Skip to content

נתניהו: אכלוס שני הבתים בחברון – ברגע שיאושרו הליכי הרכישה

בפתח ישיבת הממשלה היום טען נתניהו כי לא היחסים עם ארה"ב קורסים, אלא הדיבורים על הקריסה. "היחסים הללו גם באו לידי ביטוי בשיחות שהיו לי בדאבוס עם סגן הנשיא ביידן ועם מזכיר המדינה קרי. כולם מבינים שבמערבולת הזאת של המזרח התיכון, של עליית כוחות האיסלאם הקיצוני, בסופו של דבר ישראל היא בעלת הברית היציבה והנאמנה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר כי הממשלה תאפשר את אכלוס שני הבתים בחברון, ברגע שיאושרו הליכי הרכישה.

"הממשלה תומכת בהתיישבות בכל עת, בייחוד בימים הללו שבהם היא נתונה מול מתקפת טרור, ומתייצבת בנחישות ובאומץ לב מול פיגועי טרור", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "באותה נשימה, אנחנו מדינת חוק ועלינו לכבד את שלטון החוק. ברגע שיאושרו תהליכי הרכישה, אנחנו נאפשר את אכלוס שני הבתים בחברון, כפי שקרה במקרים דומים בעבר. תהליך הבדיקה מתחיל היום, נעשה אותו מהר ככל האפשר, ובכל מקרה, אם הוא לא יסתיים תוך שבוע, אני אדאג שיימסר דוח מצב לקבינט".

פגישת נתניהו עם סגן הנשיא ביידן בדאבוס (צילום: חיים צח/לע"מ)
פגישת נתניהו עם סגן הנשיא ביידן בדאבוס (צילום: חיים צח/לע"מ)

נתניהו ניצל את ההזדמנות כדי להודות לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, על שהחליט להיות נוכח באירוע של ציון יום השואה הבינלאומי בשגרירות ישראל. "נשיא ארה"ב לא היה בשגרירות ישראל שנים רבות", אמר נתניהו. "זו עוד עדות לכך שהיחסים בין ארה"ב לישראל, חרף חילוקי דעות שעולים מעת לעת, היחסים האלה איתנים וחזקים מאוד.

"אנחנו שמענו במשך השנתיים האחרונות והשנים האחרונות דיבורים על קריסת היחסים. מה שקרס זה הדיבורים על הקריסה, ומה שמתחוור והולך זה שהיחסים המיוחדים האלה באים לידי ביטוי בהרבה מאוד מישורים", טען נתניהו. "אחד מהם הוא כמובן המזכר שאנחנו מנסים לגבש, וכנראה נסיים, אני מקווה, בחודשים הקרובים, עם ארה"ב, על חבילת סיוע ביטחוני לישראל לעשר השנים הבאות. היחסים הללו גם באו לידי ביטוי בשיחות שהיו לי בדאבוס עם סגן הנשיא ביידן ועם מזכיר המדינה קרי. כולם מבינים שבמערבולת הזאת של המזרח התיכון, של עליית כוחות האיסלאם הקיצוני, בסופו של דבר ישראל היא בעלת הברית היציבה והנאמנה והחזקה ביותר שיש לארה"ב באזור – והדבר הזה בא לידי ביטוי גם בערכים משותפים וגם באינטרסים משותפים שאנחנו מקדמים אותם".

פגישת נתניהו עם נשיא ארגנטינה החדש מאוריסיו מאקרי (צילום: חיים צח/לע"מ)
פגישת נתניהו עם נשיא ארגנטינה החדש מאוריסיו מאקרי (צילום: חיים צח/לע"מ)

נתניהו הדגיש כי בדאבוס פגש גם מנהיגים רבים אחרים. "פגשתי שם את ראש ממשלת ארגנטינה הנבחר, או נשיא ארגנטינה הנבחר, שאמר לי בצורה הכי ברורה: 'אנחנו פותחים דף חדש עם ישראל. האינטרסים שלנו וגם הערכים שלנו מחייבים את השותפות הזאת, לכן אנחנו פותחים עידן חדש'; פגשתי שם את ראש ממשלת אתיופיה, מדינה חזקה מאוד באפריקה, שמבקשת להדק את היחסים איתנו; פגשתי שם כמובן ידידים רבים, כמו מנהיג אזרביג'אן, או ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, ידיד קרוב של ישראל, ומנהיגים רבים אחרים, כולל ראשי החברות הגדולות שבעולם.

"הייתי בפורום סייבר שכינסו עם ראשי חברות הסייבר בעולם והחברות שעוסקות בבעיית הסייבר", אמר נתניהו. "הם ביקשו ממני, כראש ממשלת ישראל, לתאר את המהלכים שאנחנו עושים, ויש רצון רב ללמוד מאיתנו וגם לשתף פעולה איתנו בתחום הזה, בכל תחום מדעי, וגם כמובן במאבק נגד הטרור. זה היפוך מלא למה שמתארים בשיח התקשורתי שלנו, את הזווית האחרת, וזה המגמות השליליות נגדנו בארגונים בינלאומיים. אבל דווקא בין מדינות, בין מדינות ובין חברות, בחברות הגדולות ביותר בעולם ישראל היא סחורה מבוקשת, הם רוצים את כל מה שאנחנו יכולים להציע, הן בביטחון והן בתחומים רבים אחרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן