Skip to content

מכשיר אולטראסאונד שפותח בישראל משמש לניסויים בתחנת החלל הבינלאומית

המכשיר, בתחום הקרדיולוגיה של כלי הדם, נקרא Vivid q ומספק מידע חשוב וניטור בנוגע להשפעה של טיסה בחלל על הגוף האנושי. הוא קומפקטי, נייד, נוח לשימוש ומציע יכולת אבחון גבוהות לגבי תפקוד הלב וכלי הדם, כאשר הם נחשפים לכוח הכבידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המכשיר, בתחום הקרדיולוגיה של כלי הדם, נקרא Vivid q  ומספק מידע חשוב וניטור בנוגע להשפעה של טיסה בחלל על הגוף האנושי. הוא קומפקטי, נייד, נוח לשימוש ומציע יכולת אבחון גבוהות לגבי תפקוד הלב וכלי הדם, כאשר הם נחשפים לכוח הכבידה

מאת צבי זינגר

מכשיר אולטרסאונד חדשני בתחום הקרדיולוגיה של כלי הדם, שפותח בישראל על ידי חטיבת הבריאות של קונצרן ג'נרל אלקטריק, משמש בימים אלה את האסטרונאוטים של נאס"א במספר מחקרים על גבי תחנת החלל הבינלאומית.

Vivid q
Vivid q (מתוך אתר החברה)

המכשיר, בתחום הקרדיולוגיה של כלי הדם, נקרא Vivid q. המכשיר נמצא בימים אלה בשימוש בתחנת החלל הבינלאומית, ומספק מידע חשוב וניטור בנוגע להשפעה של טיסה בחלל על הגוף האנושי.

האסטרונאוטים של נאס"א וחוקרים בתחום האווירונאוטיקה משתמשים בטכנולוגיה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית למטרות חקר הלב וכלי הדם. המכשיר משמש עתה את האסטרונאוטים לניסוי בחלל, כחלק מהמחקר האנושי של סוכנות החלל נאס"א – במטרה ללמוד את השפעת הכבידה של שהות ארוכה בטיסות לחלל על אסטרונאוטים. בין השאר משמש המכשיר למדידת ההשפעה של שהייה ארוכה בחלל על ניוון שרירי הלב.

מכשיר ה-Vivid q, שפותח ויוצר בישראל על ידי קבוצת האולטרסאונד של GE Healthcare, משמש גם למחקר להערכת השפעתו של אימון גופני בחלל ולהערכת השינויים בכלי דם היקפיים ומרכזיים במהלך ולאחר חשיפה לכוח הכבידה. המכשיר  ימשיך לשהות בתחנת החלל לפחות עד שנת 2020.

גודלו של מכשיר ה-Vivid q כמחשב לפטופ. הוא קומפקטי, נייד, נוח לשימוש ומציע יכולת אבחון גבוהות. המערכת מספקת הדמיה של לב וכלי דם ומאפשרת הערכה של תפקוד הלב. בנוסף, המכשיר מגלם פונקציות של ניטור, סריקה פנוראמית והדמיית דופלר דו-ממדית. מכשיר עם יכולות שכאלה לא היה בשימוש נאס"א בחלל בעבר. נאס"א בחרה במכשיר Vivid q לאחר בחינה מדוקדקת ומחמירה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן