Skip to content

חקירת המפגע בעתניאל: עשה זאת גם בשל השפעת שידורי טלוויזיה

מחקירת הנער בשב"כ עלה כי ביצע את פיגוע הרצח גם בשל שידורי טלוויזיה שהציגו את ישראל כהורגת צעירים פלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקירת הקטין בן ה-16 שביצע את פיגוע הדקירה בעתניאל, בו נרצחה דנה מאיר מהתנחלות עתניאל מעלה כי עשה זאת בין השאר בשל שידורי הטלוויזיה הפלסטינית בה צפה במהלך התקופה שקדמה לרצח ובה הוצגה ישראל כהורגת צעירים פלסטינים. כך הותר היום (שני) לפרסום. הקטין נעצר בביתו בכפר עמרה הסמוך להתנחלות ב- 19 לחודש זה בחשד כי ביצע את הפיגוע יום קודם לכן בהתנחלות. הוא נעצר בידי אנשי השב"כ וכוח יחידת דובדבן. הפיגוע אירע סמוך לשעה 18:20, אז פתחה מאיר את דלת ביתה למחבל בעת ששלושה מילדיה נוכחים בבית. הקטין עם סכין בידו דקר אותה ובין השניים התפתח מאבק. במהלך המאבק הצליחה מאיר לסגור את דלת ביתה מספר פעמים ולבסוף הוא נמלט מהמקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותה לאחר ניסיונות החייאה. מחקירת בקטין עלה כי ביום הפיגוע, ובהשפעת התכנים אליהם נחשף בטלוויזיה הפלסטינית, החליט הקטין לבצע פיגוע דקירה במטרה לרצוח יהודי. לנוכח סמיכות היישוב עתניאל למקום מגוריו, החליט הקטין לבצע את הפיגוע בעתניאל. לאחר הגעתו ליישוב, ומשהבחין בדפנה מאיר ז"ל, החליט הקטין לדקור את המנוחה מספר פעמים ונמלט מהיישוב.

הושפע משידורי טלוויזיה - הקטין עצור בביתו
הושפע משידורי טלוויזיה - הקטין עצור בביתו

בשב"כ מדגישים כי תוצאותיו הקשות של הפיגוע ממחישות פעם נוספת את חומרת האיום הנשקף מההסתה הפרועה המתנהלת כנגד מדינת ישראל והיהודים בתקשורת הפלסטינית, המשפיעה על מפגעים בודדים לבצע מעשי רצח ופיגועי טרור חמורים.
במהלך לווייתה של דפנה מאיר פנה ראש המועצה האזורית, יוחאי דמרי, לממשלה ודרש כי "בתפיסת הרוצחים לא ישתוק דמה של דפנה", אמר דמרי והוסיף: "אנחנו לא יודעים כמה מרצחים פוטנציאליים עוד מסתובבים כאן. זאת לא העת לדבר, זאת העת להגיב ביד חזקה, ברורה, נגד המסיתים במסגדים, לגדוע לא רק את יד הטרור אלא את הגוף המניף אותה. דפנה ראויה להיות מגש הכסף שעליו תחול הריבונות בעתניאל ובישובים כולם, זה המעשה הנדרש ואין בלתו".
דפנה מאיר ז"ל ומשפחתה
דפנה מאיר ז"ל ומשפחתה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן