Skip to content

שלושה לוחמי מג"ב נפצעו בפיגוע דריסה לכאורה

שלושה פלסטינים נורו בידי לוחמי מג"ב לאחר שרכבם התנגש ברכב המשטרה בו ישבו השוטרים. האם ניסו לפגע או היו אלו שב"חים שביקשו להימלט, נבלמו על ידיי הניידת, התנגשו בה ונורו? המשטרה חוקרת. מוקדם יותר נורתה למוות מפגעת בת 17 שניסתה לדקור לחייל, ודקרה פלסטיני שנאבק בה בניסיון למנוע ממנה לפגע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה לוחמי מג"ב נפצעו הערב (שבת) באורח קל בפיגוע דריסה בצומת שליד בסיס מצודת אדומים הסמוך למעלה אדומים בדרך לירושלים. הלוחמים הספיקו לירות לעבר הרכב הפוגע, פגעו ונטרלו 3 מיושבי הרכב. הלוחמים – בני 21, 29 ו-43 – הובהלו על ידי מד"א לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מפרטים ראשוניים עולה כי שוטרי מג"ב הקימו מחסום ארעי בכביש. למקום הגיע כלי רכב פרטי, שבו ישבו שלושה פלסטינים, שלא עצר ופגע בג'יפ של משמר הגבול. השוטרים, שישבו בתוך הג'יפ, נפצעו. אבי חובב, סגן מנהל מד"א שהגיע לזירה, סיפר כי : "פינינו שלושה צעירים עם חבלות במצב קל. מהרכב הפוגע פונו שני צעירים עם פצעי ירי. נתנו טיפול ראשוני בשטח ופינינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם".

רכב מג"ב שנפגע (חדשות לפני כולם)
רכב מג"ב שנפגע (חדשות לפני כולם)

הרכב המפגע
הרכב המפגע

צומת הפיגוע
צומת הפיגוע

פינוי הפצועים (צילום: מד"א)
פינוי הפצועים (צילום: מד"א)

מהמשטרה נמסר כי "במסגרת פעילות מג"ב נגד הטרור, זיהו שוטרים בתצפית שני חשודים שעוברים את גדר ההפרדה ונכנסים לרכב ישראלי שהמתין להם אחרי מחסום א-זעים. הרכב שהחל בנסיעה לכיוון ירושלים העלה את רמת החשד בקרב השוטרים. השוטרים בתצפית העבירו דיווח לצוותים אחרים שהחלו בנסיעה לכיוון הרכב עם החשודים. סמוך לצומת מצודת אדומים הרכב החשוד נקלע לפקק תנועה. צוות שוטרים ירד מהג'יפ, חתר למגע עם החשודים וקרא להם לעצור. כאשר החשודים הבחינו בשוטרים, הם שילבו הילוך אחורי, פגעו ברכב בפקק בניסיון להימלט – וניסו לדרוס את השוטרים". לטענת המשטרה: "השוטרים שהיו בסכנה מידית וממשית ירו לעבר הרכב שהמשיך בנסיעה, עלה על שטח הפרדה מוגבה וביצע פניית פרסה לכיוון א-זעים. החשודים פגעו בצוות נוסף שחסם את נתיב הנסיעה לכיוון א-זעים ונעצרו".
כעת נבדקת האפשרות שלמעשה מספר שב"חים ביקשו להימלט מאימת המשטרה ונבלמו על ידי ניידת מג"ב כשהתנגשו בה. במקרה כזה נשאלת השאלה האם היה צורך בירי לעבר הפלסטינים.
השוטר שביצע את הירי סיפר כי "קיבלנו דיווח על רכב שמגיע עם שני חשודים שנכנסו דרך הגדר. הגענו אחריהם, חסמתי אותם ברמזור, אני והמפקד פרקנו מהרכב. הרכב ניסה להימלט ופגע באזרחים מאחורה, ועלה על האי תנועה לכיווננו. לא היה לנו כל כך לאן לברוח. במהלך ניסיון ההימלטות שלו פגע הרכב במפקד הצוות שלי. זיהינו סכנה ממשית לחיים שלנו וביצעתי את הירי".
חובש מנסה לטפל במפגעת
חובש מנסה לטפל במפגעת

מוקדם יותר בשעות הצהריים נורתה ונהרגה חוסלה פלסטינית בת 17 שניסתה לדקור חייל בעמדת "תנובה" שליד מערת המכפלה בחברון. החייל לא נפצע וחבריו – מגדוד שמשון של חטיבת כפיר – ירו לעבר המחבלת והרגו אותה. הנתקפת האמוק של הצעירה היא הצליחה לפני כן לפגוע ולפצוע גבר פלסטיני כבן 30 שנתקל בה, נאבק בה וניסה למנוע ממנה לפגע. מתחקיר ראשוני עולה כי הפלסטינית החשודה הגיעה מכיוון מערת המכפלה ועוררה את חשד החיילים בעמדה סמוכה. אלו ביקשו לבדוק את חפציה. האישה פתחה את התיק, שלפה סכין וניסתה לדקור את אחד החיילים ללא הצלחה. החייל הדף אותה לאחור, ובשלב זה נאבק בה הפלסטיני שעמד בסמוך לה וניסה למנוע את הדקירה. הוא נפצע באורח בינוני בבטנו. הכוח ירה לעבר המחבלת והרג אותה. הפלסטיני פונה על ידי מד"א להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק.
מבית החולים נמסר כי "היום בשעה 2 פונה לשערי צדק פלשתיני כבן 50 שנאבק עם המחבלת בניסיון לסכל את דקירת החייל בחברון. הוא פונה למרכז הטראומה עם דקירה בחזה במצב יציב. מהפגוע במעלה אדומים פונה המפגע עם ירי בבטן במצב יציב:.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן