Skip to content

נתניהו: לבטל סימון נציגי עמותות, המקבלות תרומות מממשלות זרות

בדברים שאמר ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, הוא טען: "אלמלא המאמצים שלנו להובלת הסנקציות ולמניעת תוכנית הגרעין של איראן, לאיראן מזמן היה כבר נשק גרעיני. מדיניות ישראל הייתה ונשארה בדיוק כפי שהייתה – לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבטל את הסימון, של נציגי עמותות המקבלות מימון מממשלות זרות. עם זאת הוא יקדם את "חוק השקיפות" ויחמיר את הדרישה לדיווח החל מהשקל הראשון – ולא רק החל ממחצית המימון ויותר ממדינות זרות.

"ישראל תמשיך לעקוב". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)
"ישראל תמשיך לעקוב". בנימין נתניהו (צילום ארכיון: אבי אוחיון/לע"מ)

"אני לא מבין איך הדרישה לשקיפות היא אנטי-דמוקרטית", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר. "ההיפך הוא הנכון. במשטר דמוקרטי אנחנו צריכים לדעת מי מממן עמותות כאלה ואחרות, מימין, משמאל, מלמעלה ולמטה, ומימון של ממשלות זה דבר שבוודאי ראוי שהציבור ידע אודותיו – זכותו לדעת. מה שצריך לעשות זה לאמץ נורמות שהתקבלו בבית הנבחרים של ארצות הברית, ולכן אני מבקש לקדם את החוק הזה עם שני תיקונים: התיקון הראשון הוא להוריד את הדרישה לתגים מהנציגים של העמותות הללו בכנסת – אין צורך בזה. התיקון השני הוא לדרוש דיווח מהשקל הראשון או מהדולר הראשון של ממשלות זרות, ועל ידי כך אנחנו נתאים יותר את החוק למה שמקובל בארצות הברית, ולדעתי אלו שני תיקונים מתבקשים. אני חושב שהם חשובים מאוד".

נתניהו התייחס בדבריו גם להתקפה האחרונה של שרת החוץ השוודית על ישראל וכינה את דבריה סטנדרט כפול שמופעל כלפי ישראל. "שרת החוץ השוודית, כזכור לכם, אמרה שהפעולה של כוחות הביטחון בישראל וגם של אזרחים למנוע את הירצחם על ידי אנשים שבאים עם סכינים זה הוצאות להורג, יש לחקור את זה בהתאם לחוק הבינלאומי. אני רוצה לשאול אותה אם האירוע שקרה בשבדיה ב-10 באוקטובר, שבו אדם בא, לא עם סכין, אבל עם חרב, סכין ארוכה, והרג שלושה אנשים וכוחות הביטחון השוודיים הרגו אותו. האם היא מציעה גם לחקור את המקרה זה בהתאם לחוק הבינלאומי כהוצאה להורג?

"ברור לגמרי שיש פה אבסורד, שיש פה עיוות מוחלט, ואת הדבר הזה אנחנו תוקפים בכל לשון ודוחים על הסף", אמר נתניהו. "אני מקווה שהרוח הזאת לא תימשך בדיונים של שרי החוץ של האיחוד האירופי השבוע. הסטנדרט הכפול כלפי ישראל, העיוות והתקיפה של ישראל, ההטיה נגד ישראל לא יעזרו לאיחוד האירופי להיות שותף לדיונים במזרח התיכון, אבל מעבר לזה, זה פשוט לא ראוי, לא צודק ואנחנו לא נקבל זאת".

נתניהו התייחס גם לנושא ביטול הסנקציות על איראן: "בהמשך להסכם הגרעין עם איראן, ישראל תמשיך לעקוב אחר כל ההפרות הבינלאומיות של איראן, כולל של הסכם הגרעין והסכם הטילים הבליסטיים והטרור", אמר נתניהו. "הקהילה הבינלאומית חייבת לנקוט סנקציות חמורות תקיפות על כל הפרה. אלמלא המאמצים שלנו להובלת הסנקציות ולמניעת תוכנית הגרעין של איראן, לאיראן מזמן היה כבר נשק גרעיני. מדיניות ישראל הייתה ונשארה בדיוק כפי שהייתה – לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. מה שברור הוא שלאיראן יהיו מעתה יותר אמצעים להפנות לפעילות הטרור והתוקפנות שלה באזור ובעולם, וישראל ערוכה להתמודד על כל איום.

 "בימים אלה אנחנו משלימים את הדיונים עם הממשל האמריקני בדבר מסמך הבנות לעשור הקרוב לסיוע ביטחוני למדינת ישראל. זה חשוב כחלק ממדיניות קבועה בינינו לבין ארצות הברית, בעלת בריתנו, וגם חשוב על מנת להדוף את האיומים באזור ובראשם כמובן האיום האיראני", אמר ראש הממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן