Skip to content

הרצוג: "נתניהו לא התעורר מהשינה"; נתניהו: "אצלנו יש פעולה, אצלם יש ברברת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה, יצחק הרצוג החליפו היום מהלומות מילוליות בהופעותיהם בפני סיעותיהם בכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג מקצינים את חילופי המהלומות המילוליות ביניהם. היום, עם פתיחת הדיונים בכנסת השבוע, הופיעו השניים בכינוסי סיעותיהם ותקפו איש את יריבו הפוליטי.

"אזעקת השכמה לראש ממשלת האינתיפאדה השלישית". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"אזעקת השכמה לראש ממשלת האינתיפאדה השלישית". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"מאז ה-13 בספטמבר ועד היום נרצחו 27 ישראלים ונפצעו מאות ישראלים במאות פיגועי ירי, דקירה, דריסה ויידוי אבנים", אמר הרצוג בפתח דבריו, בישיבת סיעת המחנה הציוני. "זה לא גל טרור, זו אינתיפאדה שלישית ממנה אני מזהיר כבר חודשים.

"זו אזעקת השכמה לראש ממשלת האינתיפאדה השלישית, שמאז הבחירות לא התעורר מהשינה", אמר הרצוג. "ברחובות משתוללת אינתיפאדה שלישית ומר ביטחון לשעבר איבד שליטה. "כל כמה שעות מתקבלת התראה חדשה. היום על מחבלת בדרך לפיגוע, בשבוע שעבר טרור יריות, כל יום כמעט טרור דקירה, פצועים ונרצחים כמעט מידי יום.

"ביבי תוקע את המדינה. מפחד מהימין הקיצוני ומשאיר אותנו תקועים עם הפלסטינים.  אנחנו תקועים איתם במקום לנקוט יוזמה ולהיפרד מהם. ואנחנו גולשים למציאות שאנחנו בתוכם והם בתוכנו, אין הפרדה, אין ביטחון – והעם מרגיש בכך", אמר הרצוג. הוא הזכיר את תוצאות הסקר שקיים המחנה הציוני בסוף השבוע האחרון: "בסקר שקיימנו השבוע 85 אחוזים השיבו שלדעתם ביבי לא מסוגל להשתלט על גל הטרור. 87 אחוזים הודו שהם מרגישים שילדיהם לא בטוחים ו-84 אחוזים אומרים בפחד: איבדנו את תחושת הביטחון".

לדבריו "הוא מאיים שהמצב לא ישתנה, שימשיך להיות גרוע – ולעם נמאס. העם מחפש דרך החוצה. אנחנו המחנה הציוני אנחנו היחידים שבאים עם תוכנית להפרדה בינינו לבינם. מר ביטחון לשעבר מאשים את כולם חוץ מלהביט במראה. כי אם מר ביטחון לשעבר יביט במראה הוא יראה אדם עייף, עצבני וחסר מיקוד.

"יכול להיות שיאשימו אותי גם בקצר החשמלי". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)
"יכול להיות שיאשימו אותי גם בקצר החשמלי". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: דן בר דוב)

"למר ביטחון לשעבר יש את כל הזמן שבעולם לפוליטיקה קטנה- יש לו זמן לכיסאות מוזיקליים בלתי פוסקים ובקצב מסחרר בממשלה הזמנית שלו ולתשובות הזויות על תאונות דרכים או השוואות לתפיסת בן לאדן,  או פריימריס נגד עצמו. ביבי, מר ביטחון לשעבר, אזרחי ישראל איבדו בך את האמון. לישראל מגיע ביטחון. לישראל מגיע שינוי. מגיעה לה ראש ממשלה שיכול לחשב מסלול מחדש. שיודע להחזיר את הביטחון ואת התקווה", דברי הרצוג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, תקף בחזרה את המחנה הציוני ואת יריביו משמאל. בהתייחסו לקמפיין הפרסומי שהעלה המחנה הציוני נגד נתניהו והליכוד, אמר נתניהו: "אנחנו נתונים במערכה. אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות נגד הטרור, אנחנו מפעילים את כל האמצעים וכל פעם חושבים על דברים חדשים במאבק בלתי פוסק נגד הטרור שמכוון כלפינו. זה מאמץ ממושך, אנחנו נחושים לנצח בו.

"ואני מסתכל על האופוזיציה". המשיך נתניהו, "מה היא עושה בזמן הזה, בימים האלה שאנחנו מנהלים מאבק בטרור? מעלים קמפיין פרסומי. הם נחושים לברבר. זה מה שהם עושים. הרבה ברברת. אצלנו יש פעולה, אצלם יש ברברת ולצערי הם לא מתנהגים כפי שהייתי מצפה שיתנהגו, אבל אני יכול להגיד שהם במובן מסוים לא מאכזבים אף אחד ותמיד הולכים להכפשה.

"לפעמים זה מגיע למקומות קומיים", אמר נתניהו. "למשל, אתמול הייתה שריפה מצערת במשרדי 'בצלם' בירושלים. יריבנו מיהרו מייד לגנות, עוד בטרם כבו הלהבות ובטרם הגעתם של חוקרי השריפה למקום, בחרו חברי כנסת וראשי ארגוני מהשמאל לסמן אותי ואת המחנה הלאומי כאחראיים ישירים להצתה.

"כך אמר אתמול מנכ"ל 'שלום עכשיו', יריב אופנהיימר: 'ההצתה במשרדי בצלם היא ניסיון פיגוע, שבנס לא עלה בחיי אדם, ואחראים לו שרי הממשלה ובראשם בנימין נתניהו'. ח"כ זהבה גלאון הוסיפה: 'נתניהו הוא ברון ההסתה, השנאה והאש'. "יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר כי 'המקור לאש שהוצתה הלילה במשרדי 'בצלם' היא הממשלה והעומד בראשה'. טוב, אינני יודע אם הייתה שם הצתה. לפי כל הסימנים היה שם קצר חשמלי, אבל יכול להיות שיאשימו אותי גם בקצר החשמלי, לא אתפלא על האפשרות הזאת.

"בכל אופן, כל ההכפשות והשקרים הללו לא יעצרו אותי ואותנו מלהמשיך להוביל את המאבק הנחוש והעיקש בטרור, בדרך שלנו, דרך הליכוד ודרך המחנה הלאומי, על מנת להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל ואת ביטחון אזרחיה וכמובן להמשיך ולבנות את המדינה שלנו, את הכלכלה שלנו ואת החברה שלנו", אמר נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן