Skip to content

2 לוחמות מג"ב נפצעו קשה עד אנוש בתקיפת מחבלים

שלושה מחבלים חמושים בסכינים, רובי קרל גוסטב ומטעני נפץ הגיעו היום לשער שכם בעיר העתיקה. צוות לוחמי מג"ב הבחין בהם וביקש מהם להזדהות. בזמן שאחד הפלסטינים הגיש תעודת זהות ללוחמים, שלף חברו נשק והחל לירות. הצוות הגיב בירי וחיסל את השלושה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי לוחמות מג"ב וצעיר נוסף נפצעו היום בצהריים (רביעי) בפיגוע ירי ודקירה שביצעו שלושה מחבלים פלסטינים באזור שער שכם בירושלים. שתי הלוחמות נפצעו קשה ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. אחת מהלוחמות, כבת 20, פונתה במצב אנוש לבית החולים, שם נלחמו הרופאים על חייה. לוחמת אחרת כבת 19 שנפצעה קשה אך מצבה הוגדר כיציב. צעיר נוסף כבן 20 נפצע קל וטופל במקום. אחת הפצועות היא מדקירה, והצוותים הרפואיים והמשטרתיים מעריכים שהפצועה השנייה נפגעה מירי. שלושת המחבלים תושבי קבטיה מאזור ג'נין חוסלו. ע"פ מקורות פלסטינים מדובר ב- אחמד אבו אל-רוב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל גילם נע בין 21-20. שניים מהם היו מנועי כניסה על ידי שב"כ. כל השלושה נכנסו לישראל בדרך לא חוקית.
מהמשטרה נמסר כי שלושה מחבלים חמושים בנשקים מסוג קרל גוסטב, סכינים ומטעני נפץ הגיעו לאזור שער שכם. צוות מג"ב שמנה שתי לוחמות ושני לוחמים חשד בהם וניגש אליהם כדי לבקש תעודות זהות. בשלב זה החלו שניים מהמחבלים לירות והשלישי דקר את אחת הלוחמות. שני חבריהן השיבו באש. קצין מג"ב נוסף שהיה בסמוך חיסל את המחבל השלישי.

מפנים את הפצועות (חדשות לפני כולם)
מפנים את הפצועות (חדשות לפני כולם)
זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
זירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)

סגן מפקד מחוז ירושלים, תת-ניצב אבשלום (אבשי) פלד אמר כי הלוחמות מנעו פיגוע גדול יותר והסביר: "ממה שאנחנו מבינים, שוטרי מג"ב ושוטרי מחוז ירושלים מנעו, לצערי בגופם, פיגוע מורכב קשה יותר ממה שהתחולל כאן. צוות של שוטרי מג"ב החשיד כמה אנשים, חתר למגע איתם והתפתח קרב שבמהלכו נהרגו שלושת המחבלים. בתחקור ראשוני שלושת המחבלים היו חמושים בכלי נשק. הם כנראה תכנונו פיגוע משולב, קשה יותר. אין ספק שזה סוג של עליית מדרגה. אנחנו מעריכים שלא השוטרים היו היעד כי היוזמה הייתה של השוטרים. אני כרגע מנוע מלדבר על חלק מהדברים. זה נמצא כרגע בחקירה אינטנסיבית".
פרמדיק מד"א, ניסן חפץ, טיפל בפצועות במקום. לדבריו, כשהגיע לשם הבחין בשתי צעירות פצועות בפלג גופן העליון. אחת הייתה מחוסרת הכרה והשנייה בהכרה מעורפלת. "הענקנו להן טיפול מהיר בשטח ופינינו אותן לבית החולים".
חיים פוקסמן, מתנדב זק"א: "מדובר בפיגוע קשה מאוד. עשינו החייאה לנפגעת הקשה ולאחר שהצלחנו לייצב את מצבה היא פונתה לבית החולים. היו בזירה שלושה מחבלים והיה חשש שעל אחד מהם יש מטען נפץ. תוך כדי הטיפול בנפגעים נשמעו פיצוצים חזקים מאוד סמוך לזירה".

תעודות הזהות של המחבלים
תעודות הזהות של המחבלים
אחד המחבלים שחוסל
אחד המחבלים שחוסל

חיים אטיאס מתנדב באיחוד הצלה שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעירה ללא הכרה והתחלתי בפעולות החייאה תוך כדי שלזירה הגיעו מתנדבי איחוד הצלה נוספים וכוחות גדולים של משטרה. במהלך הענקת הטיפול החלו הפרות סדר מצד המקומיים שאף ניסו לתקוף את צוותי ההצלה. לאחר שהנערה פונתה יצאנו כלל הכוחות לכניסה לשער שם המתנו להתפתחויות ועדכון ממשטרת ישראל".

צילום – מדברים תקשורת
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע לזירת הפיגוע אמר: "יצא לי לשוחח בתחקיר עם הלוחמים האמיצים שלא חששו ליצור מגע. נוצר קרב אמתי, בקרב הזה שוטרי ירושלים ומג"ב מנעו אסון גדול יותר", אמר. "המוכנות של השוטרים היא זו שהצילה חיים. הציבור הירושלמי צריך לפתוח עיניים ובמקרה כזה לא לחשוש לייצר מגע". ברקת הוסיף כי צריך לבחון את התפר בין השטחים לבין ירושלים ולהדק את המקום שממנו באה הצרה".
בחמאס הזדרזו לברך על הפיגוע ודובר החמאס מסר: "אנחנו מברכים על הפעולה ההירואית שאותה ביצעו שלושה לוחמים בירושלים הכבושה. מדובר במכה לכוחות הביטחון הישראליים, שכן שלושת הגיבורים הגיעו לירושלים מאזור ג'נין והצליחו להיכנס לעיר חרף המחסומים הפרוסים בכל רחבי הגדה. הפעולה הזו מוכיחה כי העם הפלסטיני מתעקש להמשיך באינתיפאדה למרות כל המכשולים, והיא גם מסר ברור לכיבוש, לפיו המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא לא תעבור בשקט".

צילום: מדברים תקשורת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן