Skip to content

פעיל שמאל הקשור בפרשייה שעוררה סערה נעצר בנמל בן גוריון

פעיל השמאל שנעצר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, נילקח משדה התעופה לימ"ר מחוז ש"י לחקירה. בשבוע שעבר עוררה פרשה ששודרה בתוכנית "עובדה", לפיה תכננו בכביכול 2 פעילים שמאל למסור פרטי פלסטיני שמכר קרקע למתנחלים לרשות הפלסטינית, דבר שלו היה קורה היה מעמיד את חייו בסכנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשי משטרת ש"י עצרו הערב (שני) פעיל שמאל בנמל התעופה בן גוריון והעבירוהו לחקירה ביחידה המרכזית במשטרת ש"י. הפעיל שככל הנראה היה מעורב בכתבתה של אילנה דיין נעצר בעת שניסה ככול הנראה את לעזוב הארץ. ממשטרת ישראל נמסר כי הוא נעצר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ועל כך יחקר.
בתחקיר עובדה שהוצג בחמישי שעבר ועורר סערה הוצגו צילומים המוכיחים כי פעיל שמאל, עזרא נאווי מארגון "תעיו"ש" ופעיל אחר בשם נאסר נוואג'ה מארגון "בצלם" פעלו יחדיו כדי למסור פלסטינים שמעוניינים למכור אדמות ליהודים במרחב הר חברון, לידי המודיעין המסכל הפלסטיני מתוך מודעות ברורה שהמודיעין הפלסטיני יוציא אותם להורג לאחר עינויים קשים. חברי כנסת בצד הימני של המפה הצביעו מיד על צדקת טענותיהם בדבר "שיתוף פעולה", כביכול של ארגוני שמאל כמו בצלם ושוברים שתיקה עם ממשלות זרות המבקשות לקעקע את פעולות הממשלה בשטחים הכבושים. גם בשמאל לא אהבו את ממצאי התחקיר. "עזרא נאווי הוא לא "השמאל", הוא לא מייצג את ארגוני השמאל והוא לא מייצג את השמאל", כתבה חברת הכנסת, יו"ר מרץ, זהבה גלאון בחשבון הפייסבוק שלה. תנועת "אם תרצו" שפרסמה לאחרונה את סרטון ההסתה הקשה "שתולים", מיהרה להעלות לאתרה את הלוגו של "בצלם" עם אדם תלוי מתנודד על הסמל.

עצר בשדה התעופה (צילום מסך)
עצר בשדה התעופה (צילום מסך)

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו הוא דרש ממנו לבדוק כי התלונה שהוגשה למשטרה נגד אנשי השמאל הקיצוני עזרא נאווי ונאסר נוואג'ה תחקר בצורה ראויה. מכתבו של דמרי הגיע בעקבות תלונה שהגישו ביום שישי האחרון פעילי ארגון "עד כאן" במשטרה כנגד פעילי המשאל שתועדו בתחקירה של העיתונאית אילנה דיין. יצויין כי תחקירה התבסס על חומרים שאספו פעילי "עד כאן", הארגון אשר השתיל את אנשיו בארגוני שמאל והצליח לתעד את פעילותם. הבוקר הגיבה דיין לגל הביקורת שהוטחה בה וכתבה: "חברים אני לא עובדת אצלכם". דיין ציינה כי התחקיר היה ראוי לשידור והכיל חומר עיתונאי מובהק שיש בו עניין לציבור.
זמן קצר לפני מעצרו של פעיל השמאל פרסמה תנועת "רבנים למען זכויות אדם הודעה ולפיה נאמר: "עזרא נאווי עבד אצלנו בשבריר משרה, בחודשים האחרונים. לא הייתה לנו כל ידיעה על מה שפורסם בתחקיר "עובדה", והדברים שעלו עומדים בניגוד גמור לרוח הארגון שלנו. עבודתו של נאווי אצלנו הוקפאה עם שידור הכתבה ויערך עמו שימוע".

2 Comments

  1. גורן
    16 בינואר 2016 @ 11:25

    "עזרא נאווי הוא לא "השמאל", הוא לא מייצג את ארגוני השמאל והוא לא מייצג את השמאל", כתבה חברת הכנסת, יו"ר מרץ, זהבה גלאון מוזר ואני חשבתי לתומי שארגון תעאיוש שייך למחנה השמאלי נו חבל על התרמות שהעברתי להם עכשיו שאני מבין שהארגון שייך לימין הקיצוני גברת גלאון נו ברצינות יכולת לכתוב משהוא יותר חכם

  2. גידי
    12 בינואר 2016 @ 9:15

    האמת נראה שגלאון ואופנהיימר ושאר החונטה היו שמחים לו התברר שמדובר בהצתה. פשוט הם התאכזבו ועל הדרך יצאו טיפשים ומסיתים .
    קח מהם את המסכה והכיסוי של זכויות אדם ,פאשיזם,גזענות וכו…ומתברר שהכל כלכלה !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן