעמדו במרכז הסערה לאחר שפרסמו סרטון שטנה ובו כונו מספר פעילי שמאל כ"שתולים", כבוגדים בעמם, פרסם היום את סמל הלוגו של בצלם ועליו תלוי אדם.

בשלב מאוחר יותר הוציאה תנועת בצלם הןדעה לפיה: "הערב פרצה שריפה במשרדי בצלם בירושלים. בשעה שפרצה השריפה לא היה איש במשרדנו, אולם מכבי האש פינו לכודים מקומות עליונות בבנין, שאינם עובדי בצלם. למרבה המזל איש לא נפגע. הבניין נסגר על ידי המשטרה אולם ככל הנראה, כפי שעולה מדיווח של מכבי האש, נגרם לו נזק כבד ביותר.
אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההסתה נגד ארגוני זכויות האדם.
מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן."

1 Comment

  1. גידי
    11 בינואר 2016 @ 16:10

    אליק
    כל הכבוד לך על האיפוק,מסתבר שבשמאל כבר האשימו את כל הימין ואחותו בהצתה.
    ראיתי הבוקר את ח"כ תמר זנדברג שלא יכלה להתאפק ואחרים שבלי לדעת אם מדובר בהצתה או קצר חשמלי עסקו בהסתה ובגזענות כלפי הימין. בכל מקרה לתקן את הנזק זה גרושים עבור הממנים הפלסטינים.
    אני בכל מקרה לא אופתע אם מדובר בהצתה.אי אפשר לראות את זה במנותק ממסע ההכפשות וההסתה נגד המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן