Skip to content

לכלא…כולם

נדמה לי שצריך להיות מופתעים רק מהעובדה שהחדרים ליד אולמרט לא מאכלסים את כל שרי ממשלת ישראל. העבירות על חוקים שהם עצמם חוקקו והצביעו עליהם ברורות כמו השלט בכניסה למעשיהו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז אולמרט חטף שנה וחצי בפנים. אז יש לנו ראש ממשלה בכלא והכותרות מזדעזעות. סליחה? על מה הזעזוע? ממה מופתע הציבור? מהעובדה שראש ממשלה עבר על החוק??? באמת?
נדמה לי שצריך להיות מופתעים רק מהעובדה שהחדרים ליד אולמרט לא מאכלסים את כל שרי ממשלת ישראל. העבירות על חוקים שהם עצמם חוקקו והצביעו עליהם ברורות כמו השלט בכניסה למעשיהו. הבטחות שלטוניות שהופרו ברגל גסה, זלזול יומיומי בהחלטות בג"צ, פגיעה בביטחון הלאומי של ישראל בעבירות צנזורה חמורות, הדלפות מישיבות קבינט ביטחוני, ריבוי תפקידים של ראש הממשלה, מחדלי ניהול בכבישים וברכבות ושחיתות שלטונית בלתי נגמרת ברשויות המקומיות, באישור מתווה הגז, כיפוף חוקי המדינה והדחת רגולטורים ציבוריים ושומרי סף מקצועיים, שינויי חקיקה לא דמוקרטיים והסתה מתמדת נגד אזרחי המדינה שדעתם אינה תואמת את עמדות השלטון.
דוגמאות קונקרטיות? בבקשה:
חוק המילואים למשל קובע שוועדת שרים למילואים תתכנס לפחות אחת לשנה. אבל השרים לא התכנסו כבר ארבע שנים (עד סוף שבוע שעבר),
חוק המילואים קובע שאחת לשנה יביא הרמטכ"ל לאישור הממשלה את סדר גודל הכוחות, הכשירות הנדרשת למלחמה של צה"ל וזאת כדי לאשר תקציב ולעגן את התקציב. אבל כבר שמונה שנים מאז חוקק החוק הוא לא מקוים בסעיף מרכזי בו. סתם השר שר הביטחון והממשלה מצפצפים על החוק והמטכ"ל מוחא כפיים ביציע. חוק שירות הביטחון קובע שכל הגברים הכשירים בין גיל 18 ל 45 יחויבו בשירות סדיר ומילואים אבל אוכלוסייה שלמה פטורה מהשירות למרות קביעות בג"צ על אפליה מול אוכלוסיות אחרות של חייבי גיוס.

או חוק תאגיד השידור הציבורי למשל, קובע שתמונה מועצה ציבורית בת 12 חברים אבל זו לא מונתה כבר שנה וחצי מאז חוקק החוק והתאגיד לא מוכן לעלות לשידור למרות שנותרו עוד פחות מ 40 יום עד ל"יום התחילה", לתאגיד אין מקום, אין עובדים ואין תוכן חדש לשדר. החוק קובע שהרשות הישנה תיסגר כאשר יפתח תאגיד חדש יעיל, הוגן, מקצועי  ולא תהיה פגיעה בשידורים וחלקם של עובדי הרשות ימצא את מקומו בתאגיד החדש. אבל הממשלה לא עשתה דבר כדי שהתאגיד יקום בזמן ועובדי הרשות ימצאו את מקומם וכדי שהחוק שהיא עצמה חוקקה יקוים. בינתיים כבר הוארך מועד יום התחילה ממרץ 2015 לספטמבר 2015 ואחר כך שוב עד 31 למרץ 2016 וכעת מבקש המנכ"ל המיועד להאריך שוב את יום התחילה לפחות בשנתיים.

אבל הממשלה מצפצפת והשרים מוחאים כפיים ביציע.

גם חוקים אחרים לא מקוימים בגלוי ובעזות מצח שלטונית . החלטות ממשלה לפיצוי יישובי קו העימות לא מבוצעות ובעלי עסקים שנפגעו בצוק איתן או עופרת יצוקה מתמוטטים אך לא מפוצים, וחיילים שזומנו לגיוס לא מטופלים וניצולי שואה מתים ברעב וקור למרות ששר האוצר הבטיח ורה"מ חיבק ונאם.

אז אולמרט הלך לכלא. שמחת זקנתי

3 Comments

  1. גידי
    16 בפברואר 2016 @ 14:25

    " זלזול , עבירות צנזורה חמורות, הדלפות , ריבוי תפקידים של ראש הממשלה, מחדלי ניהול בכבישים וברכבות ושחיתות שלטונית בלתי נגמרת ברשויות המקומיות, באישור מתווה הגז, כיפוף חוקי המדינה והדחת רגולטורים ציבוריים ושומרי סף מקצועיים, שינויי חקיקה …" רואים שאתה (גם אני) לא משפטן אך אלה לא עבירות על החוק ,ובחלק מהמקרים חבל.
    "לכלא כולם"…למה יש לי הרגשה שהכותב מתכוון לסוג מסוים של אנשים, במיוחד אלה שלא חושבים ולא בוחרים כמותו…?!
    כבר אמרתי שבשמאל הקיצוני יש אנשים מסוכנים שמנטרות כמו חוק,דמוקרטיה,זכויות אדם וכו..הם כיסוי לשנאה גזענות וכסף זר.

    • גידי
      16 בפברואר 2016 @ 14:27

      רציתי לציין שאני עצוב שאולמרט נכנס לכלא ,בדיוק כמו שנעצבתי כשקצב נכנס לכלא…

      • אלברט שבות
        19 בפברואר 2016 @ 17:26

        השאלה מה יותר חכם להגיד: עצוב או גאה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן