Skip to content

הסדר טעון נוח: אולמרט יודה בשתי עבירות של שיבוש הליכים

פרקליטות מחוז מרכז וראש ממשלחת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט חתמו על הסכם והגישו הערב לבית המשפט את הסדר הטיעון לפי הוא יודה בשתי עבירות השיבוש, ישלם קנס בן 50 אלף שקלים וירצה חצי שנת מאסר בחופף לעונש המאסר שנגזר עליו בפרשת הולינלנד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הודה בשתי עבירות - אהוד אולמרט (צילום: אתר יאללה קדימה)
הודה בשתי עבירות - אהוד אולמרט (צילום: אתר יאללה קדימה)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ופרקליטות מחוז מרכז חתמו הערב על הסדר טעון לפיו אולמרט יודה ויורשע בשתי עבירות שיבוש הליכי חקירה שבגינן יושתו עליו שישה חודשי מאסר בפועל, אשר ירוצו בחופף לעונש המאסר אשר נגזר עליו בפרשת הולילנד; מאסר על-תנאי; וקנס בסך 50 אלף שקל.
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, המייחס לו שתי עבירות של שיבוש מהלכי משפט – הן במשפט הירושלמי (פרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות) והן במשפט הולילנד. במקביל, הגישה הפרקליטות לבית המשפט הודעה על כך שכתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים. על פי ההסדר, אולמרט יודה ויורשע בשתי עבירות השיבוש.

אהוד אולמרט בבית המשפט (צילום: ציפי מנשה)
אהוד אולמרט בבית המשפט (צילום: ציפי מנשה)

בכתב האישום, שהוגש על ידי עורכות הדין קרן בר-מנחם ושרון משעל מפרקליטות מחוז מרכז, נאמר כי בין אולמרט לבין שולה זקן, ששימשה מנהלת לשכתו בתפקידיו השונים, שררה מערכת יחסים הדוקה, במסגרתה גם תמך אולמרט בזקן וסייע לה כלכלית. במהלך ניהול שני המשפטים נגד אולמרט וזקן בבית המשפט המחוזי בירושלים ובבית המשפט המחוזי בת"א, המשיך אולמרט לתמוך כלכלית בזקן והעביר אליה סכומי כסף נכבדים, בין היתר על מנת לסייע לה במימון שכר טרחת עו"ד.

באישום הראשון נאמר, כי במהלך חודש מאי 2011, לקראת פרשת ההגנה בתיק הירושלמי, נפגשו אולמרט וזקן בבית מלון בירושלים ושוחחו אודות עדותה הצפויה של זקן במסגרת התיק הירושלמי. בפגישה זו, הפציר אולמרט בזקן וניסה לשכנע אותה שלא להעיד במשפט. בין היתר, אמר לה כי גורלם המשפטי כרוך זה בזו, וכי אם הוא יורשע, היא בוודאי תורשע גם כן: "תזכרי דבר אחד: אם אני לא אצא זכאי, אף אחד לא ייצא זכאי", וזאת על מנת שתפעל בעיקר לטובת האינטרסים שלו. גם בפגישה נוספת המשיך אולמרט במאמציו להניע את זקן שלא תעיד במשפטם, תוך שהוא מנסה לעורר בה חשש מפני הצפוי לה במהלך חקירתה הנגדית. ואכן, בסופו של דבר הודיעה זקן כי היא בוחרת להימנע מלהעיד להגנתה.

באישום השני נאמר, כי בשעה שפרקליטיה של זקן ניהלו מגעים להסדר טיעון בתיק הולילנד, היא נפגשה עם אולמרט בבית מלון בירושלים. אולמרט, אשר הבין כי בעקבות הסדר הטיעון תוזמן זקן להעיד כעדת תביעה והדבר עלול לפגוע בו, ניסה להשפיע עליה שלא לחתום עליו. אולמרט אמר לזקן, שאין מקום בשלב זה להסדר טיעון, וכי הדבר יפגע בו ובסיכויי ההגנה בתיק. במטרה לשכנעה שלא לחתום על הסדר הטיעון, הוא העלה בפניה שלל נימוקים, ואמר לה, בין היתר, כי "אני בדעה שכל מו"מ עכשיו הוא טעות, תקשיבי למה שאני אומר לך, ככל שהדבר הזה מתרחק מזמן המעשה… זה מקטין את העונש בצורה דרמטית… בינתיים יתייצב המצב, תירגעי…". אולמרט אף הבטיח לה כי ידאג לפרנסתה ולפרנסת בני משפחתה, ואף יחפש עבורה סניגור פרטי ויסייע במימון שכר טרחתו.

בהמשך, הזמינה זקן את אולמרט לביתה כדי להראות לו את טיוטת כתב האישום המתוקנת. במהלך אותה פגישה, הוא המשיך במאמציו לשכנע את זקן ובני משפחתה להימנע מלחתום על הסדר הטיעון. במקביל, ביקש לוודא, כי במידה ותחליט לחתום על הסדר הטיעון, כתב האישום המתוקן בו תודה לא יפגע בו, והציע לה לשם כך תיקונים אפשריים בניסוחו. בסופו של דבר, הודיעה זקן לפרקליטיה כי החליטה שלא לחתום על הסדר הטיעון. בכתב האישום נאמר גם כי במעשיו אלה עשה הנאשם דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין, ועל כן מיוחסות לו עבירות של שיבוש מהלכי משפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן